Dat er een glitch was om in Mexico te komen in Red Dead Redemption 2 was al bekend, maar het ziet er nu naar uit dat Rockstar toch van plan was/is om dit daadwerkelijk in de game te stoppen. Dataminers hebben hier verschillende referenties naar gevonden.

In de eerste Red Dead Redemption kwam je uiteindelijk in Mexico terecht, maar dat is niet het geval met diens opvolger. Je kan het land op sommige plekken echter wel in de verte zien. Rockstar had/heeft kennelijk wel plannen om de speler hier rond te laten lopen, want VideoTech UK heeft in de bestanden van de eerste versie van de PlayStation 4-port 3D-modellen gevonden van verschillende Mexicaanse dorpen. Deze waren erg simpel en hadden weinig detail, maar het geeft wel aan dat Rockstar hiermee bezig was.

Een andere dataminer, Wildbrick142, heeft referenties gevonden van eerder genoemde dorpen in de data van de mini-map. Tevens vond hij ‘bounties’ voor Mexicaanse boeven, inclusief naam en waar zij zich bevonden.

De grote vraag is nu dan ook of het gaat om code waar uiteindelijk niets mee is gedaan of dat het wellicht mogelijk is dat we straks toch in Mexico rond kunnen lopen in Red Dead Redemption 2. Als dit waar zou zijn, dan is de kans wellicht groter dat de map aan Red Dead Online wordt toegevoegd, dan dat het gaat om een uitbreiding voor de singleplayer.