Gisteren konden we jullie vertellen dat Sucker Punch al bijna twee jaar met een groot geheim bezig is en dat ze het die dag gingen bekend maken. Nu heeft Sucker Punch hun groot geheim bekend gemaakt op de GDC.

Het grote geheim van Sucker Punch is dat je in inFamous 2 je eigen user-generated missies kan maken. Dit wil zeggen dat je à la LittleBigPlanet je eigen singleplayer missies kan aanmaken. Mensen die deze missies willen maken zullen toegang hebben tot alle gebieden, personages, vijanden, voorwerpen en nog veel meer. De development director Chris Zimmerman vertelde hier het volgende over

We thought inFAMOUS 2 would be better if it didn’t end—if you never ran out of missions and mini-missions to play and things to do. So… we spent the last two years adding a User-Generated Content feature to the game. Wish [inFamous 2] had pure stealth missions? No problem, you can create stealth missions. Looking for more of a challenge? Try taking away some of Cole’s powers—see how the player does facing a platoon of Militia wielding only his Amp. Or add an old-school platforming challenge, or a race, or… I could go on all day. … Skeet shooting? No problem. Disc golf? Assuming you’re happy tossing around cars instead of Frisbees, sure. How about a mission where Zeke just tells you bad jokes until you shoot him? Um, yeah, you can do that, too.

Dit zal ervoor zorgen dat inFamous 2 disc niet zo snel uit je PlayStation 3 zal verdwijnen. Door tevens deze nieuwe modus aan inFamous 2 toe te voegen, kan inFamous 2 in het rijtje van Play, Create, Share games komen te staan net als LittleBigPlanet en ModNation Racers.

[Update] Zonet is bekend gemaakt dat er ook een gelimiteerde bèta zal starten voor deze nieuwe modus te testen. Momenteel is hier verder nog geen informatie over verschenen maar volgens de Europese PlayStation Blog gaan we op 14 maart verdere uitleg krijgen over deze bèta. We weten enkel dat de beta van start zal gaan in april.