Studiohoofd Vince Zampella en regisseur Stig Asmussen denken dat Star Wars Jedi: Fallen Order gebaat was geweest bij een langere ontwikkeltijd. Dat laten de twee heren weten in een gesprek met US Gamer.
Volgens Zampella zijn ze bij Respawn uiteindelijk heel tevreden met het resultaat, maar er zijn wel gesprekken geweest om de game uit te stellen en dus de ontwikkeltijd wat te verlengen. Hier hebben ze van afgezien, omdat ze Fallen Order graag voor de feestdagen wilden uitbrengen, omdat het ook bij de tijd van het jaar paste:
“Yeah, it was a conversation that we had and we decided that we wanted the game out there, we wanted to get it, you know, being out for the holiday. It’s a game that really fits that timeframe.”
Asmussen voegt hier aan toe dat de studio toentertijd voor meerdere platformen ontwikkelde en ze graag de releasedatum van 15 november wilden halen. Iedereen vond wel dat de game mogelijk beter was geweest met meer tijd, maar omdat de game van begin tot eind speelbaar was waren ze toch heel tevreden en besloten ze de game uit te brengen.
“I think we’re in a situation [where] we’re trying to build a game for several different systems and we wanted to hit a date, obviously. We all look at it, and earnestly we feel like we could, if we had a little bit more time, it would’ve been better. But at the same time, we could play through it. It was good and we felt like fans were going to like it.”
Uiteraard klinken dit als vrij logische uitspraken, maar het getuigt toch wel van professionaliteit en zelfreflectie dat Respawn weet dat ze met meer tijd de game beter hadden kunnen maken. Uiteindelijk was Star Wars Jedi: Fallen Order een hele toffe titel, die wij in onze review beloonden met een verdiende 8.0.
Is dat niet het geval bij alle games?
Hadden ze maar meer tijd genomen. Geen slechte game hoor, maar geweldig vond ik’m ook echt weer niet.
Het was echt wel een heel goeie game en natuurlijk met meer tijd kon deze game nog beter worden .
De game was leuk en uitdagent
Heb hem ook weer verkocht kan het niet handelen dat ik iets van star wars thuis heb liggen
@mrb: Dus dat inderdaad
@Frenchcorepower:
Want? Waarom koop je het dan?
@Frenchcorepower:
Ik wil iets niet in huis hebben, dus laat ik het dan maar snel kopen.. What?! 😀
Nog beter? de game was al ontzettend goed!
Dit is gewoon een verkapte kritiek naar EA. Die wilde de game natuurlijk voor de feestdagen uitbrengen.
@mrb: Duke nukem?
@ROODBAARD: ik vindt star wars echt 3x niks maar hoorde dat de gameplay erg goed is ook als je niet van sw houdt
En ten tweede ik wil ( heb 1 robot uit disney film van de emte actie toen had ze toen meegenemen voor iemand anders ) niks van sw in huis hebben
@Frenchcorepower:
Je koopt iets van SW maar je wilt het niet in huis hebben. Logica… schiet mij maar lek.
De game was al pittig goed vanaf het begin dat ik hem kocht, misschien hadden ze wat glitches eruit kunnen halen met meer tijd (zelf geen last van gehad gelukkig).
Zonde al had je de game een maand uitgesteld dan had je de beste kwaliteit uit je game gehaald. Maar liever snel voor de feestdagen cashen. Zonde maar tegenwoordig liever een game eerder uitbrengen dan de hoogste kwaliteit. Kijk maar naar Ubisoft nou doe maar niet want ik wil hun game niet vergelijken met die rotzooi.
Zo verkeerd is deze game ook weer niet 😉 vermaak me prima hoor.
op jedi master is deze spel wel pittig joa,en dan nog de kleine bugs ,waaronder game freeze,stimpack aanvragen heeft een delay,waardoor in een bossfight je zomaar loodje kan leggen op een belangrijke moment,en je moet gvd hele map weer terug naar je schip-___-
@mantequilla: Stimpack activeren duurt irritant lang inderdaad en kan je je leven kosten. Ik vind de enemy lock-on ook vaak niet goed zijn best doen. Je kan zien dat deze game niet helemaal “af” is als bd1 op je schouder klimt tijdens het doorlopen van smalle doorgangen. En glitches! Ik heb ze meer dan eens gehad in ieder geval. Ondanks dit alles was de game toch goed maar ik vind de game niet heel gepolijst. Vergelijk het met God of War en de mankementen zijn toch wel zichtbaar en voelbaar. Jammer dat ze niet meer tijd hebben genomen…
@Anoniem-248: dat denk ik ook. Het is typisch iets voor EA in ieder geval. Eerst Bioware slopen en nu dit weer!
@Frenchcorepower: Bij (bijna) iedere post die jij plaatst voel ik een intense irritatie in mij naar boven komen. Ik moet zeggen dat ik dat een compliment waardig vind.
@Anoniem-9227: Duke Nukem hebben ze >14 jaar verkloot, niet ontwikkeld haha
@Anoniem-5736: hahahahah prachtig
Mooi man, zegt een hoop. Mensen noemden Death Stranding een walking simulator maar dit is meer een climbing simulator, de game rekken met onnodige puzzels, hell yeah.
Vond het een erg toffe game maar idd met wat meer tijd hadden ze bepaalde dingen wel wat beter kunnen maken.