Wie al eens een game van de Franse uitgever Ubisoft heeft gespeeld, weet vast wel dat de studio door de tijd heen diverse toppers heeft afgeleverd. Wie vandaag de dag al eens een game van diezelfde uitgever heeft gespeeld, heeft echter ook al wel gemerkt dat veel van hun games tegenwoordig eigenlijk veel lijken op hun eerdere games van deze generatie. Het zogenaamde “checklist-motief”, waarbij je in een open wereld voortdurend bijna dezelfde missies moet zien te voltooien om je checklist te volbrengen, begint wat slijtage te vertonen. Daar komt de volgende generatie echter verandering in als het aan Ubisoft ligt! Dat liet men weten in een interview met Videogameschronicle.
Het vroegere systeem dat Ubisoft hanteerde bij het maken van hun games gaat als volgt: elke studio krijgt een bepaald project toegewezen, maar de overkoepelende beslissingen werden telkens genomen door eenzelfde team van 100 designers en producers. Dit “centrale team” kreeg telkens het laatste woord wanneer een titel werd gemaakt, onafhankelijk van welke specifieke studio of welke specifieke titel dit ook was. Hierdoor vervielen veel Ubisoft titels vaak in de befaamde sleur die we vandaag de dag in de games beginnen herkennen.
Op de volgende generatie consoles wil Ubisoft de verschillende vice presidents van de studio’s meer macht en meer autonomie geven. Hierdoor zou er geen sprake meer zijn van beslissingen die telkens door dezelfde personen worden genomen en zal er hopelijk een frisse wind door de verschillende Ubisoft titels heen waaien. De chief creative officer van Ubisoft, Serge Hascoet, blijft echter alle titels beheren, maar het achterliggende idee is dus dat hij niet alleen alle creatieve macht krijgt.
Als ze eens vast wachten met het uitbrengen van games tot ze af zijn.
@Anoniem-9400: Leuk he, mensen napraten op internet. Ben jij er ook zo eentje die mensen dom vindt die pizza met ananas eten, maar het vervolgens nooit zelf hebben gegeten?
Ubisoft levert meerdere games af die prima zijn voor een uitgave. Tegenwoordig krijgt elke game meerdere patches om bugs te fixen…
@Anoniem-349: gadver pizza met ananas
@Anoniem-349: ananas hoort niet op warme gerechten gek
@Anoniem-7259: Inderdaad.. bah ananas.
Mannen, Call of Ananas heeft een nieuw update en maps gekregen (free DLC)
@Anoniem-349: Aan jouw reactie te lezen heb jij geen enkele game die door hun in 2018 en 2019 is gereleased day one gespeeld. Anders zou je wel anders piepen. BijvoorbeeldThe Division 2 bevatte uitzonderlijk veel bugs en Breakpoint spande de kroon als het gaat om onafgemaakte games. Die laatste werkt na iets van 15 patches nog steeds niet. Ook kunnen veel mensen niet eens de game spelen omdat het online based is en de servers dusdanig instabiel zijn dat je maar een half uur of helemaal niet kan spelen.
@Anoniem-349: ik vindt ananas zelf niet lekker maar op pizza is het juist lekker
@Anoniem-5236: ik heb uren in breakpoint gezeten zonder server problemen en het is naar mijn mening een van de beste games van het jaar
@Anoniem-9966:
We hebben het over pizza en ananas, ken je prioriteiten! 😉
Zullen zien wat het resultaat wordt, hopelijk wel anders en beter dan nu. Eerst ging het nog wel maar nu wordt ik er wel moe van hahah.
@Anoniem-349: Hij heeft gewoon gelijk, ze brengen games niet volledig uit. Of met te weinig vernieuwing. AKA The Division 2
wat ik vooral heel erg vervelend vind aan ubisoft is dat ze zeggen dat iets uitkomt op en bepaalde datum of tijd en dat ze het dan en paar maanden uitstellen zoals et ging bij de raids van division 2 bijvoorbeeld zorg gewoon dat iets optijd af is en goed werk zoo hou je teminste mensen vast
Voor degenen die unity nog een kans willen geven: het spel is wel degelijk zeer goed en wat mij betreft quasi bugvrij. Ik speelde het 3 maand geleden uit en heb 1 klein bugje ervaren, minimaal. Graphics nog steeds zeer goed. Machtig spel.
@Anoniem-5236: Wat een rare aanname. Ik heb namelijk verschillende Ubisoft games gespeeld vanaf dag 1 (misschien dag 2 af en toe) en het aantal bugs viel onwijs mee.
Je zou verwachten met een groep van 100 creatievelingen dat er wel de nodige variatie zou ontstaan. Wat het originele artikel wel noemt en deze vertaling niet is dat uiteindelijk maar een man of 2 bepalend waren voor de koers die gevaren werd:
One anonymous source told VGC: “In the previous system that editorial had, there were often the ideas of just one or two people getting put into every game. That’s why you tended to see such similarity, because it’s the same taste and opinion being replicated.”
@Edwins1984: Zolang het gaat over ananas wel/niet op een pizza is er sowieso niks te klagen haha
Denk dat dit een goede verandering gaat zijn. Al ben ik nu al gewoon tevreden over de games, meer verschillen tussen de games kan geen kwaad 😀
Nieuwe aanpak betekent : nieuwe bugs