Guerrilla Games heeft zonet enkele verbazingwekkende technische details vrijgegeven van hun nieuwste shooter, Killzone 3. Tijdens een persconferentie te Londen zijn we te weten gekomen dat Killzone 3 een goede 43,8GB Blu-ray opslagruimte verlangt. Killzone 2 was amper 15GB groot.
Tevens zal de game enkel speelbaar zijn in de resolutie 720p of 1280×720 pixels. De reden waarom 1080p niet mogelijk was, is de gigantische hoeveelheid polygonen en objecten in de gigantische spelwerelden. Over deze polygonen gesproken, Killzone 3 gebruikt er tot drie keer zoveel dan deel twee. Een verhoging van het aantal polygonen maken objecten zoals het gezicht van de hoofdrolspeler nog realistischer. De vorm van bijvoorbeeld de neus en oren zal minder hoekig zijn, hiervoor is echter meer rekenkracht nodig.
Volgens de Nederlandse developer gebruikt Killzone 3 100% van de beschikbare PlayStation 3 kracht. Dit kan echter met een korreltje zout genomen worden aangezien elke programmeur toch nog iets meer kracht weet te vinden door het optimaliseren van de programmeercode of gebruik van nieuwere technieken. Killzone 2 zou naar verluid 60% van de kracht van de Cell processor vragen. Killzone 3 zal op 23 februari verkrijgbaar zijn in Europa.
Oke dat is cool maar hoeveel neemt KILLZONE 3 inbeslag.
Kan iemand me dit uitleggen hoe het zit?
@the_stigo55: 44GB bijna op de BLu-ray en waarschijnlijk enkele MB’s voor een savedata. Ik neem aan dat er geen install op je HDD nodig is omdat KZ2 er ook geen had en dat ze een nieuwe streaming techniek gebruiken waardoor ze op het moment zelf 10* grotere mappen kunnen laden dan wat oorspronkelijk in KZ2 kon.
meer polygonen is veel beter dan een kleine resolutie verandering
Heerlijk, van dichtbij al die polygonen doorsnijden met een mes die ik dan in een helghast steek !
Merk er niks van op mijn 22inc TFT, vanavond maar eens uit-proberen op mijn 25inc TFT of 42inc plasma-tv.
@ps3dennis
Zozo jij bent stoer met je 3 tv’s XD