Op basis van de Gunfight alpha test van Call of Duty: Modern Warfare zijn er meer details bekend over in welke resolutie de game zich manifesteert op de PS4.
Het is gebleken dat de game op de normale PS4 een minimale resolutie kan bereiken van 960×1080, maar deze is wel dynamisch. Er zijn uitschieters naar 1920×1080 op de gewone PS4, maar dit is dus erg variabel om eventuele framedrops op te kunnen vangen bij veel gebeurtenissen. De resolutie staat dus nooit vast en zal altijd ergens tussen de 960×1080 en 1920×1080 komen te liggen, iets wat tijdens het spelen dus soms merkbaar kan zijn met zulke grote uitschieters.
De PS4 Pro daarentegen kent een minimale resolutie van 1152×1800 met uitschieters naar een hogere native resolutie van 1920×2160. Het verschil tussen beide consoles is dus aardig groot en vooral merkbaar wanneer je op grotere TV’s speelt of dichtbij zit, een drop naar 1152×1800 is immers minder storend dan naar 960×1080 op de gewone PS4.
PS4 uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 960×1080 and the highest native resolution found being 1920×1080. On PS4 a form of temporal reconstruction is used that can increase the pixel count to 1920×1080 when the native resolution is below this figure.
PS4 Pro uses a dynamic resolution with the lowest native resolution found being approximately 1152×1800 and the highest native resolution found being 1920×2160. On PS4 Pro a form of temporal reconstruction is used that can increase the resolution above the natively rendered resolution.
The maximum resolution that can be reached with this temporal reconstruction technique on PS4 Pro seems to be 1920×2160. The PS4 Pro appears to downsample from this resolution when outputting at 1080p.
Oftewel checkerboard rendering voor de ps4 pro, wat een grap is die extra console. Niks vergeleken de xbox one x
Is er al bekend welke resolutie er behaald wordt op een One X?
@3.89.192.xxx:
Toch erg tevreden mee, als de One X goede exclusives had had ik hem allang gekocht.
@3.89.192.xxx: @3.89.192.xxx: liever een console met goede games dan een console die in theorie iets sneller is maar waar geen goede exclusives voor zijn
@ROODBAARD: Hahaha echt hoor. Deze generatie is een ps4, een switch en een degelijke huis tuin keuken computer om de zogenaamde xbox exclusives op te draaien meer dan genoeg.
@195.230.11.xxx: Nee want daar is geen alpha op geweest noch een speelsessie door wie dan ook
Nice! 🙂
@83.83.6..xxx: Jij hebt gesproken. #CASECLOSED
leuk voor ons de gewone ps4 bezitters.
wat een faal is dit weer man.
kan ik hem beter op 720p zetten als ik het goed begrijp.
Hoe krijgen ze het voor elkaar om met minimale grafische verbeteringen de games slechter te laten lopen? Van 1080p 60fps op de normale Ps4 gaat het steeds vaker naar 30fps en nu dus zelfs lagere resolutie terwijl ik echt niet merk dat de games er grafisch zoveel beter uitzien.
@3.89.192.xxx: je ziet geen verschil als je speelt. Heb ze beide en een highend TV. Je zal het verschil zien met de X als je spel stopt dus niet speelt en dan inzoomt 550% zodat je kan zien in de verte dat er een pixel meer is die je nooit zal opvallen als je op de X speelt zonder te stoppen en in te zoemen. 4k is zwaare brainwash voor de sales.
Worden de graphics ook mooier dan de alpha? Sorry heb er geen verstand van. Vandaar mijn vraag 🙂
@ROODBAARD: dat heeft de xbox one ook maar blijkbaar niet te games waar die jij graag speelt anders gaf je dit antwoord niet
@insanespartan: analyse van games zoals assassins creed geven toch een heel ander beeld 😉 op xbox one x toch echt een stuk (merkbaar) mooier
Dynamisch? Wilt zggen?
@3.89.192.xxx:
Oke goed daar heb je een punt, wow!
Maar waar zijn de (goede) exclusieve titels dan van de Xbox ?…
@143.179.3.xxx: dat is voor iedereen persoonlijk wat men wel/niet goed vind, welke games dat zijn kun je eenvoudig googlen
@212.108.24.xxx: zeker van DF waar ze alles op pauze zetten en inzoomen
@94.111.89..xxx: Dat resolutie wisselt tijdens het spelen. Bijv als het druk word door bijv veel npc of actie kan resolutie dalen en andere keer weer stijgen.
Liever een lagere resolutie en stabiel.
is vrijwel niet zichtbaar, checkerboard rendering t.o.v. full 4k
Het is niet eens dynamisch 4K of checkerboard 4k. Het is gewoon 2x de Full HD resolutie op zijn max. Native 4K is 4 keer de Full HD resolutie.
@Flaming_Kaiser: 100% mee eens…kan niet wachten tot 12 sept
@Flaming_Kaiser: Precies, zo denk ik er ook over. Ik vond trouwens de alpha er erg goed uit zien.
Duidelijk dat de ps5 er zo snel mogelijk moet aankomen