De echte RPG-fans weten het natuurlijk al lang, maar voor degene die het ontgaan is, een tijdje terug was het vervolg op de fantastische PS3-exclusive Demon Souls aangekondigd. Het vervolg zal Dark Souls gaan heten en zal de lijn voortzetten van zijn voorganger. Demon Souls werd door veel critici geprezen om zijn keiharde gameplay. De game was letterlijk genadeloos en had een vrij hoge moeilijkheidsgraad. Dit zal bij het vervolg niet anders zijn.

Dark Souls director Hidetaka Miyazak heeft in een interview met de site 1UP gezegd dat de game maar liefst anderhalf keer groter zal zijn dan Demon Souls. Toen de vraag werd gesteld over de grote van de gamewereld in Dark Souls kon Miyazak zeggen dat de game ongeveer anderhalf keer zo groot zal zijn, maar voor gamers zou het zelfs als groter aan kunnen voelen.

“For simplicity of explanation, as compared to Demon’s Souls, the map will be approximately 1.5 times the size. It may feel even bigger to the players.”

Over het algemeen zal ook Dark Souls het concept van ‘one map plus boss’ aanhouden. Er zullen echter meer geheimen gebieden aanwezig zijn die zijmissies bieden. Dat beloofd dus wat. Dark Souls zal in Japan exclusief uitkomen voor de PS3, maar in Europa en Amerika zal de game niet alleen naar de PlayStation komen.

“To clearly pose a sense of achievement to the players, we will most likely maintain the ‘one map plus boss’ format. However, the game will not completely be structured in this way. There will be areas that are hidden away that are not critical to game completion. In regards to side quests, they won’t be stated as specific quests, but we will implement small events to encourage players to create their own mini objectives.”