Vorig jaar is er een nieuwe game in de snowboardfranchise SSX aangekondigd. SSX: Deadly Descents komt naar de huidige gameconsoles toe en deze komt gelijk in HD-kwaliteit. Na vorige maand de eerste details onthuld te hebben, is er vandaag weer wat vrijgegeven over deze nieuwe SSX-game.

Creative director Todd Batty zegt dat ze een unieke manier hebben om de score-multiplier feature van de oude games in te voeren, dit zonder de duidelijke en neon-kleurende meldingen die je gewend bent van de oude SSX-games. Daarnaast zijn ze nog maar liefst minimaal 15 maanden bezig met de verdere ontwikkeling van SSX: Deadly Descents, dus een release kunnen we hoogstwaarschijnlijk pas in 2012 verwachten.

Hieronder nog een paar enkele details die ook zijn vrijgegeven in de laatste editie van het OXM Magazine en de nieuwste artwork van SSX: Deadly Descent.

  • Campaign – where you tackle the 9 Deadly Descents, Explore, and Live Events. Live events is most likely going to be for online events.
  • Plot – You play as ‘Jack’ part of the SSX corporation to tackle the 9 deadliest mountains around the world. We will also see 3 returning characters from old titles, including Zoe Payne.
  • Rewind feature – This will enable you to rewind but there will be a penalty of some sort for using it.
  • 9 Peaks with around 200-300 Tracks/Paths
  • You can pick the track you wish to descent and pinpoint which path the helicopter drops you to start.
  • 9 inputs down to 2 – In older versions of SSX, you could pull a variety of moves with nearly every button on the game controller, now it seems all tricks and movements will be done with just the 2 thumb sticks, the left stick jumps and does spins, and sweeping motions with the right stick do tricks.