Red Dead Redemption 2 kreeg vrij kort na de release een multiplayer component in de vorm van Red Dead Online. Ontwikkelaar Rockstar Games heeft dit online gedeelte inmiddels al flink verbeterd en uitgebreid door middel van tal van updates. Het is duidelijk dat Red Dead Online nog voor lange tijd ondersteund zal worden, maar toch is er ook veel vraag naar nieuwe singleplayer content. De vraag is alleen of Rockstar daar wel plannen voor heeft.

In een interview met VG247 heeft de studio daar nu meer duidelijkheid over gegeven en voor fans van de singleplayer lijkt het slecht nieuws te zijn. In het interview vertellen medewerkers van Rockstar namelijk dat de ontwikkelaar 100% gefocust is op Red Dead Online. Er wordt momenteel dan ook niet aan singleplayer DLC gewerkt, omdat Rockstar probeert om alles wat spelers leuk vinden aan een singleplayer avontuur nu naar de online wereld te brengen.

“We’re 100% focused on online right now, because like I said, there’s just so much to do, and we’re just hoping to bring everything that a player can love about single-player into the online world, and fleshed out.”

Rockstar geeft aan dat de studio erg veel van singleplayer avonturen houdt en dat men hoopt dat dit duidelijk is geworden met de singleplayer van Red Dead Redemption 2. Toch is de ontwikkelaar erg ambitieus als het gaat om Red Dead Online en daarom zal het online gedeelte van de game voorlopig alsmaar uitgebreid worden.

“We’ve said it before, but we all love single-player games, and Red Dead Redemption 2’s absolutely massive story and equally massive epilogue are hopefully evidence of that.

The team’s ambitions for Red Dead Redemption 2 were sky high in every way, and when we are building worlds of that scale, the single-player experience almost always leads the way. Our ambitions for our online games are just as high, and with Red Dead Online we are continuing to build and expand to match the world we created for Red Dead Redemption 2’s story, not just with the roles but other activities, new random events, characters to meet, new ways to engage with the world and further inhabit your character, as well as trying to improve the overall experience.”