Hideo Kojima is onder game ontwikkelaars een levende legende. Na zijn talloze successen met de Metal Gear-reeks, verliet de Japanse regisseur in oktober 2015 Konami, de uitgever waar hij jarenlang heeft gewerkt. Niet lang daarna startte hij – met een klein team – een nieuwe studio: Kojima Productions. In een interview (vertaling hier) met YouTuber Julien Chèze vertelt Kojima over het ontwikkelingsproces en dat hij een ander idee heeft laten liggen om aan Death Stranding te kunnen werken:

“In 2016 we were a handful of people in a tiny office, and in June of the same year we started game design, casting without even knowing the whole game,” zei Kojima. “It’s like a marathon, where the middle is the hardest part. The start is easy, everyone is full of energy, then in the middle you cannot see the end, and it feels like there is no end, and it’s a terribly draining. But honestly, the closer we get to the end, the more we see that arrival, which gives us extra strength. I had many ideas and concepts, but to be honest Death Stranding was not the first idea, it was literally the last. There was another game that I had to abandon and I will probably never come back to it. So that is how Death Stranding was born.”

Kojima kennende zal hij waarschijnlijk ook concepten uit zijn verlaten idee meegenomen hebben naar Death Stranding. We zullen tot 8 november moeten wachten, vanaf dan is de aankomende actiegame namelijk verkrijgbaar.