Het feit dat je met alle personages kunt spelen in Watch Dogs: Legion is al best een ingrijpende verandering, maar dat al deze personages ook permanent dood kunnen gaan doet er nog een schepje bovenop. Art director Josh Cook legt nu uit dat dit een tactische keuze is en dat het de gameplay juist positief verandert. Het verhoogt het risico om iemand kwijt te raken en wanneer je er dus voor kiest om je niet over te geven aan de autoriteiten, dan sterf je.
Wanneer je personage sterft door bijvoorbeeld een kogel of uit de hand gelopen arrestatie, dan is deze voorgoed weg. Je zult dan dit personage moeten missen, wat erg lullig is wanneer je hier een hechte band mee had. Deze risk/reward situaties maken de game heel anders en Cook zegt dat dit een fantastisch component is binnen de game.
“But it’s a tactical choice. If you choose not to surrender, then you’re putting your operative at risk and they are at risk of dying, they will be done and they will be dead and they won’t be coming back. It really raises the stakes, it makes the game very exciting. It’s a risk/reward situation – losing them for a brief time, or continuing on and finishing up that last bit of progress – that makes for some really exciting moments in the game and I’m glad we have it. I personally love it, I think it’s a great idea.”
Watch Dogs Legion staat gepland voor een release op 6 maart 2020.
Zal vast aangepast worden als optionele moeilijkheidsgraad op het moment dat er veel mensen gaan piepen dat het anders te moeilijk/niet leuk is
Dit vindt nou interesant maar zijn toch meer dan genoeg personages om mee te spelen
Ja een tactische keuze om met behulp van microtransactions die character weer tot leven te wekken zeker….
@206.16.134.xxx: Ik dacht precies hetzelfde XD
@206.16.134.xxx: ik denk van niet je hebt intotaal 3 miljoen speelbare npc er in zitten dan zou die microtransactie toch wel overbodig zijn
@Frenchcorepower: Als het echt niet uit maakt omdat je 3 miljoen potentiele characters in de game zitten waar heeft die Art Director het dan over met risk/reward situaties? Dan bestaat dat helemaal niet lijkt me, als je gewoon met de volgende character door kan gaan zonder dat er iets is veranderd kwa progressie/statistics.
Goede keuze denk ik 😀 De game zal er vast spannender van worden 🙂
Kijk er naar uit 🙂 2020 word sws mooi jaar met veranderingen 😉