Ubisoft heeft het bericht luid en duidelijk ontvangen: Ghost Recon: Breakpoint is niet goed en dat wordt door zowel critici als gamers aangegeven. Naar aanleiding van de slechte ontvangst van de game, heeft Ubisoft recent drie titels naar het volgende fiscale jaar uitgesteld. Dit zodat alle games meer tijd en aandacht krijgen, waardoor het uiteindelijk betere kwaliteit zal bieden.

Dat is positief, maar Ubisoft schijnt zelfs verder te gaan dan de ontwikkelteams meer tijd te gunnen. Kotaku journalist Jason Schreier heeft in de laatste Splitscreen podcast aangegeven dat hij gehoord heeft dat Ubisoft de hele mentaliteit van het bedrijf aan het veranderen is. Dit om te voorkomen dat ze een tweede Ghost Recon: Breakpoint krijgen.

“The conversations I’ve had with people are, like, now Ubisoft is changing their mentality big time. Now it’s all about how you have to pitch your game as being super unique, as having some unique aspect to it. It all sounds really wild. It’s this really crazy atmosphere.”

Dat betekent dat ideeën voor games meer inhoud moeten bevatten en ze moeten onderscheidend zijn willen ze groen licht krijgen, althans, dat maken wij er uit op. Hopelijk komt dit de games die Ubisoft maakt nog meer ten goede, in ieder geval is direct ingrijpen na een slechte ontvangst van een game altijd goed.

Ubisoft heeft via de roadmap voor Ghost Recon: Breakpoint indirect ook te kennen gegeven dat het inderdaad beter moet. Zo zullen ze de recente shooter langdurig blijven voorzien van content en ook alle punten van kritiek zullen aangepakt worden.