Qua modding support liggen de consoles nog enigszins achter op het pc-platform. Bethesda heeft natuurlijk een (beruchte) poging gedaan middels de Creation Club, maar een daverend succes werd dit niet. Gelukkig is de hoop nog niet opgegeven en ontwikkelaar GIANTS Software is hier een mooi voorbeeld van.

Hun agrarische game Farming Simulator 19 krijgt namelijk vanaf vandaag toegang tot de Seasons mod, die de Zwitserse studio samen met de Realismus Modding groep heeft ontwikkeld. De mod verandert een aantal kernsystemen, met het doel om de verschillende seizoenen meer tot leven te brengen.

Dit laat gameplay ontwikkelaar Jos Kuijpers optekenen op het PlayStation Blog:

“This mod overhauls several core systems, with an emphasis on realism and making winter, spring, summer, and fall come alive, both visually and in terms of gameplay. Below you can get a brief overview of what the mod changes:

  • Visuals and audio that reflect the season
  • Enhanced weather system
  • Improved growth system
  • Rebalanced economy
  • New animal system
  • Detailed weather forecast
  • Rotation planner for crops”

Naast dat er dus op visueel en audio gebied verbeteringen zijn doorgevoerd, zijn er bijvoorbeeld ook nieuwe dieren en een gebalanceerde economie te vinden in de Seasons mod. Mocht je met de mod aan de slag willen gaan, dan raadt GIANTS Software wel aan om een nieuwe game op te starten, zodat mogelijke errors of corrupte saves niet aan de orde zijn.