T-800, oftewel The Terminator, komt naar Mortal Kombat 11 en in een nieuwe gameplay trailer zie je hoe dit er uitziet. De T-800 komt rechtstreeks uit de Terminator: Dark Fate film en is een fantastische toevoeging voor de game. Heb je een DLC pass in de vorm van de Kombat Pack, dan kun je vanaf 8 oktober met het personage aan de slag en een losse aanschaf is vanaf 15 oktober beschikbaar.
Om je alvast een voorproefje te geven van wat je kunt verwachten check je de onderstaande gameplay trailer, met hele vette moves.
Wel bruut maar geld niet waard 😛
Mee eens. Gruweliiijjjkk! Maar veel te veel geld.
Mortal kombat…. leuke characters….leuk sfeertje. …alleen de gameplay beduidend minder leuk dan spellen zoals Street fighter en The King of fighters.
1 van de redenen dat ik een Kombat Pass heb 🙂
@188.206.99..xxx:
Onzin.
Ik heb er onlangs een pro toernooi opzitten in Sevilla. Werkelijk ELKE participant inclusief ikzelf geven de voorkeur aan MK. Eigenlijk al sinds MK9 (de reboot)
Andere fighters blijven erg achter. Regelmatig aan kof toernooien meegedaan maar dat doe ik niet meer. Er is geen vernieuwing, ik speel dezelfde game al sinds mid ’90 en ondertussen zijn er al talloze kof en bv ook SF games geweest. Alhoewel SF nog wel gaat.
MK is the place to be en er word geluisterd naar de community.
Wacht op een complete edition en premium currency eruit
@95.97.44..xxx:
Het instuderen van lange (ingewikkelde) knoppencombinaties wordt beloond in Mortal Kombat. Daar waar vooral Street fighter meer om het mind to mind vechten draait en Kof meer een combi van mind to mind vechten in combinatie met skills. Mortal kombat is in het begin altijd een hot iets maar online gaat het altijd eerder dood dan Street fighter. Street fighter is een fighting game zoals fighting games bedoeld zijn. Kof is ook erg goed maar iets minder bekent waardoor het online ook al vroeg sterft vaak. De nieuwe Samurai Shodown van Snk is ook een ware fighting game waar het echt om tactiek draait.
@188.206.99..xxx: lol kof is dood
Ik vind het tof, alleen jammer dat ze niet gewoon de Mortal Kombat characters zelf allemaal terug brengen.
Jammer dat er wordt gekozen voor characters die helemaal niets met Mortal Kombat te maken hebben
@207.46.13..xxx:
Als je mn bericht iets verderop had gelezen dan had je gezien dat ik dat zelf ook al zei;-) en als Mortal kombat 11 straks net zoveel jaren oud is als dat kof nu is dan is Mk11 ook dood
@94.215.178..xxx: we zullen zien, mk is al redelijk oud 1992 kwam de eerste uit.
@95.97.44..xxx: de laatste 3 mk games zijn de controle helemaal anders en zeker niet geschikt voor toernooi als je main wilt kennen. Zoals sub zero iceball alle 3 games verschillende combo terwijl in sf na jaren steeds hetzelfde is.
@jerzelf:
Ik bedoel ook bij beide spellen de laatste versie he. Dus een Kof xiv is online (bijna) dood en Mortal Kombat 11 zal dat straks ook zijn als het net zo oud is als dat Kof xiv nu is. Street fighter blijft wel jaren online veel gespeeld. De kof franchise is trouwens ook al de nodige jaartjes oud….het eerste deel daarvan was in 1994. Volgend jaar komt trouwens Kof xv uit. Maar als ik mensen een goede fighting game zou moeten aanraden die op dit moment nog gewoon online gespeeld wordt dan zou ik Street fighter v en Samurai Shodown aanraden. Begrijp me niet verkeerd ik vind Mortal kombat best leuk en ik heb alle delen in mijn bezit maar qua gameplay is het naar mijn mening veel minder dan eerder genoemde spellen. Bij Mortal kombat loont het heel erg lange knoppencombinaties in te studeren en dan vraag ik mij af wat heeft dat nu met inzicht en tactiek te maken. Ik ken mensen die maken mij in met Mortal kombat maar zodra ze een spel tegen mij spelen waar het meer om inzicht draait zoals sf en Samurai Shodown dan hebben ze geen kans tegen mij. (Wellicht als ik zin zou hebben die lange knoppencombinaties in te studeren bij Mk maken ze ook geen kans meer tegen me)
@94.215.178..xxx: ik snap helemaal wat je bedoeld ik heb ook jaren SF en Samurai showdown gespeeld, kof wat minder, maar idd wat je zegt klopt helemaal SF en Samurai Shodown zijn toch een ander soort fighters…
@jerzelf:
Ik durf zelfs nog zo ver te gaan dat ik Mortal kombat helemaal niet reken tot een echte fighting game. Naar mijn mening is een fighting game weten welke move op welk moment in te zetten. Anticiperen op wat je tegenstander doet. Dat combo heavy systeem van Mortal Kombat slaat eigelijk nergens op. Ik ben online tegenstanders tegengekomen die een aantal knoppencombinaties (lees: lange combo’s) hebben ingestudeerd en die constant inzetten. Ook al missen ze de eerste of twee moves van die lange combo op je dan wordt die knoppencombinatie (combo) alsnog helemaal zoals ze dat hebben ingestudeerd afgehandeld. Raakt dan tussentijds die combo je alsnog wel dan ben je dus in feite de Sjaak. Mis je bij Street fighter je tegenstander dan ga je op zoek naar een nieuwe opening in je tegenstanders dekking. Daar is het constant proberen je tegenstander te slim af te zijn en openingen te zoeken en dat geldt al helemaal bij een spel zoals samurai Shodown.
En ja nogmaals ik vind Mortal kombat best leuk maar ik kan het niet al te serieus nemen.
@188.207.78..xxx: idd je moet heel anders spelen met SF en Samurai Shodown het is niet alleen maar combo’s spammen, het is meer nadenken/tactischer hoe je iemand kan verrassen, dat heb je met MK niet echt mede ook door die x-ray moves die gewoon te OP zijn.
@jerzelf:
Precies. Dus als je het puur qua gameplay bekijkt durf ik gerust te stellen dat die twee games de betere fighting games zijn. Ik ga trouwens niet ontkennen dat Mortal kombat er enorm mooi uitziet en erg gave characters heeft. Ze hebben eigelijk alle ingredienten in huis om een supervette fighting game te maken maar dan zouden ze het naar mijn mening minder combo heavy moeten maken. Ook nodigt Mortal Kombat heel erg uit voor bepaalde spelers om bepaalde special moves te spammen. Schiet iemand bij Street fighter een vuurbal naar je af dan heb je heel veel mogelijkheden om daar op te anticiperen. Je kan er voor kiezen om een vuurbal terug te schieten (mits je met een character speelt die dat kan) je kan er voor kiezen om de vuurbal te blocken, je kan rechtlijnig omhoog springen om de vuurbal te ontwijken maar je kan ook over de vuurbal heenspringen richting je tegenstander om een bepaalde aanval in te zetten. Bij Mortal kombat is die mogelijkheid er veel minder omdat de projectielen vele malen sneller gaan. Meestal is blocken 1 van de weinige opties dan. Juist bij Street fighter kun je door de verschillende mogelijkheden gaan ‘mindgamen’.
Ik hoop dat er ooit nog eens een Mortal kombat deel gaat komen waarbij het minder om combo’s draait want dat zou het voor mij zomaar eens 1 van de tofste fighting games kunnen worden.
@188.207.78..xxx: denk niet dat ze snel van deze gameplay af zullen stappen maar wie weet, thx voor de leuke discussie
@jerzelf:
Dat denk ik ook niet. Ik ben nu even aan de hand van de discussie even Mortal Kombat 11 online aan het spelen maar daar worden mijn punten direct weer bevestigd. Nee wat dat betreft leent dit spel zich niet echt voor mindgamen. Ik speel bijna elke dag Street fighter en soms kruip je bijna letterlijk in het hoofd van je tegenstander. Elkaar gek proberen te maken. Bij Mortal kombat heb ik dat totaal niet.
En Mortal Kombat zou echt eens van die Block button af moeten, wat is dat irritant zeg! Gewoon blocken door naar achter te drukken zodat je je veel beter kunt focussen op je andere dingen.
@188.207.78..xxx: ja true die block button zuigt
@jerzelf:
Nu zijn er wel periodes geweest dat ik Mortal Kombat iets fanatieker heb gespeeld waardoor je wel een beetje gewend raakt aan de block button maar praktisch is anders. Ik zit tijdens het spel teveel te focussen op die block button en dat gaat ten koste van je gewone spel vind ik. Volgend jaar komt er trouwens een fighting game van Arc system uit die beloofd qua gameplay veel op Street fighter te gaan lijken. Granblue Fantasy Versus heet die game…. dat is er ook eentje om in de gaten te houden.
@188.207.78..xxx: ooh thx die ga ik in de gaten houden
Ook komt er volgend jaar een nieuwe Guilty Gear die wat toegankelijker beloofd te zijn dan dat we nu gewend zijn. En uiteraard volgend jaar Kof xv waar ik zelf het meeste naar uitkijk. Speel jij op het moment ook wel fighting games dan Jerzelf?
Nice! 🙂