Review: Ghost Recon: Breakpoint


Review: Ghost Recon: Breakpoint – Met een mooi cijfer voor Ghost Recon: Wildlands kunnen we niet anders zeggen dan dat we reikhalzend uitkeken naar Breakpoint. Het openwereldconcept werkte zeer goed voor de tactische franchise en dit deed ons snakken naar meer. Ghost Recon: Breakpoint is een directe opvolger van Wildlands en zal ons vertellen wat Skell Technology precies is en wat Cole D. Walker allemaal in zijn schild voert. Hier kregen we namelijk al een inleiding op in Wildlands via extra content, dus dat belooft veel goeds. Maar Ubisoft dacht met deze game de focus te kunnen leggen op een hoop microtransacties en we kunnen dit keer zeggen dat ze het echt te bont hebben gemaakt, ook met de terugkerende blauwdruk die ze voor veel games gebruiken. Ghost Recon: Breakpoint is namelijk een schim van wat Wildlands zo degelijk maakte.

Jon Bernthal is tof

Jij bent in de helikopter op weg naar een internationaal incident. Een schip is namelijk tot zinken gebracht en jij moet onderzoeken wat er aan de hand is. Zoals verwacht wordt je helikopter aangevallen en stort je neer op een eiland. Auroa is de naam van deze plek en jij mag gelijk in overlevingsmodus. Veel van je collega’s hebben het niet overleefd en het eiland is bezaaid met gewapend gespuis. Op een gegeven moment zie je nog een collega in leven, maar veel kan je niet voor hem betekenen, want de Wolves vallen hem aan, met de dood als gevolg. De Wolves staan onder leiding van Cole D. Walker, een voormalige Ghost die op het verkeerde pad terecht is gekomen. Je neemt het dus tegen hem op en leuk is dat Walker door niemand minder dan Jon Bernthal (The Walking Dead, The Punisher) wordt vertolkt. Het is tof om te zien, maar helaas komt hij vrij weinig in de game voor, waardoor het toch ietwat aanvoelt als een marketingstunt.

Walker en zijn Wolves maken gebruik van Skell technologie. Het hele eiland is namelijk de thuisbasis van Skell Technology, het bedrijf dat drones produceert om je leven als mens te vergemakkelijken. De Wolves misbruiken dat echter voor militaire doeleinden, met als gevolg dat het eiland een soort militaire staat is geworden waar velen onder te lijden hebben. Dat zorgt er ook voor dat je buiten de Wolves en normale soldaten goed moet opletten voor vliegende camera’s en mini-tanks die je aan gort willen knallen, wat dus een toename in gevaar is ten opzichte van Wildlands. Hetgeen het meest op het eiland opvalt, zijn trouwens de bouwwerken van Skell, die prachtige moderne architectuur kennen, wat een genot is om naar te kijken en tussen te schieten op het gespuis. Het design team van Ubisoft verdient hier echt complimenten, want zij zorgen voor een frisse wind, alsook variatie in de franchise, daar waar de rest in gebreke blijft.

Ghost Recon: Hernia – Pensioen Edition

Het team heeft met de aankondiging van Breakpoint aangeven de game realistischer te willen maken dan zijn voorganger. Denk aan je wonden verzorgen, genoeg water drinken en ook op je eten letten om daar wat voordeeltjes uit te halen. Dat resulteert echter meer in frustratie en een belemmering van de gameplay, wat de algehele spelervaring niet ten goede komt. Sterker nog, we weten niet precies waar het fout is gegaan, maar het personage waar wij mee spelen komt niet echt over als een atletische moordmachine. Hij/zij staat erbij alsof je een 80-jarige bent wiens rollator is gestolen. Het rennen en lopen komt niet conditioneel over en als je een vrij vlak heuveltje afdaalt, hoor je al snel gekreun. Je slidet onhandig naar beneden en als je stamina op is, ga je nog rollen ook, ten koste van je health. Van een 10 meter hoog gebouw afspringen kost met enige regelmaat minder health dan rollen. Vreemd.

Dit sliden is moeilijk tegen te houden, zelfs na het unlocken van een talent hiervoor en je zult vaak merken dat de omgeving je best wel beperkt in vrij rond bewegen. Dat werkt frustratie in de hand, omdat je met enige regelmaat hierdoor niet snel genoeg kan reageren op de omgeving om je heen. Het voornaamste probleem hiermee is vooral dat het navigeren in de wereld een rompslomp wordt. Het voelt erg klungelig aan en dat geldt voor veel meer aspecten in de game. Een paar voorbeelden: de lipsync in cut-scènes is vrijwel nooit accuraat en dus slordig. De hoge mate van screen-tearing is irritant en het rijden met voertuigen presenteert je de meest wankele besturing ooit. Vreemd, want in Wildlands ging dat – op motorrijden na – best goed, maar nu is het rijden met auto’s ontzettend lastig en irritant. Ook zit de hele wereld vol met glitches, zoals auto’s die raar tegen een gebouw aanleunen, de camera die door de wereld zakt (ook na de day-one patch), de AI die nogal rare fratsen uithaalt en de input-lag, die nog steeds aanwezig en misschien zelfs erger geworden is.

Het navigeren in de menu’s is minstens zo stroperig, wat frustratie extra in de hand werkt. Hierbij is het ons ook overkomen dat de winkel waar we onze spullen kunnen kopen simpelweg niet ingeladen werd. Raar is ook dat de verkoopster zegt dat ze het vreselijk vindt dat er allemaal soldaten zijn en dat ze die niet in de buurt van de kinderen wil hebben. Zij verkoopt nota bene allerlei wapens… Een beetje hypocriet, niet? Of wat te denken van reflecties op je vizieren, die in lage resolutie gepresenteerd worden; vizieren die onnauwkeurig gekalibreerd zijn, waardoor mikken onmogelijk wordt; statistieken die niet geüpdated worden na upgrades; en nog veel meer. Je begrijpt welke richting we op gaan en we kunnen dat kort samenvatten: het is slordig, niet af en voelt heel erg aan als haastwerk.

Tactische aspect eruit, looter shooter erin!

Ghost Recon stond als franchise altijd bekend om zijn tactische insteek. Je kiest een wapen of klasse en vervult je rol binnen je team om zo een missie tot een succesvol einde te brengen. Dit zit op een minimalistische wijze nog in Breakpoint verwerkt, want je hebt namelijk een talent-tree en die begint met de keuze uit een bepaalde klasse. Denk aan de klassiekers, zoals de hospik, de aanvaller met een assault rifle, de sniper, of juist meer in stealth verkeren met submachine guns en rookgordijnen, die je kan opwerpen om in close combat effectief te zijn. Na een keuze gemaakt te hebben biedt deze talent-tree je de optie om perks, passieve vaardigheden en mogelijkheden tot wat extra consumables vrij te spelen, zodat je de klasse naar jouw smaak kunt configureren.

Rollen zijn op zich nog te begrijpen in een game als deze: je opereert immers echt als een team. Maar Ubisoft trekt het verder naar een looter shooter, inclusief een sociale hub. Je kunt bepaalde missies of de Raid ook pas gaan spelen op het moment dat je een bepaald item level hebt. Dit staat echter compleet haaks op de bedoeling van je rol, want je bent continu van wapen aan het wisselen om een hoger item level te bereiken. Dit terwijl je aan de andere kant aangemoedigd wordt om met maximum twee wapens te spelen voor je gekozen rol. Het hele looter shooter element in een tactische shooter is volstrekt onzinnig, want het doet afbreuk aan wat Ghost Recon als franchise is. Het hoort er niet bij, voegt niets toe en zorgt eigenlijk vooral voor een identiteitscrisis.

Wildlands werd eentonig, Breakpoint ís eentonig

De missies die je kunt spelen in Breakpoint zijn ongeïnspireerd en bestaan meestal uit informatie verzamelen voor de volgende stap in je missie door basissen en nederzettingen schoon te vegen. Hierdoor voelt het alsof je de hele tijd van het kastje naar de muur wordt gestuurd, wat ook best vermoeiend kan zijn. Je doet nooit iets bijzonders of anders in de basissen die je bezoekt, waardoor het informatie verzamelen na een paar keer gaat aanvoelen als een saaie routine. Ditzelfde probleem was al aanwezig in Wildlands, maar ontstond pas na langere tijd, omdat die game iets nieuws binnen de franchise presenteerde. In Breakpoint wordt dit hele idee gerecycleerd zonder noemenswaardige toevoegingen en dat gaat vervelen. Wat hier onder andere aan bijdraagt, is de AI. Vijanden lopen – zoals tegenwoordig in veel Ubisoft games – als een stel idioten op je af of rennen weg als ze lucht van je krijgen. Als je goed gepositioneerd bent, kun je ze gemakkelijk allemaal afschieten.

Hoewel de game een verhaal kent dat de rode draad voor je acties vormt, is de achterliggende doelstelling eigenlijk wat anders: het verzamelen van gear. Hierdoor stijg je in item level en dan kun je de eindbaas aanpakken, alsook in de Raid aan de slag gaan (zodra die live gaat). Dat is het; verstand op nul en loot verzamelen in de wereld is de meest effectieve manier om sterker te worden. Dit kan je doen door gewoon te freeroamen, door optionele missies te voltooien voor burgers op het eiland, of door factiemissies aan te gaan. Ook kun je her en der extra informatie inwinnen om te achterhalen waar je attachments en blauwdrukken van wapens kunt vinden. Geinig allemaal, maar echt variatie bieden al deze missies niet, dus het voelt al snel aan als een repetitieve aangelegenheid.

Pay-to-win-faster

Met zoveel missies te spelen kan het grinden beginnen. Levelen duurt namelijk een eeuwigheid en ook het behalen van hogere item levels kan een sleur worden. Ubisoft heeft ditmaal op een schaamteloze wijze ook de meest uitgebreide vorm van microtransactionele opties in de game verwerkt. Alles – maar dan ook alles – valt in de game te bereiken door er geld tegenaan te gooien. Cosmetische items, time savers (nog steeds aanwezig), voertuigen, en meer – zelfs alle wapens in de game kun je gewoon kopen en dat laatste is een grijs gebied betreden. Hoewel je alle wapens kunt behalen door de game te spelen, krijg je door te betalen eerder toegang tot de blauwdrukken die je normaliter anders pas veel later in de game kan verkrijgen. Tot zover is er nog niet veel aan de hand, maar het grijze gebied laat zich zien zodra je de Ghost War modus binnenstapt.

De PvP modus is gebaseerd op de progressie van de PvE en andersom. Je kunt in de praktijk dus de beste wapens direct aan het begin kopen en daarmee aan de slag gaan in PvP, wat voor heel wat oneerlijke situaties kan zorgen. Ook kan je als betalende speler bijvoorbeeld een veel groter scala aan wapens hebben voor de multiplayer, daar waar anderen in eerste instantie gebonden zitten aan een zeer beperkt aanbod dat misschien niet eens als prettig materiaal ervaren wordt. Dat kan voor een onbalans in de multiplayer zorgen. Dat is jammer, want de Ghost War modus weet ons erg te boeien. Sterker nog: het is een pluspunt in deze game. Vier tegen vier, drie rondes en het team dat als eerste twee keer wint door vijanden te verslaan of een bom te plaatsen, wint. Niet echt bijzonder, maar het kan verdomd spannend zijn. Het is misschien wel het sterkste onderdeel van de game, maar door het ‘pay-to-win’-achtige systeem en de clunky besturing wist de aantrekkingskracht niet te lang aan te blijven.

Coöp is..?

Ghost Recon: Breakpoint zou moeten zijn beste kant moeten laten zien wanneer je het spel met vrienden speelt. We moeten eerlijk bekennen dat het erg vermakelijk kan zijn om met meerdere spelers een basis aan te pakken en bepaalde strategieën uit te proberen bij de oerdomme soldaten. Toch voelt het niet anders aan dan wat we al kennen van Wildlands. Hierbij geldt ook dat sommige aspecten nu voorzien zijn van extra ergernissen ten opzichte van de voorganger. Als iemand bijvoorbeeld verder is in het verhaal en de andere wil helpen, dan is de helper ‘verplicht’ om oudere cut-scènes mee te kijken. Mocht je besluiten dit te skippen, dan kan de helper gelijk met de missie doorgaan, terwijl de host nog in de cut-scène zit. De game laat spelers, die ervoor kiezen eerder uit een cut-scène te stappen, niet wachten op gamers die wel iets van het verhaal mee willen krijgen. Dit levert a-synchrone taferelen op en zo komt het voor dat spelers die later pas meedoen tot de conclusie komen dat alles al gedaan is en dat is simpelweg niet leuk.

Een ander punt van frustratie is het gebruiken van de bivouacs, kampen die als fasttravelpunten functioneren in de wereld. Als één lid van je team hier gebruik van maakt, wordt de rest van het team onverhoopt meegesleurd in wederom een cut-scène, gevolgd door het zitten bij een kampvuur. Hier kun je allerlei dingen doen en als je eruit wilt, dan moet iedereen daar toestemming voor geven. De game sluit je dus als het ware op in je kamp, terwijl je dat soms helemaal niet wilt en dan slaat de irritatie snel toe. Desalniettemin raden we wel iedereen aan de game in coöp te spelen, want in je eentje is het een stuk saaier omdat je ook de AI gestuurde spelers mist. Als je met anderen speelt, is het gezelliger en het verbloemt zo hier en daar de frustraties die je anders sneller zou hebben.

Conclusie

We hebben ons kostelijk kunnen vermaken met Wildlands en daarmee waren onze verwachtingen torenhoog voor Breakpoint. Jammer genoeg is zo'n beetje alles achteruit gegaan in deze game ten opzichte van zijn voorganger. De onnauwkeurige besturing, de realistische mechanieken die de gameplayervaring verstoren, alle soorten microtransacties die je je maar kunt verzinnen, technisch belabberd en een inhoudelijk erg oppervlakkig verhaal dat weinig afwijkt van andere Ubisoft games qua structuur. Jon Bernthal vormt samen met de PvP de hoogtepunten van deze game, maar er moet echt nog veel gebeuren wil deze game het niveau van Wildlands halen. Dat zou ten eerste kunnen beginnen door alle looter shooter elementen uit de titel te halen, want dat past totaal niet bij Ghost Recon. Buiten alle frustratie punten om kan de game overigens best vermakelijk zijn als je met vrienden speelt, maar verwacht geen verrassingen in de missies en ervaring. Deze opzet doet de franchise hoe dan ook niet veel goeds, want het is nu een ondermaatse looter shooter die de identiteit van Ghost Recon te grabbel gooit.

Pluspunten

  • Jon Bernthal
  • Art van Skell
  • PvP kan vermakelijk en spannend zijn

Minpunten

  • Input lag
  • Wederom domme AI
  • Technisch een onverzorgde rommel
  • Eentonige missies
  • Ghost Recon is een looter shooter geworden
  • Voertuigen rijden voor geen meter
  • Microtransacties
  • Oppervlakkig verhaal

5.0

Boxshot Ghost Recon: Breakpoint

Ghost Recon: Breakpoint

Releasedatum:
04-10-2019
Genre:
Shooter
Uitgever:
Ubisoft
Ontwikkelaar:

Anoniem reageren

Je hebt niet ingelogd op PSX-Sense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

63 reacties

  1.    4079 XP
    20style [20]'s avatar

    Wrm rushen ubisoft….

  2.    87 XP
    Zhukov_NL's avatar

    oei dit had ik niet zien aankomen, jammer!

  3.    172 XP
    Bloodyman2103's avatar

    De enigste reden waarom ik deze game zou kopen is puur voor Jon Bernthal.

  4. Anoniem -   
    2001:1c01:2bcc:7c00:75b6:7de8:7627:3.xxx's avatar

    Lol wat een bende. Deze franchise moet gewoon terug naar zijn roots. Een nieuwe advanced warfighter bijvoorbeeld.

  5. Anoniem -   
    84.241.198.xxx's avatar

    Damn, crash en burn. Zoveelste triple A dit jaar die tegen valt. Naja ook aantal zeer goede. Ik spel dungeon quest builder 2 helemaal lam.

  6.    1057 XP
    Frenchcorepower's avatar

    Ik geniet er heel erg van en geef het een 8

  7. Anoniem -   
    77.162.1.xxx's avatar

    @Bloodyman2103:
    Het is tof om te zien, maar helaas komt hij vrij weinig in de game voor, waardoor het toch ietwat aanvoelt als een marketingstunt.

  8. Anoniem -   
    217.121.189..xxx's avatar

    Onzin deze score . Deze minpunten zitten ook allemaal in cod. Geef die dan ook eens een 5!

  9. Anoniem -   
    62.140.132.xxx's avatar

    Hahaahaha 5.0 hahahahahaha speel hem al vanaf de release maar is gewoon een goeie game hoor met je 5.0 score misschien moet chris hem meer spelen inplaats van uurtje

  10. Anoniem -   
    89.99.44.xxx's avatar

    Afgaande op heel veel gameplay clips moet ik zeggen dat deze score me niet verbaasd

  11.    1480 XP
    Melvin's avatar

    Zo blij dat ik de game niet gepreorderd heb.

  12.    238 XP
    Slypatrick's avatar

    Hier was ik al bang voor..

  13.    1006 XP
    Ghost_killer's avatar

    Game is nog maar net uit wet zeker dat na paar updates de game veel soepeler zal lopen om dan cijfer van 5 te geven zegt genoeg over de schrijver 😉

  14.    240 XP
    JFG's avatar

    Oeff…. dan maar Day 400 Patch afwachten..

  15.    172 XP
    Bloodyman2103's avatar

    @77.162.1.xxx: Wel jammer om te horen. Ben zelf geen fan van Wildlands maar vanaf ik Jon Bernthal in de trailer zag, was men eerste gedachte: Kopen.

  16.    3938 XP
    jimke1's avatar

    Woo dit komt hard aan dit had ik niet verwacht goed dat ik heb gewacht om deze game te kopen . Mmmm zal ooit wel eens te spelen zijn via PSnow dan probeer ik deze wel .

  17. Anoniem -   
    2001:983:e900:1:a404:2917:fddb:1.xxx's avatar

    Ik ben het hier wel voor een groot deel mee eens, maar ik vind dat jullie in deze review vrijwel volledig gefocust zijn op de negatieve punten, en de goede aspecten van de game totaal geen aandacht geven.

    Screen-tearing heb ik nog niet meegemaakt, en jullie laten het lijken alsof de game uit niets anders dan glitches en bugs bestaat. Dat is absoluut niet zo. Input lag niets van te merken. Het is vooral de deadzone die hoger staat, net als bij Wildlands en Destiny.

    Dat er microtransacties in zitten beïnvloed je spelervaring totaal niet. En het levelen gaat vrij vlot als je langer dan een paar uur speelt. Missies eentonig? Mwah, hetzelfde niveau als de missies in Wildlands. Van het sliden raak je overigens niet buiten adem als je je joystick licht naar achteren trekt.

    Ik vermaak me er prima mee. Spel is lang niet zo slecht als jullie het in deze review laten lijken.

  18. Anoniem -   
    217.123.72..xxx's avatar

    @Ghost_killer: aan eventuele komende updates heb je toch niets als je de game bij release koopt. Het cijfer is voor het spel zoals het nu is.

  19. Anoniem -   
    83.82.1..xxx's avatar

    Terechte score,in your ass ubi.

  20.    39 XP
    Riinyosa81's avatar

    Ik wil niet zover gaan om de game af te schepen met een 5 maar eerlijk gezegd; de game is gewoon echt nog niet af. Kom zelf ook enorm veel bugs tegen en het is jammer dat de speelwereld verder zo doods aanvoelt. Je komt bijvoorbeeld bijna geen burgers tegen die in hun auto over de weg rijden. De afwezigheid van AI teammaten is een groot gemis voor de singleplayer maar goed, deze kritiekpunten heb ik al aangehaald in eerdere posts onder een nieuwsbericht van Breakpoint.

    Wat ik echter wel vind is dat Ubisoft goede support biedt aan de reeds bestaande games. Ik vertrouw er dan ook op dat de nodige bugs / andere problemen verholpen gaan worden middels toekomstige patches. Tot die tijd verdwijnt de game weer in de kast. Breakpoint is echter wel de laatste AAA release die ik op Day 1 heb gekocht want € 83 voor de Ultimate Edition is een dure grap voor een game die niet af is.

  21.    775 XP
    Mouse_NL's avatar

    Zal niet de eerste site zijn die zo een age score geeft. Tijdens de BETA was het voor mij al bij release een no go. Nu wachten dat hij enorm in prijs dropt zoals Fallout 76, dan zal ik toeslaan.

  22. Anoniem -   
    143.177.128.xxx's avatar

    @Ghost_killer: Dat is hetzelfde als dat je een nieuwe Audi R8 5.2 V10 koopt, maar dan met een 1.0 TSI blok uit een VW Polo, die ze na een paar maanden voor de V10 vervangen.
    Daar ga je toch ook niet mee akkoord?

    Mvg

  23. crew Management -    2145 XP
    Rastapopulos's avatar

    @Ghost_killer: Wat zegt dat over de schrijver dan? Met die mindset zeg je eigenlijk dat elke game half klaar en vol met bugs mag uitkomen, omdat het met patches toch wel opgelost kan worden. Als dat de way to go wordt, dan is het slecht gesteld met de industrie en consument die dat blijkbaar maar accepteert.

    Met dit cijfer willen we juist aantonen dat we dat niet accepteren, Ubisoft had de game gewoon af moeten maken en polijsten, want technisch is het een rommel.

    @2001:983:e900:1:a404:2917:fddb:1.xxx: Dat is een kwestie van je eigen ervaring. Ik heb Wildlands ontzettend veel gespeeld. Sterker nog, het is mijn meest gespeelde game op de PS4 en ik heb met Chris meegespeeld. Mede omdat ik enorm uitkeek naar dit nieuwe deel en we de coöp moesten testen, maar ik ben persoonlijk erg teleurgesteld. De minpunten die aangehaald worden heb ik zelf ook ervaren, dit om het enigszins in perspectief te plaatsen.

    @Riinyosa81: Ubi is inderdaad een erg consistente uitgever als het gaat om ondersteuning, dus veel zal ongetwijfeld aangepakt worden. Maar wat wel frappant is, is dat verschillende goede mechanieken van Wildlands in dit deel slechter zijn. Bijvoorbeeld de besturing van de auto’s, dat is wel erg vreemd.

    Desalniettemin beaam je ook dat de game niet af is en uitgevers moeten eens ophouden met games uitbrengen die nog niet klaar zijn. Dat is zonde en daarnaast ook gewoon raar. Maar de patch cultuur laat het toe en gamers accepteren het blijkbaar ook continu, wat nog vreemder is in mijn optiek…

  24. Anoniem -   
    46.179.112..xxx's avatar

    Vindt dit 100x beter dan wildlands, physics zijn veel beter en geen last van opgenoemde bugs. Enigste minpunt is dat ik cole walker al gekilled heb terwijl ik nog in het begin van de hoofdmissies ben. Ben momenteel gs178 en xp27. Wildlands heb ik 2 missies gedaan tijdens free weekend. Was nog even ruk als de beta destijds. Ieder zijn mening zeker

  25. Anoniem -   
    2001:1c01:46c2:5800:dca8:a641:ef2e:6.xxx's avatar

    Misschien was Breakpoint inderdaad de goede naam voor de game….

  26.    3350 XP
    stefan52a's avatar

    Vond de beta al tegenvallen. Alleen PVP was wel grappig en leuk maar dat rijden. Niet te doen.

  27.    2276 XP
    Nasislike's avatar

    YESSS! Lekker PSX!

    Ik heb het helemaal gehad met deze zielloze, houterige, inhoudsloze, physicsloze, scriptloze Ubisoft games.
    Ze hebben zoveel potentieel, maar Ubisoft denkt dat een grote map en heeeel veel wapens en cosmetics genoeg is voor een goed spel. Nee.
    Je hebt niks aan een grote wereld als de gameplay kut is. Je hebt niks aan al die wapens als ze allemaal hetzelfde aanvoelen en schieten helemaal niet leuk is. Er is altijd zoveel copy/paste in Ubisoft games dat het gewoon lachwekkend is.
    Ik zit nu door Origins te spelen en het is simpelweg gewoon niet leuk. Saai. Het voelt allemaal alsof een luie student een inhoudsloze verslag inlevert met een GEWELDIGE voorblad.

  28.    395 XP
    Kluut's avatar

    Deze zag ik wel aankomen na het spelen van de beta

  29. Anoniem -   
    94.130.67..xxx's avatar

    na het spelen van de beta, vind ik een 5 nog aan de hoge kant….

  30.    858 XP
    Hypoman's avatar

    Het is balen dat ze er zo’n zooitje van gemaakt hebben, en ook zeer goed omschreven PSX-sense!

  31.    746 XP
    mantequilla's avatar

    HAAHHAHA,zoals verwacht .next!

    Hij/zij staat erbij alsof je een 80-jarige bent wiens rollator is gestolen.

    -geweldig:D

  32.    908 XP
    jonas46's avatar

    @Nasislike: Is toch even wat overdreven om AC Origins zomaar af te schrijven. De game was best wel goed vanuit mijn oogpunt. Wildlands daarentegen leek nergens op. Het moment dat ik in een voertuig stapte dacht ik bij mezelf, wat is dit in godsnaam !

  33.    746 XP
    mantequilla's avatar

    alleen al om dit zou het cijfer een 5 moeten krijgen.

    accept quest from an NPC quest giver

    take a helicopter (they’re all over the place) to the quest area

    deploy drones to mark out hostile targets

    take out enemies + complete quest

    take a helicopter (they’re all over the place) to go back to the quest giver

    turn in quest

    repeat step 1

  34.    2979 XP
    PBJ85's avatar

    Exactly hoe de bèta aanvoelde….. Bagger

  35.    545 XP
    Battlemoose's avatar

    Review klopt voor geen reet jammer weer.

  36.    858 XP
    Hypoman's avatar

    Een verhaal was in deze game helemaal niet nodig geweest. Gewoon breinloos militairtje spelen die zijn orders heeft zonder daar over na te denken.

  37.    545 XP
    Battlemoose's avatar

    @2001:983:e900:1:a404:2917:fddb:1.xxx: inderdaad heb me in tijden niet meer zo vermaakt in een game.
    Mensen die commentaar hebben gaan alleen uit op reviews en die streamers en hebben geen eigen mening.

  38.    858 XP
    Hypoman's avatar

    @Battlemoose:
    Spel word er niet beter op als je de feiten ontkend hoor. Deze Ghost Recon is de slechtste ooit.

  39.    545 XP
    Battlemoose's avatar

    @Hypoman: dat is jou mening mischien.

  40.    858 XP
    Hypoman's avatar

    @Battlemoose:
    Als je de reacties nou goed leest dan zijn er mensen die wel degelijk de game hebben/hadden. Ik, bijvoorbeeld, heb deze game (volledige test versie) mogen proberen. En het is werkelijk voor mij één van de slechtste AAA games die ik heb mogen spelen.

  41. Anoniem -   
    94.210.20.xxx's avatar

    ‘Een betje hypocriet’ staat er in jullie review 😉 Klein foutje.

  42.    5000 XP
    tyger1's avatar

    Ola wat een laag nr !

  43.    1057 XP
    Frenchcorepower's avatar

    @Battlemoose: het is voor mij de beste shooter ooit gemaakt zelden zoveel vermaakt met een shooter

  44. Anoniem -   
    2a02:1810:292b:a000:258e:7b4f:81dd:f.xxx's avatar

    Zouden alle reviewers ook op 1 lijn kunnen zitten en microtransacties met zijn allen de grond in kunnen boren? Nu doet de ene reviewer het wel en de ander benoemt de microtransacties niet eens.

  45. Anoniem -   
    94.214.200..xxx's avatar

    @Rastapopulos: Mee eens, maar bij de review van FIFA20 zit de carrieremodus vol met bugs en wordt dat door de reviewer niet benoemd, ook niet als daar later nog vragen over worden gesteld (zie #fixcareermode voor de vele bugs).

    Bij PES2020 zitten er ook behoorlijk wat bugs in het spel en wordt dat met allerlei patches (laatste 4 oktober) hersteld maar wordt dat ook niet benoemd in de review.

    Wolfenstein:youngblood zit vol met rare fouten maar dat wordt ook niet als minpunt gezien. Zie https://www.youtube.com/watch?v=JzLj5o8O130 voor de lijst met fouten/bugs die daar worden opgesomd.

    Bij de review van F1 2019 worden de bugs die er bestaan niet als minpunt meegenomen. Zie de lijst met bugs, 31 juli, een maand na de review:
    https://forums.codemasters.com/topic/41206-f1-2019-change-logfix-the-bugs/

    Verder niets dan lof voor jullie, maar dit zijn de games die ik oa heb gekocht en waar de bugs niet direct werden aangehaald. 🙂

  46.    1057 XP
    Frenchcorepower's avatar

    @2a02:1810:292b:a000:258e:7b4f:81dd:f.xxx: niemand hoort het te benoemen vindt ik om je hebt de microtransacties in de game niet nodig om de game te spelen

  47. Anoniem -   
    2001:1c01:3cc0:3100:85e4:78ac:b058:8.xxx's avatar

    @Frenchcorepower: dit meen je toch niet??
    Beste shooter?

    overigens eens met de review!

  48. Anoniem -   
    94.211.19..xxx's avatar

    @Bloodyman2103: Hang anders een poster van ‘m boven je bed. Is goedkoper.

  49. Anoniem -   
    2a01:7c8:fffa:1d:4dc4:3467:b542:e.xxx's avatar

    Nou Nou Nou een 5.0? Chris ga jij anders eens even lekker Warframe-en met Jelke!
    Of lekker Apex-en! Leave “Breaking Point” alone!

    Maar voor de rest goede review en hoop ook dat de industrie hier van leert en dat ze die microtransactie/dlc’s eruit houden, natuurlijk hier en daar een bug/glitch “kan” het leuk maken.

  50. Anoniem -   
    2001:985:7ba7:1:a019:92b1:a614:e.xxx's avatar

    @Ghost_killer: ze leveren de game zelf zo af. Daar kiezen zelf voor. Wat verwacht jij dan? Een spel kopen en dan een paar maand in de kast bewaren?

  51. Anoniem -   
    185.12.120..xxx's avatar

    Persoonlijk vind ik de Ubisoft games vaak wel leuk om doorheen te spelen. Ze bieden vaak goede support. Maar daarentegen moet ik ook zeggen dat ze vaak wel een product lanceren wat eigenlijk niet af(gewerkt) is. En dat is jammer. Wacht gewoon met de release en zet een goed product in de markt, nu wacht ik voorlopig met kopen en ga ik er pas weer aan denken als er wat positiever geluid is over de game en de prijs gezakt is.

    Wildlands was ook wat buggy aan het begin, maar is redelijk snel een goede game geworden door de nodige support. Speel het nog regelmatig.

    Assassin’s Creed ook groot fan van. En ja de franchise is veranderd, maar is dat perse een verkeerd ding? Benoem ook eens de positieve aspecten i.p.v. alleen maar te zeiken en kritiek te leveren op de minpunten.

  52.    746 XP
    mantequilla's avatar

    @Riinyosa81: hahahahah daarvoor kon je 2 games halen: days gone en red dead redemption 2,om maar als een voorbeeld te noemen.

    HAHAHHAHAHAH xD

  53.    223 XP
    0daro0's avatar

    Zonde dit! ik had goede hoop voor deze game 🙁

  54. Anoniem -   
    185.138.241.xxx's avatar

    @Frenchcorepower: En hierdoor gaat de game-industrie dus langzaam naar de knoppen. Door mensen die het geen probleem vinden dat er microtransactions in een game zitten. Denk er eens over na? Je koopt iets, maar je krijgt niet alles dat er in zit. Dat is toch van de zotte?

    Zeker ook bij deze game, hoe slecht die ook is; er komen straks boosts aan die je snel laten levelen. WAT?! Dat is toch bizar? Betaalde cheats dus. En het klopt dat je ze niet hoeft te kopen, maar dit hoort toch niet in een game die je gekocht hebt. Iedereen kankert al jaren op lootboxes en hoe slecht het is, maar dit is net zo slecht. Als iedereen dit blijft accepteren, zoals jij doet, dan hebben we straks alleen maar games die vol zitten met die onzin.

    Elke game die micro’s heeft moet sowieso 2 punten aftrek krijgen van de reviewscore. Die shit hoort niet in een product dat je koopt.

  55. crew Management -    2145 XP
    Rastapopulos's avatar

    @94.214.200..xxx: Ik heb de games die je noemt niet gespeeld, dus ik vind het lastig om daar een zinnig antwoord op te geven. Wel kan het zijn dat de bugs niet bij iedereen voorkomen en dat dit soms niet aangehaald wordt, simpelweg omdat de reviewer er geen of nauwelijks last van had.

    Dat betekent niet dat sommige bugs niet benoemd mogen worden, maar je gaat uiteraard van je eigen ervaring uit en die kan verschillen met die van een ander. In het slechtste geval ervaar je veel bugs en in het beste geval ga je er fluitend langs en gaat alles goed.

    Dan kan het in een review soms vreemd overkomen dat iets niet benoemd wordt of juist wel, maar dat is tegenwoordig een beetje de aard van het beestje. Aan de andere kant, er zijn natuurlijk ook bugs en glitches die stelselmatig optreden en die worden dan wel veelvuldig benoemd in reviews.

    In dit specifieke geval is de nodige speeltijd in coöp geweest en dan heb je meer mensen die het ervaren, wat nu dus aan de orde is.

  56.    746 XP
    mantequilla's avatar

    @Frenchcorepower: WOW je praat nu behoorlijk maar dan echt behoorlijk groot,hoe zit het met modern warfare(oude epische versie) deel 1 en 2,titanfall 2(voor mij de lekkerste shooter ooit)

    zelfs bioshock infinite schiet zo fuckin lekker,ondanks dat het geen shooter is

    -ik ben benieuwd

  57. Anoniem -   
    91.195.1.xxx's avatar

    Erg jammer, maar ik kan me wel vinden in het cijfer.. Het is net zoals Just Cause 4, een mooie nieuwe wereld, maar qua missies en opzet bijna identiek aan de voorganger.

  58.    1057 XP
    Frenchcorepower's avatar

    @mantequilla: titanfall 2 schiet ook lekker weg en ik vondt die niet leuk genoeg en heb die kort gedaan dan paar maand laten liggen toen weer gedaan en toen weer poos laten liggen en toen uitgespeeldt
    maar ik vind deze game het beste naar mijn mening het blijft gewoon erg leuk zit er nu al hele poos in en verveeldt mij totaal niet en weet ook zeker dat ik deze zonder gedoe kan uitspelen

  59.    18 XP
    Tsjettelkop's avatar

    Met Wetlands als singleplayer me prima vermaalt. Speel niet online en coöp.
    Deze laat ik dus mooi links liggen.
    Weinig tot geen positieve recensie gelezen.
    Bethesda en UBI zijn keien in het om zeep helpen van games.

  60.    3 XP
    GhostReconInfo's avatar

    Vreemde recensie. In jullie preview wordt het volgende geschreven:

    Ghost Recon: Breakpoint neemt wat Wildlands zo succesvol maakte en geeft daar een frisse nieuwe draai aan. Je krijgt meer uitdagende vijanden voor je kiezen en ook zul je met meer realistische elementen rekening moeten houden. Denk aan stamina, getrainde tegenstanders, lichamelijke effecten en meer. Deze game voelt in alles als de meer volwassen en goed ontwikkelde versie van Wildlands aan, zonder hetgeen die game zo leuk maakte overboord te gooien.

    In deze recensie staat:

    Jammer genoeg is zo’n beetje alles achteruit gegaan in deze game ten opzichte van zijn voorganger.

    Hoe inconsequent kun je zijn? Er is sinds de beta/preview weinig veranderd aan de game. Slechte review!

  61.    16 XP
    RNLAF75's avatar

    Bagger dus …nou nog 2 weekjes en dan gaan we los op C.O.D gelukkig heb ik mij bedacht kwa game keuze

  62. Anoniem -   
    84.87.157..xxx's avatar

    Deze flut game ‘de beste shooter ooit’ noemen is toch wel verreweg de meest lachwekkende opmerking van dit jaar! Moest er dan ook smakelijk om lachen. Thanks.

  63.    39 XP
    Riinyosa81's avatar

    @mantequilla: Dan ben ik toch blij dat ik nog voor de comic relief heb gezorgd 🙂

    Zoals gezegd; dit zal voorlopig de laatste AAA titel zijn die ik heb gepre-orderd. Lesson learned.

Wisselvallige scores voor Ghost Recon: Breakpoint
Ghost Recon: Breakpoint live-action trailer draait om het conflict tussen de Ghosts en de Wolves
Ubisoft haalt enkele “onbedoelde” microtransacties uit Ghost Recon: Breakpoint