Eén van de launch games voor de PlayStation 5 is Spider-Man: Miles Morales. Deze game zal op de PlayStation 5 in een 4K resolutie te spelen zijn met daarbij 60 frames per seconde in de performance modus.
Ter vergelijking: Spider-Man op de PlayStation 4 draaide op 30 frames per seconde, dus met een verdubbeling in de framerate zal het webslingeren straks ontzettend soepel gaan. Wat de specificaties zijn als de game niet in performance modus draait, is niet helemaal duidelijk.
Swing through the city like never before on PS5 with an optional 4K / 60fps Performance Mode. #MilesMoralesPS5 #SpiderManPS5 pic.twitter.com/FhPEPLjnKL
— Insomniac Games (@insomniacgames) July 20, 2020
Prima allemaal, laat maar eens wat zien dan. Tot op heden hebben we een trailer gezien, en daar werd ik niet bepaald opgewonden van!
@Anoniem-3502: anders een sjaal aandoen daar krijg je warm van .
Spiderman deze week gekocht, denk dat ik wacht, als Miles Morales gebasseerd op de eerste engine is denk ik dat de performance mode ook op het eerste deel komt
MINIMAAL! Gezien de grafische kaart nog niet eens volledig wordt benut qua performance.
@Anoniem-699: Een sjaal doe je niet aan, maar OM.
Tja, ik weet niet of je er nou warm Harm moet worden. Niet echt “next gen”. 60 FPS is al sinds 2009/2010 op de pc mogelijk, waarom nu pas 60 FPS op een mooie console game. Ik dacht dat dat ding eindelijk voorbij de 60 ging. Gaat nog wel even duren vrees ik.
@Anoniem-3458: In BE trekken ze sjaals aan 🙂 😉
Zelfde graphics als op de ps4 maar dan verdubbeld in fps. Mag hopen dat het er wel iets beter uitziet dan op de ps4, we kopen straks toch geen ps4-proX maar gewoon een Ps5
Mag hopen dat elke game de 60 FPS haalt op de PS5. Dat zou ook op de PS4 zo zijn, maar ze halen een stabiele 30 FPS vaak niet eens.
@Anoniem-2296: Heb je niks aan met 60Hz tv’s slimpie
@Anoniem-2175: Vaak? Lijkt juist dat er af en toe een framedrop is.
@EffeZeikuh: Waar denk je dat het woord stabiel voor staat, zonder frame drops dus. Laat staan 60 FPS.
Zou cool zijn.
@EffeZeikuh: Je doet alsof er geen 120hz TV’s of monitoren zijn. Er zijn enorm veel FHD TV’s op de markt geweest met 120hz ondersteuning. Tevens kan je je console ook gewoon aansluiten op een monitor.
Momenteel zijn er ook genoeg 120hz UHD TV’s op de markt, en hoewel ze allemaal geen HDMI 2.1 ondersteuning hebben, is dat ook helemaal niet nodig voor 1080p @120fps.
Nu is Spiderman niet echt een game waar 120fps nodig is, maar ik zie persoonlijk ook graag een 1080p @120fps ondersteuning bij veel games.
@Anoniem-4393:
Denk je dat er een 2080ti in zit ofzo grapjas gaat allemaal tegen vallen
@Anoniem-5084: Wat denk je wat het verschil is tussen “vaak” en “af en toe”? Manmanman…
@Anoniem-9501: Wat ik wil zeggen is, is dat het nutteloos is voor developers om rekening te houden met 5% van de mensen met 120Hz tv’s. Dan besteed je je resources toch uit aan andere dingen? Heb jij al een 120Hz tv?
@EffeZeikuh: Die heb ik ja, twee zelfs, een UHD en FHD TV. Daarnaast kost het de developer helemaal geen resources, het is een kwestie van de framerate locken op 120fps i.p.v. 60 of 30fps. Dat ene lijntje code om framerates te locken zit sowieso al in de games, Spider-Man is immers ook locked 30fps en niet unlocked. Het is een kwestie van een variabel kiezen.
Dus nee, dat teveel moeite voor slechts ‘5%’ verhaal gaat helemaal niet op. Als dat zo zou zijn, dan zou iedere PC game geen grafisch menu hebben. Iedere console game heeft een dergelijk menu, alleen bij console games is deze enkel beschikbaar voor de developer en zijn de variabelen opgeslagen in de game code, i.p.v. dat de eindgebruiker zelf de variabelen kan aanpassen.
4K upscale of native?
@Anoniem-923: Kost meer processorkracht, gaat ten koste van andere dingen. Zonde van de resources.
@EffeZeikuh: eh nee, UHD @60fps kost meer ‘resources’ dan FHD @120fps. Dus die uitspraak slaat helemaal nergens op.
@Anoniem-1077: Bewijs maar.