Nadat we voor het eerst zelf aan de slag konden gaan met het multiplayer-aspect van het opkomende Call of Duty: Modern Warfare, liepen de eerste feedbackreacties al snel binnen aan het adres van ontwikkelaar Infinity Ward. Om alles zo eerlijk mogelijk te houden, hebben veel competitieve spelers immers graag dat alle middelen – lees: wapens – dezelfde kracht hebben. Geoffrey Smith, de Design Director van het Modern Warfare multiplayer-gedeelte, denkt hier echter anders over. In de laatste editie van PlayStation Official Magazine heeft hij namelijk het volgende hierover te zeggen:
“I think somewhere along the lines these games have tried to get so balanced, maybe it was eSports, it’s kind of just boiled the fun out of the things when you try to super-balance everything. We’re just having fun. We want to just be able to climb around and have fun interactions.
If I can creatively problem-solve this firefight, instead of having me forced down the hallway, I can use my brain better. I can get a different advantage. And it’s kind of a, you know, a puzzle-platform approach. We just want to create more dynamic interaction.”
Alhoewel zijn visie zeker goed in de oren klinkt – wie wil nu geen leuke en dynamische combat? – blijven we echter wat met de vraag zitten of dit überhaupt wel realiseerbaar is. Bereid je alvast maar voor op intensieve ragesessies, wanneer iemand op een “oneerlijke” manier wordt afgeknald.
Cod games zitten zo el niet fair in elkaar laat staan de balans.
Och mensen moeten altijd zeiken. Oooh ik word met 1 knal van een shotgun afgeschoten. Nerf aub. Wtf. Ben al da generf en gebuff zo beu. Vroeger kreeg je gewoon je spel en je moest het er mee doen. K*tgeneratie
@37.62.193..xxx: rustig opa denk aan je bloeddruk
@37.62.193..xxx: idd allemaal zeikers die zelf niet beter willen worden in het spel en het dan maar steken op overpowerde shit, maar zelf gebruiken, daar zijn ze dan te slecht voor, bende onzekere losertjes
@94.215.26.xxx:
Hij heeft wel een punt.
Een COD multiplayer regisseur…
Ja, vooral niet naar luisteren dus
Sinds wanneer is cod gebalanceerd? Voor zover ik weet is cod de enige game die je beloond met gratis kills door simpelweg op een knop te drukken (killstreaks). Met name goede spelers hebben niet profijt van want die halen de hogere killstreaks die de meest gratis kills opleveren. Hoezo gebalanceerd?
@185.46.212..xxx:
Niet = hier
Zolang iedereen toegang heeft tot dezelfde wapens en items zie ik het probleem niet. In Battlefield heb je ook altijd bepaalde wapens die vrij sterk waren in vergelijking met andere. Ik vind t juist leuk en uitdagend om die andere dan te proberen en uiteindelijk kun je daar net zo goed mee worden als met alle andere.
Call of Duty heeft best wat gebalanceerde jaren gehad, tuurlijk zaten er wapens tussen die net iets beter waren, maar bijvoorbeeld Black Ops 1 en MW3 waren naar mijn idee prima gebalanceerd. Je kon met vrijwel elk wapen in ieder geval een fight winnen.
Ik ben bang voor bullshit killstreaks.
Wanneer ik de cod remastered speel erger ik me doof aan het feit dat er uav en shit gebruikt kan worden.
@mausi-gangsta: killsrteaks is ook het enige waar ik me aan erger binnen cod. Wanneer je op dreef bent krijg je de ene naar de andere. Dat haalt heel de balans uit het spel. Daar zou wat genuanceerder met omgegaan kúnnen worden. Voor de rest, vooral de fun factor erin houden. Bijvoorbeeld zoals de laatste bo4 met de special abilities. Daar kun je je eigen tegen wapenen.
Hype
Wapens hebben In het echt ook verschillen anders hadden ze net zo goed er 1 primary en een secondary in kunnen doen.
@Battlemoose:
Juist. Gewoon alles zo realistisch mogelijk. Iedereen heeft toegang tot dezelfde wapens.
@37.62.193..xxx: Je hebt 100% gelijk hierin.
Haha ik zou het vertalen wat die man eigenlijk bedoeld met andere worden een half afgewerkt game
@94.215.26.xxx: jij heb blijkbaar goede tijden gemist geen micro transacties en lekker een ump45 met stopping power meer had je niet nodig nouwja commando pro is ook wel fijn.