Vorige week verrijkte Sucker Punch haar laatste game – Ghost of Tsushima – met de langverwachte Legends modus, die coöp gameplay met maar liefst drie andere spelers introduceert. Mocht je echter bang zijn dat deze modus als een bijzaak na de launch van de game bedacht is, dan kunnen we je geruststellen: Daren Bridges, lead achter de Legends modus, heeft in gesprek met Press Start Australië verteld dat ze al vanaf het begin rekening hielden met een multiplayer modus.
Bridges begint zijn relaas door te vertellen dat Sucker Punch al bij de pitch van Ghost of Tsushima een grote coöp-ervaring wilde maken. Dit bleek echter niet volledig te passen bij het meer singeplayer-gerichte verhaal en dus besloot men dit van elkaar los te trekken.
Omdat de missies in de Legends modus gepresenteerd worden door iemand anders dan Jin, gaf dit ze de mogelijkheid om het geheel qua verhaal met dat van Jin te verbinden, maar er kwam ook heel wat meer vrijheid bij om te kunnen concentreren op de elementen van de coöp gameplay. Het resultaat is een aparte multiplayer modus die nu na de release geheel kosteloos is uitgebracht.
“From the very first pitch when we were talking we knew that we wanted to have a big, cooperative multiplayer element and we wanted that to be part of the core experience and a pillar of the game Coming to Legends, there’s a lot of stuff that in a single player game, especially an open world game, and especially a very story focused game is harder to adapt to a co-op experience. And so we found this nice marriage. All the missions in Legends are kind of stories told by a storyteller, kind of like the mythic missions in Tsushima.
They’re all told by a storyteller and it’s his kind of take on events that have happened, the Mongol invasion, the repelling the Jin and that and ghost repelling this overwhelming force. So it felt like that was a really cool mix up that would allow us to connect it to Jin’s story, but also give us the freedom to really focus on the co op gameplay elements that we wanted to hit.”
Hoewel ik maar lastig in Ghost of Tsushima (waarom? geen idee aangezien GoT alles heeft om een prima spel te zijn..) kan komen lijkt dit me toch wel erg leuk om een keer uit te proberen. Ben benieuwd hoe ‘diep’ Legends gaat en in hoeverre dit in de komende tijd zal worden voorzien van content.
@Anoniem-6943:
Niet moeilijk toch ?
Dat merk je ook aan alles, de Legends mode is echt geweldig. Kan bijna niet geloven dat dit gratis is in deze tijden waar voor elke extra poep en scheet betaald moet worden.
Dat was wel vanzelfsprekend.
Spel speelt ook echt als een coop spel. Het is geen game die goed uitgewerkt is met uitgebreide animaties. Het voelt juist behoorlijk arcady/ losjes. Ideaal voor een coop game dus.
Ik vond de game doordoor behoorlijk teleurstellend. Zoveel moeite in “immersion” stoppen en uiteindelijk voelde niks immersive.
Paard had letterlijk 2 tempos, rennen ook, veel aspecten waren gelimiteerd zoals de grappling hook, weer effect met je fluit haalde ook de immersion weg, te veel van het zelfde ook (vossen, hostages, encounters), heel weinig randomness.
Het is een spel die zomaar coop vanaf het begin geweest had kunnen zijn. Komt eerder in de buurt van een Ubi game dan een echte immersive game als RDR2 helaas.
Ik ga vandaag aan GoT beginnen. Ik ben benieuwd.
Hmm, oké. Ga dit nog wel eens spelen. Eerst de hoofd game uit spelen. Fotomode houd me nog steeds tegen hahah. Net weer even stukkie gedaan maar ook 40 min fotomode. Fotomode heeft nieuwe dingen gekregen ook, top! 🙂
Matig spel. Dat met veel knip en plak werk in elkaar is gezet.
@Anoniem-4815:
Zo werkt programmeren ja. Wat is het probleem?