Assassin’s Creed: Odyssey was een game die spelers een hele hoop te bieden had, maar veelgehoorde kritiek is dat het iets te ‘grindy’ was om bepaalde vooruitgang te boeken. Kritiekpunten neemt Ubisoft natuurlijk mee in de ontwikkeling van een nieuwe titel en hier is in het geval van Assassin’s Creed: Valhalla rekening mee gehouden.
In gesprek met Press Start Australië zegt creative director Ashraf Ismail dat het doel is dat de spelers de content kunnen spelen die ze willen spelen. Dat impliceert dat er geen restricties zijn, want alleen dan kan een speler het avontuur helemaal op zijn of haar eigen manier ervaren.
Ismail zegt ook dat spelers naar Engeland kunnen reizen vanuit Noorwegen en op ieder moment weer terug kunnen keren. Het heen en weer reizen is dus niet beperkt tot bepaalde momenten in de game. Als spelers zich op het verhaal willen richten, dan kan dat. Als spelers zich op het opbouwen van een nederzetting willen richten, dan kan dat ook.
Kortom, doe wat je wilt. Hieronder hetgeen Ismael precies zei.
“Our goal is to just let players play the content they want. Again, we built a really intriguing world that takes place in Dark Ages England and Norway. By the way, when you leave Norway to England, you can always go back to Norway, so we built these really beautiful breathtaking living worlds, and we want players to play the content as they wish to play it. That’s the way the game is being balanced. So, people want to focus on narrative, there’s no issue there. People want to focus on their settlement, again, no issue there. It’s really up to players to decide how they want to consume the content. That’s always been our angle and again, this, we’re showcasing Eivor’s personal journey. We’re really focused on that. So if people want to focus on that personal journey, and the relationships that come out of that, they can do that.”
In ander nieuws, vanzelfsprekend zullen bekende locaties terugkomen in de game. Eén van die locaties zal Stonehenge in Engeland zijn en via Twitter heeft Ismael bevestigd dat je deze plek kunt vinden in de game om er een bezoekje aan te brengen.
Gezien Stonehenge in het zuiden van Engeland ligt en Ubisoft tegenwoordig erg grote werelden maakt, wekt dat de indruk dat Assassin’s Creed: Valhalla qua omvang behoorlijk fors zal zijn.
10 generieke side quests doen om vervolgens door te kunnen met de main quest was inderdaad lui game design.. Dat was daarnaast ook puur om mtx te pushen bij spelers..
Ubisoft doet veel fout maar ook dingen weer goed, hopelijk begaan ze niet weer dezelfde fouten en verrassen ze ons met een ouderwets toffe AC game 🙂
@Edwins1984: wat is het verband tussen sidequest en mtx? Beetje vreemde conclusie.
Ik hoop trouwens dat fast travel beperkt wordt. Dat je het bijv alleen vanaf bepaalde punten kunt gebruiken en niet zoals odyssey vanaf waar dan ook.
@Edwins1984: Met de laatste 2 games hebben ze natuurlijk flink wat ervaring op kunnen doen dus ik hoop dat dit hun beste open-wereld-RPG gaat worden.Alleen al de setting spreekt mij nu al enorm aan.
@Anoniem-5536: ze kunnen het eventueel net als the witcher 3 doen,van stad waar overal van die fast travels staat
Dit word zoooooo ziekkkk
@Anoniem-5536: veel side quests doen waar je geen zin in hebt om je te breken dat je toch zwicht en gaat dokken om te kunnen skippen. Totaal geen vreemde conclusie
Maar dan wel een trophy achter lvl 50 plaatsen zeker geen 5g maar die mij zo gek gaat krijgen! Wordt wakker ubisoft
Het grootste probleem wat ik met de laatste 2 titels in de reeks heb is niet zozeer het ‘grind’ concept. Echter, door alle toevoegen zoals talent- tree’s, side quests, XP, Level caps, Gear levels etc.. zijn zij in mijn ogen de essentie van Assassins Creed een beetje uit het oog verloren.
Ik snap het wel, dit soort type spellen zijn voor een breder publiek interessant waar de vroegere titels enkel interessant waren van de die-hard fans die vanaf AC1 / AC2 de reekst een warm hart toedraagde.
Echter, mijn hart gaat van de huidige 2 spellen helaas niet harder kloppen en verlang dan ook naar de eerdere titels. Ben wat dat betreft toch echt iets meer gehecht aan een zo lineair mogelijk doorlopen van een verhaal. Zonder dat je wordt bedolven met een map wat vol staat met Sidequests waardoor je of binnen 15 uur het spel uit hebt, of je 120 + uur nodig hebt om alles te doen met het risico dat het verhaal op de achtergrond verdwijnt…
@Killionaire: Jij hebt odyssey schijnbaar niet gespeeld, want ik kan me niet herinneren dat je door te betalen sidequests kan skippen. Gelul!
@mantequilla: dat systeem zat ook al in ac brotherhood ( deel 3 )
Ik hoop ook dat de gameplay ook gevarieerde is dat stealth weer beter en makkelijk kan dan in odessy het liefst zoals het was in alle andere games voor orgin maar die van orgin was ook wel redelijk goed
@Anoniem-5536: Voor de main story had je een bepaald level nodig, die werd kunstmatig hoog gehouden dat je eerst verplicht werd veel randzaken te doen om uberhaupt verder te kunnen komen in het hoofdverhaal.
Door het aanbieden van mtx (boosters of iets in die richting..) kon je sneller levelen, dat hoge level om verder te komen was puur en alleen daarom. Voor de rest maakte het ook totaal geen sense en later hebben ze dit ook iets terug geschroefd. Dat is in ieder geval mijn kijk erop, als jij een andere mening hebt is dat natuurlijk prima 😉
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over ubisoft maar ze komen altijd met de beste games, mooiste graphics en grootste titels.
@xTROPHY_LEGENDEx: dit wordt zo alon
@Anoniem-129: welterusten
Klinkt goed, morgen meer bij Xbox livestream
@Anoniem-129: helix, xp boost en dan kom je er sneller
@Anoniem-2902:
Tuurlijk troll. Elke AC game komt op t zelfde neer, verken een gebied, en doe daar de nodige missies events, en clear af en toe zon kamp. Alleen zit elke AC net ff in een ander jasje. Het is een hele commerciele serie. Het is zeker wel leuk, maar zwaar overrated.
Morgen gameplaybeelden!
@Anoniem-5536: geen side quest met mtx. Maar de laatste game verkopen ze gewoon cheats codes om snel lvl up te doen.
Ubisoft zelf had snel een patch gedaan voor missie maker maar je NORMAAL zo krijg alleen vonden ze niet leuk en hebben dat verbannen.
Wat dan kunnen ze cheat codes (zo boosters) verkopen.
Ik vind gewoon mtx moet helemaal verbannen worden in betaalde games
@Seb070NL: Beetje jammer dat je jezelf zo laat kennen. Hij is fan van de AC reeks, dat maakt hem niet direct een trol.
Does lief!
@Anoniem-5536: Zoals het in Odyssey was, was het perfect imo. Eerst het gebied zien te bereiken waar je kan fast travelen, activeren en daarna kun je daar altijd naar terug. Ik heb geen zin om in zo’n grote map continue te moeten reizen, dan ben ik over 2 jaar nog niet klaar met deze game. 😉
@Anoniem-126:
Ja ik vond t juist kut net als in the witcher dat je eerst zon fast travel paaltje moet zoeken, voordat je kan, lekker zo houden indd.
Benieuwd lijkt me wel leuke game benieuwd naar game play