Nadat we voor het eerst zelf aan de slag konden gaan met het multiplayer-aspect van het opkomende Call of Duty: Modern Warfare, liepen de eerste feedbackreacties al snel binnen aan het adres van ontwikkelaar Infinity Ward. Om alles zo eerlijk mogelijk te houden, hebben veel competitieve spelers immers graag dat alle middelen – lees: wapens – dezelfde kracht hebben. Geoffrey Smith, de Design Director van het Modern Warfare multiplayer-gedeelte, denkt hier echter anders over. In de laatste editie van PlayStation Official Magazine heeft hij namelijk het volgende hierover te zeggen:

“I think somewhere along the lines these games have tried to get so balanced, maybe it was eSports, it’s kind of just boiled the fun out of the things when you try to super-balance everything. We’re just having fun. We want to just be able to climb around and have fun interactions.

If I can creatively problem-solve this firefight, instead of having me forced down the hallway, I can use my brain better. I can get a different advantage. And it’s kind of a, you know, a puzzle-platform approach. We just want to create more dynamic interaction.”

Alhoewel zijn visie zeker goed in de oren klinkt – wie wil nu geen leuke en dynamische combat? – blijven we echter wat met de vraag zitten of dit überhaupt wel realiseerbaar is. Bereid je alvast maar voor op intensieve ragesessies, wanneer iemand op een “oneerlijke” manier wordt afgeknald.