Sony is als uitgever verantwoordelijk voor verschillende topgames voor de PlayStation 4. Dan doelen we natuurlijk op de first-party titels die ze in de afgelopen jaren hebben uitgebracht, zoals Horizon: Zero Dawn, Uncharted 4: A Thief’s End en meer. De diversiteit is alom aanwezig omdat Sony de studio’s toelaat om met eigen ideeën aan de slag te gaan, iets wat voortgezet zal worden nu Hermen Hulst aan het roer van Worldwide Studios staat.

Sony is van plan om het type games dat ze nu uitbrengen op de PlayStation 5 door te zetten. Zo zegt Hulst in een interview met GamesIndustry.biz: “We zijn zeer toegewijd aan het type games dat we in de afgelopen 10 jaar bij onze wereldwijde studio’s hebben gemaakt: grote, spectaculaire ervaringen met verhalen en personages in de kern. We zullen dit soort games blijven maken, omdat we dit graag willen maken.”

Met berichten in het verleden over een grotere focus op multiplayer aspecten en ‘Games as a Service’, is dit een geruststellende uitspraak. Het ziet er immers niet naar uit dat Sony Interactive Entertainment snel van de huidige strategie zal afzien.