Op de CES onthulde Sony eerder deze week het logo van de PlayStation 5 en dat was al snel voer voor grapjassen op het web. Het enige verschil ten opzichte van de PlayStation 4 is simpelweg het cijfer en dus werd de aankondiging als een beetje overdreven ervaren.
Maar waarom niet iets compleet nieuws of meer gevarieerd? Jim Ryan van Sony legt uit dat het belangrijk voor het bedrijf was om het logo zoveel mogelijk in lijn te houden met wat ze nu hebben, omdat het heel erg herkenbaar is.
“It is important to give off a sense of consistency for products within the PlayStation brand,”
“It is a must for anyone who sees [the logo] to immediately and positively think, ‘That’s PlayStation.'”
Mooie uitleg, zal ook wel helemaal kloppen. Maar als je alleen dit ‘nieuwtje’ aankondigd en verder niets, kan je er op wachten dat er droog op gereageerd wordt.
@Anoniem-9543:
Manier van reageren maakt niet uit. Shitload aan meme’s en opmerkingen… allemaal extra publiciteit.
“Het logo van de PS5 lijkt erg op PS4-logo en dat is niet zonder reden”
Er gaan miljoenen om in de marketing bij Sony… daar gebeurt NIKS zonder reden 😉
Dus het is gewoon het het ps4 logo met een 5. check.
Nu weer over tot de orde van de dag.
Dus een bekende logo, dus extra geld
Al dat gejank omdat ze geen “nieuwe” logo hebben.
Playstation is een Brand en wanneer een Brand een nieuwe logo krijgt moet je die Brand opnieuw in de markt zetten met een nieuwe logo. Dus veel logisch om te kiezen voor het zelfde…
Nuchter en terecht
Geen winnende formule veranderen
Echt een kansloze discussie hoor…. Het is een hot topic, het logo van de PS5. Stel je voor dat Apple hun logo veranderd bij iedere aankondiging. Tjongejonge…..
ze zeggen wel is :never change a winning team,dus nietzoveel zeiken
@Anoniem-1724: het playstation logo is volgens mij nooit veranderd. Echter heeft elke console een eigen logo. Dit heeft niet elke telefoon van apple
Gewoon een slimme zet van Sony, bekend logo dus daarmee doorgaan.
Gewoon mooi
Maaar als je nu het logo eens omdraait
Staat er geen ps 5 maar ssd
Heeft het “PS3” logo ook niet hetzelfde font sinds 2009?
@cryothic:
Juist! Het is belangrijk dat Sony *Playstation* blijft neerzetten als 1 familie. En iedereen herkend het logo en daar gaat het om. Mcdonalds veranderd haar logo toch ook niet?
Ik vind het juist geniaal dat ze eerst het logo naar buiten brengen. Marketing technisch ijzersterk. En je ziet er wordt op elke site over geschreven. Zelf met uitleg waarom het zo is.