Op basis van de Gunfight alpha test van Call of Duty: Modern Warfare zijn er meer details bekend over in welke resolutie de game zich manifesteert op de PS4.

Het is gebleken dat de game op de normale PS4 een minimale resolutie kan bereiken van 960×1080, maar deze is wel dynamisch. Er zijn uitschieters naar 1920×1080 op de gewone PS4, maar dit is dus erg variabel om eventuele framedrops op te kunnen vangen bij veel gebeurtenissen. De resolutie staat dus nooit vast en zal altijd ergens tussen de 960×1080 en 1920×1080 komen te liggen, iets wat tijdens het spelen dus soms merkbaar kan zijn met zulke grote uitschieters.

De PS4 Pro daarentegen kent een minimale resolutie van 1152×1800 met uitschieters naar een hogere native resolutie van 1920×2160. Het verschil tussen beide consoles is dus aardig groot en vooral merkbaar wanneer je op grotere TV’s speelt of dichtbij zit, een drop naar 1152×1800 is immers minder storend dan naar 960×1080 op de gewone PS4.

PS4 uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 960×1080 and the highest native resolution found being 1920×1080. On PS4 a form of temporal reconstruction is used that can increase the pixel count to 1920×1080 when the native resolution is below this figure.

PS4 Pro uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1152×1800 and the highest native resolution found being 1920×2160. On PS4 Pro a form of temporal reconstruction is used that can increase the resolution above the natively rendered resolution.

The maximum resolution that can be reached with this temporal reconstruction technique on PS4 Pro seems to be 1920×2160. The PS4 Pro appears to downsample from this resolution when outputting at 1080p.