Death Stranding, de laatste game van veteraan Hideo Kojima, is vanaf volgende week voor iedereen beschikbaar, maar verschillende reviews voor deze titel zijn inmiddels wel al online verschenen. Deze reviews toonden aan dat de meningen over Death Stranding toch wel erg verdeeld zijn. Lees bovendien zeker onze review ook eens na, als je dat al niet gedaan zou hebben. Bij één van deze recensenten, Videogameschronicle, werden naast de gameplay zelf ook de credits van de game onder de loep genomen. Daar viel hen iets opvallends op.

Kojima vertelde namelijk eerder al dat het team achter Death Stranding erg klein was, maar nu blijkt dat hij ook hulp van een andere studio kreeg bij het maken van de game: zo’n 70 werknemers van de Nederlandse Guerrilla Games studio zouden immers betrokken zijn geweest bij het maken van de game.

Dit nieuws komt misschien niet echt als een grote verrassing, gezien we al wisten dat Death Stranding gebruik maakt van de Decima Engine, die ook gebruikt werd bij Horizon Zero Dawn van Guerrilla Games. Hoogstwaarschijnlijk kreeg Kojima dus ondersteuning bij allerlei technische zaken die met de Decima Engine te maken hadden, gezien de werknemers bij Guerrilla Games hier meer verstand van zaken over hadden. Enkele van deze werknemers bij Guerrilla Games, die gespot werden in de credits van Death Stranding, zijn als volgt:

  • lead game programmer (Tommy De Roos),
  • lead programmer (Frank Compagner),
  • lead AI programmer (Arjen Beij)
  • technical director (Michiel van der Leeuw).
  • art director (Jan-Bart Van Beek),
  • lead environment artist (Kim Van Heest)
  • technical art director (Maarten van der Gaag)
  • lead lighting artist (Roderick van der Steen)
  • lead technical animator (Bart Wijsman) also worked on Death Stranding.
  • senior quest designer, James Kneuper (credited with “guest design” for Death Stranding)

Death Stranding is vanaf 8 november te spelen.