Er is weer een nieuw patent verschenen omtrent de PlayStation 5, die ditmaal gericht is op één van de features van de DualShock 5 controller. RespawnFirst verkreeg het patent en hebben hieruit een aantal mogelijke functionaliteiten opgedaan.
Zo zal de controller aan één of beide kanten een sensor hebben die bijvoorbeeld de hoeveelheid zweet of je hartslag detecteert. Deze feedback kan vervolgens door de PlayStation 5 gebruikt worden om de beleving van de game aan te passen, al is uit het patent niet duidelijk op te maken hoe dit zal gaan werken. Het patent zegt hierbij ook gebruik te kunnen maken van een reeks afbeeldingen die uit de PlayStation Camera voortkomen.
Het doel van deze functionaliteiten is om de speler een hoge mate van immersie en interactiviteit te bieden. Het zogeheten ‘biofeedback’ systeem moet de emotionele reacties van de spelers beter leren begrijpen en ontwikkelaars in staat stellen om toffere gameplay ervaringen te maken.
Het benoemen van bijvoorbeeld ‘head-mounted displays’ wijst ook op een integratie met PlayStation VR, waarvan al bekend is dat die met de PlayStation 5 zal gaan werken.
Het is overigens niet de eerste keer dat mogelijke features van de DualShock 5 uit patenten zijn gehaald. Afgelopen januari beschreef een ander patent namelijk de werking van de ‘adaptive triggers’.
“There is a desire in computer gaming to provide an immersive and highly interactive experience for players, so as to enhance the enjoyment of the player. This has become of particular interest with the increasing availability of head-mounted displays.”
AVG
Hier zie ik dus totaal het nut niet van in er zullen genoeg pesonen zijn die uitzichzelf al snel zwetende handen hebben
Lekker met sos handjes fifa doen automatisch zweten
Wat een onzin op de ps5 je hartslag registreren.
Als je dan een horror game speelt en je krijgt hartritmestoornissen dan zegt de controller zeker adem in adem uit.
Ze kunnen beter zorgen dat de console goed
@Anoniem-9525: McAfee
@Anoniem-9525: Norton
Ps2: analoge knoppen
Ps3: six axis
Ps4: touchpad
Allemaal “innovaties” die na een jaar of 2 niet of nauwlijks meer gebruikt worden.
En nu deze troep
Wat een onzin zeg. Laat nou maar een keer iets van de console weten. Het lijkt of sony onzeker is over hun zaak. Ben geen hartpatient. Komen ze met dit soort onzinnige features. Waar je niks aan hebt!
Nee man hier zit ik niet op te wachten. Gimmick tier dit.
Mmmmmmm privacy
@Anoniem-1577: lekker man
Doe maar niet.
Onzin, niet nodig wat mij betreft 🙂
Dit vind ik niet nodig opboden PS5
Mvg
Het is een gerucht , controller zou bij zweethanden en te hoge hartslag de bazen in de game na een paar keer proberen makkelijker maken en andersom lage hartslag , geen zweethanden niet veranderen aan de moeilijkheidgraad .
Zo heb ik het begrepen en dit zou maar toegepast worden van bij games zoals Bloodborne enz .
Fifa niet .
Voor mij is deze extra totaal overbodig.
onnodige gimmick,welke zeehond verzint dit mang
@tyger1: als dat zo is dat gaat de hele uitdaging weg en dat is klote
@tyger1: Of dit kan heel slim gebruikt worden in horror games.
@Anoniem-7412: hhhh i s waar
@Anoniem-1577: alle 3 worden nog steeds gebruikt (druk gevoelige knoppen worden alleen niet meer gebruikt.
Tijdens een potje Doom stond er opeens een ambulance voor de deur……….
DualShock 5 patent wijst op mogelijk gebruik van hartslag tijdens het spelen van een game…. Wel goed lezen dames. Welkom in 2020! Ik zie het wel zitten. Misschien kan ik dan eindelijk van de ritalin af.
Ach …… zolang Sunny er geen plastieken zakje bijvoegt die je dan verplicht moet dragen , zodoende tijdens het spelen niet naar de 24/3 moet gaan valt het en met weer op te staan best mee , zolang je dan maar niet struikelt .
Maar persoonlijk vind ik het TOOOOOTAAAAL overbodig .
We willen costumable controllers met extra paddles aan de achterkant die allemaal te mappen zijn
@Frenchcorepower: Ik weet ook niet waneer ze het een beetje makkelijker zouden maken maar als je hartslag veel te hoog zou gaan , zou de baas iets gemakkelijker te verslaan zijn .
Ik denk dat je dit ook wel zal kunnen uitzetten en dat dit voor games gelijk bloodborne enz zal zijn .
Ik denk dat ze de stressfactor willen weten om de games leuker en uitdagender willen maken bij
Playstation.
Dat wordt weer een controller die na 5 uur opgeladen moet worden
@Raigara: Inderdaad ik heb een tweet kunnen onderscheppen .
Adaptieve horror games: als je teveel gaat zweten wordt de horror wat afgezwakt (en kan ook de andere kant op werken). Bij VR horror games begrijp ik dat wel.
@tyger1:
Houden ze dan ook rekening met de zomer waar je van nature al meer zweet?
@Anoniem-4200: Goeie vraag waar ik het antwoord niet op weet 🙂 .
@Anoniem-7412: mss moet jij wat minder klagen? En die mensen hun werk laten doen, in plaats van te zitten zagen. En als je denkt dat het beter weet, waarom zit jij dan niet in japan achter de bureau van sony? Zei staan voor entertainment en jij niet 😉
Nee dank u. 🙂
De batterij heeft het nu al moeilijk