Normaal doen we de Jouw mening altijd op zondag, maar voor deze keer is een uitzondering wel op zijn plaats. Want gisteren heeft Sony namelijk de PlayStation 5 specificaties uit de doeken gedaan, een moment waarop we lang hebben moeten wachten. Sony had ons gewaarschuwd dat de PlayStation 5 livestream van gisteren een Game Developers Conference presentatie was, maar dat het zo technisch zou zijn, dat was van tevoren niet helemaal duidelijk. De presentatie was overduidelijk gericht aan ontwikkelaars die daadwerkelijk games maken en niet het publiek dat de games speelt. Toch waren een hoop mensen gisteren getuige van het verhaal van Mark Cerny en dat zorgde vooral voor veel verwarring. Vanuit een marketing standpunt is dit dan ook de slechtste route die Sony had kunnen kiezen om de PlayStation 5 specificaties uit de doeken te doen.
Sony heeft een overzicht van technische specificaties vrijgeven die er overduidelijk minder goed uitziet dan die van Microsoft met de Xbox Series X. Specificaties zijn niet alles, maar het is wel alles wat we nu hebben. We weten nog niet wat voor verschil deze bijzondere SSD van Sony in de praktijk betekent, hoe 3D audio klinkt, laat staan wat de games zijn en de prijs van de console. Sony had deze mindere specificaties met gemak recht kunnen trekken door te laten zien waar de PlayStation 5 nu echt voor staat, want het enige wat de consument nu om handen heeft zijn TFLOPS – iets waarvan de meesten niet eens de precieze betekenis weten. Het kan goed zijn dat er zo’n dergelijke presentatie gepland stond, maar dat het coronavirus roet in het eten heeft gegooid en men zich genoodzaakt voelde om nu toch maar met ‘iets’ te komen. Dit weten we natuurlijk niet, maar zelfs dan nog was het misschien beter om toch nog even te wachten en een complete boodschap te communiceren op een later tijdstip, in plaats van een halve die te technisch is voor de doorsnee consument.
Je hoeft namelijk niet de sterkste console te hebben om het meest aantrekkelijk te zijn voor de consument, de Wii, Nintendo Switch en PlayStation 2 zijn daar immers het levende bewijs van. Desalniettemin is de meeste rekenkracht wel wenselijk, je wilt immers toch het maximale uit je games kunnen halen. Er zijn echter zoveel factoren die meespelen, zoals games, de ervaring van de console, online platform, controller, backwards compatibiliteit, services en ga zo maar door. De meeste van deze factoren zijn nu compleet onbekend, we weten niet welke games er uitkomen, wat de prijs zal zijn, hoe de console eruitziet noch wat voor unieke features de PS5 zal bieden ten opzichte van de PS4 en Xbox Series X.
Het enige wat we nu weten is dat de PS5 minder krachtig is, slechtere backwards compatibiliteit heeft, maar wel een snellere SSD dan de concurrent. En eerlijk is eerlijk, dat is nu niet bepaald de boodschap die je wilt overbrengen als je het concept van een nieuwe console voor het eerst uit de doeken doet. Microsoft heeft een completere boodschap en heeft eigenlijk alles, behalve de adviesprijs en releasedatum, gecommuniceerd. Zij zetten breed in op het geweldige concept van Game Pass, hebben een ontzettend krachtige console en bieden de meest complete backwards compatibiliteit ondersteuning die er is op de markt – een duidelijke boodschap die er op het moment veel beter uitziet dan die van Sony. De nuance is natuurlijk dat dit allemaal nog kan veranderen als Sony laat zien wat de PS5 nu allemaal echt te bieden heeft, we focussen ons dus puur op het moment waar we nu in zitten.
We zijn benieuwd naar jullie mening over deze onthulling en hoe Sony het heeft aangepakt, vond je dit een goede zet? Of had je liever net als ons ook willen wachten op een complete boodschap in plaats van een over het algemeen lastig te begrijpen technisch verhaal?
Ik vond het erg diep gaan en daardoor haakte ik al vroeg af. Ja en de presentator /speaker deed me aan 3-CPO denken.
Als ze morgen met nog meer nieuws komen, dan hoor je mij niet klagen!!
Wil nu langzaam wel eens wat gaan zien!!
Alleen niemand heeft het over een onthulling gehad, de titel luidde ook als volgt ” the road to ps5″ dus mensen dachten we krijgen specs controller en console! Terwijl sony al had aangegeven te praten over the specs inside…..
naja die Mark Cerny kan niet getrouwd zijn….manmanman wat heeft die man een slaapverwekkende stem
Domper? Niet helemaal. Heb eindelijk wat informatie en de manier waarop de PS5 ontwikkeld is staat me wel aan. Niet rechttoe en rechtaan maar goed over nagedacht. Wat ik wel een domper vind is dat ik nog steeds niks gezien heb kwa hoe het apparaat eruit ziet en hoe het in elkaar zit…….
@Mouse_NL: C-3PO
Zucht, dit was helemaal niet de onthulling gericht op ons, de consument. Dit artikel (en niet alleen deze) is nogal discutabel.
Het is waar dat het een beetje saai was maar Mark Cerny heeft er wel veel verstand van want zij die zijn taal verstaan hebben alles kunnen verstaan van wat de spec s allemaal zijn .Ok het srry voor taal gezeik over die Terraflop s AUB de ps4 pro is ook een console die minder krachtig is als MS x maar kijk naar de verkoop cijfers daar zit het verschil in en dat is gewoon omdat Sony altijd de juiste goede games levert met kwaliteit die je zelfs nu niet ziet op de MS x . Het één dat dat zijn de game s die er op uit komen met hoog kwaliteit en daar is en blijft Sony boven staan . Maar dat is mijn mening en wat een ander doet maakt mij niet uit deze console komt er zo in bij mij .
Het was geen onthulling. Het was duidelijk dat het over de specs zou gaan. Maar alsnog compleet verkeerd aangepakt. Zeker als die specs minder zijn dan de concurent hadden ze beter het ding zelf kunnen tonen en het op een later moment mondjesmaat over de specs kunnen hebben. We moeten het nu vooral van de prijs hebben ben ik bang.
Ja, ik snap als je niet zo’n tech-nerd bent dit erg slaapverwekkend, verwarrend en onspectaculair kan zijn. Echter was dit dus voornamelijk bedoeld voor developers. Ik zelf vond dit zeer interessant, de manier hoe de architectuur in elkaar steekt en ben zeer benieuwd naar het geheel. Maar het moge duidelijk zijn dat dit niet was wat de meeste kids gehoopt hadden.
Zoals ze eerder hadden aangegeven, dit was meer voor developers, vandaar die technische taal… hopelijk binnenkort meer voor gamers!
@Anoniem-3924: Wel jij heb gelijk wat je vermeld het gaat allemaal over de spec s en wat je zeg zij die deze taal verstaan vinden dit heel tof ik kon ook al niet meer volgen na de vermelding van de SSD was ik het spoor kwijt .
@ZeroY: dat staat er ook in 😉
Het was inderdaad niet de meest handige zet en had zeker van Sony meer verwacht. Mijn gevoel was juist dat ze heel lang stil zijn geweest omdat ze vol over de Series X zouden gaan qua specs. Helaas precies het tegenovergestelde. Minder intern geheugen, minder krachtige CPU, slechte backwards compatibiliteit en nog niets van een ontwerp. Zeker omdat ze deze aankondiging groot hadden aangekondigd verwachte ik veel meer. Op dit moment heb ik de PS Pro en heb nu het gevoel dat een PS5 de komende jaren nog niet echt nodig zal zijn. Voor het eerst in mijn leven teleurgesteld in de aanpak van Sony.
Wat een flutartikel weer! Dit is geen onthulling, dit was een persconferentie voor technische journalisten… Kom op PSX-SENSE…
De informatie was aanwezig en ze hebben best een hoop dingen bevestigd. Echter hoop je toch op eem afbeelding van de PS5 zelf of in iedergeval de nieuwe controler. Maar dit was overduidelijk een presentatie voor de ontwikkelaars en niet direct voor de gemiddelde gamer. Laten we hopen dat dit het einde betekend van Sony’s stilte en dat we snel meer informatie krijgen.
In juni komt de onthulling voor de consument verwacht ik. Dan komt het design, de prijs en games, games en nog meer games! Dat is wanneer de hype weer helemaal loskomt
Dit was zeker geen presentatie voor playstation’s grote publiek. Het was droge stof en ook nog eens heel lauw gebracht. Desalniettemin vond ik het heel erg interessant om te horen hoe Sony de ps5 door allerlei slimme hardware trucjes tot een totaal gefinetuned apparaat weet te toveren. Misschien laat microsoft meer spierballen zien, maar die moeten eerst maar eens wat dikke games gaan aankondigen. Sony daarentegen laat zien dat ze veel beter hebben nagedacht over hoe ze het meest uit hun nieuwe console kunnen halen, en laten we eerlijk zijn; de games die we voor de ps5 kunnen verwachten zijn sowieso meer en beter, nu al.
Haal ze gewoon allebij, heel simpel.
Niet belangrijk haal ze gwn allebij.
Ik vond Mark Cerny helemaal niet zo slecht doen! Hij was goed te volgen en sprak heel duidelijk. Ik heb veel saaiere colleges gehad in mijn studententijd.
Het was geen PS5 onthulling het was Mark Cerny zijn visie voor next gen en hoe dat hij de architectuur heeft bedacht voor PS5 aan Developers wat was bedoelt voor GDC. En het was lekker NERDIE goed!!
De fout zit hem bij de mensen die maar niet willen begrijpen dat dit geen onthulling was en eigenlijk bedoeld was voor GDC. Sony heeft dat ook aangegeven. Misschien hadden ze hiervoor het beste een artikel of video van kunnen maken en niet live moeten streamen.
@Anoniem-5359: inderdaad. Zoalng mensen maar reageren op artikel vinden ze het hier wel goed blijkt wel.
Was idd een beetje te technisch allemaal. Dat boeit je of niet. Maar de meesten willen gewoon een prijs en weten hoe die eruit ziet.
Als je alleen naar nummers kijkt is ie niet krachtiger, als je verstand hebt van technisch gelul van onze vriend Cerny, wat jullie overduidelijk niet hebben, zie je dat de ps5 tot in elke millimeter doordacht is. en dat die cijfers ineens geen reet meer uitmaken.
uiteindelijk zal de ps5 door alle technieken, co-processoren, extra chipsets echt niet minder krachtig zijn. en wat betreft de BC microsoft zal alles streamen via azure, en heeft ook geen hardwarematige BC voor 360 en lager.
En wees nou eens eerlijk, ik heb liever een goede PS5 lineup dan oude games te spelen op een nieuwe console.
De verkoopprijs van de ps5 en xbox gaat bepalend zijn, wanneer de ps5 een stuk goedkoper gaat zijn dan kiezen (denk ik) de meeste mensen voor de ps5 ondanks de mindere specs. Ondanks dat kies ik voor de xbox, met name voor de backwards compatibility
Mocht Microsoft met meer interesante games komen, dan neig ik om aankomend jaar een Xbox aan te schaffen. De PS4 Pro laat ik dan lekker staan om af en toe op te gamen.
Uiteindelijk heeft Digital Foundry me kunnen overtuigen dat de ssd snelheid van de ps5 de grote selling point is, belangrijken dan het 1.5 teraflop verschil
Was meer voor de game developers dan voor de consument.
@Anoniem-5787: 1.5tf verschil is niks als je je bedenkt dat de computing units van XSX heel stuk lager ligt dan de computing unite van PS5. Dus de 10.28 tf van PS5 berekent sneller dan de 12.155tf van MS. Die 1.5tf verschil zegt helemaal niks. Vervolgens is de SSD snelheid van PS5 indrukwekkend snel tov XSX waardoor developers voor PS5 meer Ram geheugen aan overhouden en extra rekenkracht hebben voor games. Maar MS kennede zullen ze wel mooi gebruiken van maken voor hun marketing met 12tf console en de meeste doorsnee mens/ gamers die kijkt alleen naar 10.3tf vs 12 tf en al blind roept XSX is krachter en wint deze gen met zn vuist in de lucht lol.
Kudos voor microsoft. Het is een marathon geen sprint. Met nieuwe gekochte studios en een flinke powerhouse als console ben ik ervan overtuigd dat MS het veel beter gaat doen dan de huidige generatie
En dat zegt een Sony fan die bijna alles Sony heeft sinds mn eerste My Little Sony playback cassette speler
Mensen roepen nu al dat het mindere specs zijn, maar daar ben ik nog niet zo zeker van. OK de TFLOPS, cpu clock en gpu cores zijn minder, maar de CPU wordt wel ontlast voor alles wat betreft audio en IO (lezen van ssd) waar een standaard pc de gewone CPU voor gebruikt. De GPU wordt anders geregeld, er wordt geprobeerd om een constant verbruik te bekomen zonder thermal throtling (op lagere clock draaien omdat het te warm wordt).
Mijn insteek is dat de Xbox Series X terug een standaard pc is met wat andere software en optimalisaties voor games. De Playstation 5 is van de grond op opgebouwd om te dienen voor games en elk onderdeel heeft zijn eigen chip. Wat het verschil zal zijn tussen de twee consoles kunnen we nu op basis van nummers niet gaan bepalen daarvoor is de PS5 te specifiek.
Verder vond ik dit een van de meest interessante streams van playstation ooit. We hebben nog nooit zoveel informatie gekregen over de gedachtengang en architectuur van de PS5. Jammer dat zoveel teleur mensen teleur gesteld zijn, maar ik had niet anders verwacht.
Ik vond de tech talk van de robot meneer iig vele malen interessanter dan dit slappe lachwekkende verhaal. Alsof sony voor het eerst deze “vanuit een marketing standpunt” weg bewandeld. Hahahaha……
Ben niet echt een tech nerd maar vond het een goed verhaal. Ok saai gebracht maar boodschap was dat ze er goed over nagedacht hebben. Niet alleen maar over de losse onderdelen maar over het geheel. Dat gaat denk ik ook inhouden dat de lagere specs niet in het nadeel uitvallen.
Denk aan het rijden in een hele mooie verlaagde sportwagen in een woonwijk met drempels. Leuk hoor maar de rit is verre van optimaal.
Dit was dan ook geen onthulling maar een presentatie wat oorspronkelijk op de GDC gegeven zou gaan worden. Een conferentie waar vooral gamedevelopers aan zou hebben deelgenomen.
Helaas kregen mensen een totaal andere verwachting rondom deze presentatie, en mocht zelfs een tweet van Playstation zelf, waarin ze aangeven dat het om een deep-dive m.b.t. specificaties zou gaan en niet over spellen en dergelijke, niet baten.
We zullen denk ik even geduld moeten hebben voor de officiele reveal.
@Sikje:
Cerny is gewoon een legende binnen Playstation. Dat het zo nu en dan wat mak overkomt is een ander verhaal en in mijn ogen totaal niet interessant.
Ik vind hem altijd prettig om naar te luisteren.Lekker rustig, weinig geblaat en hyperactief gedoe…
Ik was verbaasd dat het geen presentatie was voor het grote publiek, net zoals bij de presentatie van de PS4 in 2013. Juist was het op het gebied van marketing een goede zet geweest om dat te doen aangezien ze lang niets over de PS5 revealed hadden en de hype enorm gegroeid was. Als engineering student is de technische zijde enorm interessant, maar het spreekt het algemene publiek vaak niet aan.
Probleem is dat Sony de theoretische waarde niet gaat halen. De GPU is variabel en zal dus vrijwel niet op het maximale draaien. Natuurlijk zorgt een kleinere GPU voor minder warmte ontwikkeling, maar aan de andere kant loopt die minder stabiel en door die hoge kloksnelheid zal de GPU teveel warmte ontwikkelen als die op max. draait. Daarom is de snelheid variabel gemaakt en zal die meer richting de 1.85 draaien zoals bij de nieuwe Xbox. Dus in de praktijk zal het verschil in tflops nog groter zijn.
Dit gaat de eerste 3 jaar niks uitmaken maar zodra de games zwaarder worden ga je zien dat de ps5 een downgrade versie gaat krijgen in vergelijking met de nieuwe Xbox.
De xbox kan eigenlijk redelijk stabiel een output behalen van 12 tflops, maar de ps5 kan niet stabiel de 10.8 tflops bereiken. De ps5 zal vooral pieken bij 10.8 tflops en over het algemeen een output hebben van 9tflops.
Dus dan hebben we het over een gat van maximaal 3 tflops in de praktijk.
Het verhaal wat Cerny eigenlijk probeert te verkopen dat een hogere kloksnelheid met minder CU’s beter is, klopt niet helemaal in dit geval. Dat geld alleen als ze beide evenveel tflops hebben, dus dan heb je aan een hogere kloksnelheid meer profijt en de hogere kloksnelheid moet geen overclocking zijn. Dat is beide nu niet het geval. De nieuwe Xbox heeft meer tflops en de ps5 is overclocked.
Volgens mij was dit helemaal geen onthulling. We weten niet eens hoe de ps 5 eruit gaat zien en hoeveel het gaat kosten. Dit was meer een deep talk voor developers.
@insanespartan: je bedoeld letterlijk nu de dingen die sony roepte bij de launch van de ps4 tegenover de xbox one en misschien moet je juist is de video van austin evans is bekijken die zegt bijna alles het tegen over gestelde van jouw
@Anoniem-8822: eindelijk iemand die het zegt het grote probleem van de ps5 gaat de varible mhz zijn wat nu al sommige devolpers na buiten komen die al zeggen dat ps5 een van de lastigste consoles is om te programeren
@Anoniem-3279: fanboys hebben moeite met kritiek
@Anoniem-2482: kritiek mag er gerust zijn op alle 2 de kanten maar als iemand met iets komt moet het wel kloppen
Ik ben na deze ‘onthulling’ gaan kijken naar reacties van ontwikkelaars op Twitter! Daar zaten mooie reacties bij die mij in ieder geval een goed gevoel gaven! De reactie van Matt Phillips was het meest memorabel!
‘ As a 15 year+ games programmer with 24 triple-A titles released on every Nintendo, Microsoft, and PlayStation machine under the sun, neither I nor anyone else in my field has *ever* used “teraflop” as a unit of measurement of any kind. Just drop the word, it’s utterly meaningless’
@Anoniem-8203:
Een leugen….
En lieve mensen….. Maakt de zogenaamde kracht nog uit als je weet dat je geen Gran Turismo, The Last of Us, Spiderman, God of War, Uncharted, Bloodbourne etc kunt spelen op de console van de concurrent? Net zo min als de exclusieve games aan de Xbox kant. Maak je keuze….;)
@Anoniem-3279: misschien moet jij beter de video van digital Foundry kijken die XsX vergelijkt met PS5
Deze onthulling was voor devs
Wie is hier Dev of IP ?
Voor ons was het niet bedoeld btw luister naar de DF mannen dit is de nieuwe stap voor de volgende next gens dat sony doet
De F1 onder de nextgens .
WAS EEN GDC ONTHULLING. GEEN PUBLIEKE ONTHULLING. DIT WAS NORMAAL GEZIEN VOOR DEVELOPERS BESTEMD. AANGEZIEN VELEN HET NIET KONDEN BIJWONEN WEGENS CANCEL IS HET OPGENOMEN.
VELE PERSONEN KENNEN NIKS VAN TECHNOLOGIE. DEZE PRESENTATIE HEEFT EEN ANDER DUIDELIJK GEMAAKT.
Sony zet in op maximum kracht in efficiëntie. Door hun geavanceerde soluties hebben ze daardoor minder reken kracht voor nodig. Deze ssd lijkt dan misschien 20 minuten over gepraat. Deze Architecture is geheel aangepast en ontworpen rond de ssd.
Microsoft heeft een monsterlijke console vol met power. Maar gebruikt het niet efficiënt. In fact Sony heeft het rdna 2 zelf voor een stuk ontworpen waardoor ze nooit eerder geziene technologie hebben kunnen waarmaken.
Daarom is elk component binnen nog eens costum voor de ssd NVMe met costum technologie te laten werken.
Waar Microsoft overdreven veel grafische kracht zal hebben in ray tracing en co is Sony gegaan voor eliminatie van loading screens, pop in’s, etc. Ze hebben het voor elkaar gekregen 16 GB of ram in te laden in 1-2 seconden. In een flits dus.
Niet elke game gebruikt bovendien de volle 16 GB. Dus in tegenstelling met Xbox one x zal ps5 geen wacht tijden hebben. Op het eerste zicht lijkt 7 seconden inladen bij de series x razendsnel. Maar het is iets dat je continue tegen komt; boot up, loading, fast travel, install, textures pop in. Dus in andere woorden bij de ps5 zal je alles doorlopend hebben. + zij hebben de games. Kijk naar one x vs pro. De pro heeft ook 2 tflops verschil. En toch koopt het merendeel een pro. Nu met deze architecture mag je zelfs niet naar de reken kracht in flops kijken. Er is enkel een safety en dat is developers keuze moeten maken door variable clock speeds op basis van frequency. Hier is dus allemaal zeer goed over nagedacht. Zelfs de ssd is uitbreidbaar met elke pci 4.00 poort die later op de markt komt. Omdat Sony nu echt wel technologie heeft die zelfs nog niet bestaat.
al dat gelul en vergelijk met de xbox interesseert mij allemaal toch niet, ik koop het toch.
Het maakt niet zoveel uit. Duurt toch nog een poos voor hij er is. Met de huidige Corona gebeurtenissen zal een release ook wel langer duren. Daarnaast eerst nog ff teren op de PS4 en wachten tot er ook daadwerkelijk een stel games uitzien en de 2e generatie PS5. In mijn ogen altijd de beste manier. De 1e versies zijn altijd “matig” en nog onvolledig qua games.
Ik lees uit dit artikel dat psx sense geen flauw benul van technologie componenten en hardware heeft. Sony heeft zojuist zwart op wit revolutionaire technologie in handen. En dan vragen ze zich af hoe het in de praktijk gaat spelen. Lmao, psx sense please. Wacht maar op de consumenten onthulling. Te technisch voor jullie. Sinds wanneer kijken jullie naar terraflops? Sinds het woord er was en vergeleken werd op de ps4 reveal. Dit woord wordt vaak gecommuniceerd in de pc wereld. Maar is alles behalve een indicatie.
Bekijk het als: iemand met een hoge intelligentie kan snel dingen onthouden en opnemen, etc.
Iemand met lagere intelligentie kan minder snel vooruitgang boeken
Maar op lange termijn draait het nog altijd om de wil, doorzet, interesse. Want iedereen kan het bereiken. Hoe hoog u intelligentie is maakt dus niet uit. Maar is een factor. Een factor waar wel veel op gekeken wordt en waarheid in zit. Echter leven we jaren en uniek. Dan is intelligentie maar een van die zovele factoren…
Ik kies toch voor de PS5, speel eigenlijk alleen single players, de wat mindere specs. , maakt mij niet zo heel veel uit en moet nog zien hoe dat in de praktijk uitpakt.
Het backwards compatibiliteit verhaal vind ik wel jammer dat die minder is.
Maar goed, daar hoef ik geen Xbox voor aan te schaffen, die heb ik nooit gehad, dan valt er ook weinig te backwards te compatibiliteiten.
Of het handig was van Sony?
Misschien wel, nu zijn een heleboel mensen met wat anders bezig dan gameconsoles en de consumenten aankondiging doen op het moment dat iedereen “corona” moe is, kan ook.
Ik vond het idd niet de meest handige zet. Veel nerd talk en gamers zitten op meer te wachten. Maar het geeft me wel vertrouwen dat ze goed bezig zijn
Dit is gemaakt voor GDC. developers zijn hier doelgroep ervan. Niet vergeten mensen.
Er komt nog E3 periode (E3 beurs is gecancelled) en daar gaan ze zich meer richten op gamers zoals wij. Niet te snel conclusie trekken. We moeten de games nog zien 😉
@Hypoman: Die exclusive games van Sony zijn voor mij totaal niet interessant. Totaal geen selling point dus.
Mensen die geen verstand van game ontwikkeling hebben snappen er ook geen zak van nee. Zei Sony vanaf het begin al, daar gaat GDC überhaupt om.
Maar ik ben wel benieuwd. De Sony exclusives zullen in ieder geval volledig gebruik maken van de console, dat kan erg veel moois opleveren.
Ik ben daarom vooral benieuwd naar de third-parties.
PS5 kan geweldig voor developers zijn, of verschrikkelijk. In ieder geval is het niet zo verschrikkelijk als de PS3.
De PS5 zou in belofte dus erg veel systemen kunnen inladen, het geef dus erg veel vrijheid aan ontwikkelaars die met minder mankementen van de industrie te maken zullen hebben. Dit versneld ook de ontwikkeling aanzienlijk, omdat men minder hoeft weg te snijden.
Het verschrikkelijke is het porten van een game. Als de architectuur zo anders is dan XBOX en PC en een hoop werk kost om het te doen, krijgen we zomaar weer PS3 taferelen.
@Anoniem-9538:
Eyyy, technische comment, nice.
Ik bekijk het toch meer vanuit mijn design-bril.
Ik vond het als “leek” een nuttige presentatie. Veel geleerd en met name over de manier van omgaan met de data. Hoe verwacht je verrast te worden met specs? De nieuwe generatie consoles wordt gewoon vet!
Dat deze website aandacht besteedt aan de console-oorlog vind ik erg jammer. Lekker belangrijk!
En als ik de presentatie goed heb begrepen, dan weet Sony met “beperkte” specs meer te bereiken.
Dus de ruwe specs vergelijking gaat toch nooit op?
Ik laat me later dit jaar graag verrassen door geweldige nieuwe titels!
Ze hebben gedaan wat ze hebben beloofd. En we hebben nu teminste iets. Als die man aan het woord komt is het altijd technisch. Voor je jip en janneke presentatie met vuurwerk moeten we gewoon nog even wachten.
Ben wel eens dat de man wat saai overkomt maar ze proberen het wel heel duidelijk uit te leggen. Zels ik begreep het een beetje xD.
Het was toch ook een technische specificaties event en niet een onthulling?