DOOM Eternal bevat naast een singleplayer avontuur ook nog de asymmetrische multiplayermodus Battlemode. Hierin neemt een speler het als Demon Slayer op tegen twee andere spelers die de rol van demonen vervullen. In onze special omschreven we Battlemode als een modus die het proberen waard is.
Toch is Battlemode niet perfect, maar gelukkig is ontwikkelaar id Software daar ook van op de hoogte. Terwijl de studio meldt dat de balans van Battlemode in orde is in de pc-versie van DOOM Eternal, is dat niet het geval voor de game op de consoles. Daarom is Battlemode van een update voorzien op de PlayStation 4 en Xbox One.
De update, waar overigens geen aparte download voor nodig is, past de balans van de gameplay op diverse punten aan. Zo duurt het nu wat langer totdat demonen kunnen respawnen en is de kracht van verschillende wapens en vaardigheden ietwat veranderd.
Hieronder kun je de volledige patch notes van de update voor DOOM Eternal’s Battlemode lezen.
DEMON RESPAWN TIMER
- Demons respawn timer increased from 20 to 22 seconds
TEAM HEAL
- The caster of Team Heal is now healed for 25% of their total health , down from 50% of their total health
- The teammate of the caster continues to be healed for 25% of their total health (which is unchanged)
HEALING ZONE
Reduced the strength of the healing zones:
- Level 1 becomes 600 HP over 8 seconds ( 75 HP per 1 second ) , available every 60 seconds
- Down from 800 HP over 8 seconds ( 100 HP per 1 second ) , available every 60 seconds
- Level 2 becomes 800 HP over 10 seconds ( 80 HP per 1 second ) , available every 50 seconds
- Down from 1200 HP over 12 seconds ( 100 HP per 1 second ) , available every 45 seconds
NOXIOUS HAZARD
- Reduced damage done per tic on The Slayer when in the hazard volume from 15 to 12 damage
MANCUBUS
- Reduced flamethrower damage per projectile from 4 to 3 damage per hit
PAIN ELEMENTAL
- Shield cool down duration increased from 4 seconds to 5 seconds
ARCHVILE
- Flame Wall cool down duration increased from 6 to 7 seconds
Known Issue on Console
- The description for the TEAM HEAL ability is inconsistent with amount of healing done by the ability. Team heal will heal both demon players for 25% of total health, but the description states that the user gets a 50% heal instead.
Dat ze dat domme Bethesda Account login scherm maar eens weghalen… zolang je online bent moet je zo’n account aanmaken, zelfs al wil je alleen maar singleplayer spelen
Is er al iets bekend over de prijsvraag?
Nice…want speelde laast met een vriendin van me en vonden dat sommige dingen beter konden.