De PlayStation 5 console betreft een knap staaltje hardware, daar kunnen we niet omheen. Ook als we de reviews bekijken van de console wordt dit keer op keer bevestigd. De games lijken echter nog niet optimaal gebruik te maken van de kracht van de console.
Ergens is dat ook wel logisch. Hoe meer ervaring ontwikkelaars hebben met een console, des te beter de games uit de verf zullen komen. Zo lazen we in de review van mijn collega Roy dat Spider-Man: Miles Morales er op esthetisch vlak mooi uitziet, maar dat de game toch echt is gemaakt met de PlayStation 4 in het achterhoofd.
Hoe verder we van de initiële releasedatum verwijderd geraken, hoe beter er gebruik gemaakt zal worden van het vermogen waarover de PS5 beschikt. In een recent interview met Mike Fitzgerald van Insomniac Games werd deze theorie bevestigd. Hij vertelde dat ze eigenlijk nog maar aan het oppervlak zitten van wat er mogelijk is met Sony’s jongste console.
“It feels like we’re just scratching the surface of what you can do with hardware like [the PS5],”
“That we sort of can take a game model like Spider-Man and make everything really fast. Even the Ratchet and Clank game we’re working on is leaning into that, a lot.”
Insomniac Games is natuurlijk bezig met Ratchet & Clank: Rift Apart – een game die enkel voor de PS5 in ontwikkeling is. Dit betekent meer focus op hetgeen wat de PS5-games onderscheidt van PS4-games, waaronder ray tracing, betere framerates en algehele prestatie in het algemeen.
Dat zou wat zijn anders..
Open deuren, trap je open deuren hier in. De eerste 10 zijn gratis…. Wat is dit nou voor nieuws. Hier nog een nieuws berichtje. Volgend jaar komen nog meer games uit… Kan er nog wel een paar bedenken en ze zijn allemaal waar.
@Anoniem-7261: Waarom alleen maar klagen? Je bent niet verplicht om PSX-Sense te bezoeken. Zoek een betere website op als het je niet bevalt.
Logisch. Over het algemeen duurt dat wel 2-3 of zelfs 4 jaar.
Kijk naar wat Naughy Dog met TLOU part 2 uit de PS4 wist te trekken, wereld van verschil met de games die in de eerste jaren uiktwamen.
Ben benieuwd hoever t kan gaan, tijd zou t ons leren.
Dit heb ik al een paar keer eerder gehoord.
Bluepoint had helaas niet de mankracht en tijd om ray tracing in Demon’s Souls te stoppen omdat het spel op tijd af moest zijn voor de PS5.
Ratchet & Clank is de enige next-gen titel voor PS5.
Persoonlijk kijk ik uit naar games die gemaakt zijn met de game enigine van Unreal Engine 5. De belofte van de verbluffende reveal trailer van een tijdje terug beloofd heel veel!
Alleen nog even afwachten wat ze daarvan waar kunnen maken natuurlijk.
@Anoniem-3213: echt niet
Heb assasins creed valhalla hier
Goed om te weten, anders was het al weer tijd voor een pro versie…..
ja na een paar jaar lukt dat wel kinpoog, en de PS3 zeiden ze dat ook.
kunnen ze nu nog niet steeds fatsoenlijk op programmeren dat alle kernen efficient gebruikt worden (een stel hobbyisten op het internet met hun emulator begrijpen de PS3 beter dan in der tijd alle grote namen)
maar met de PS4 moest dat opgelost zijn sinds ze niet PowerPC maar X86 gingen.
ben nu es benieuwd met de Developers sinds X-box en Playstation praktisch 2 dezelfde motertjes hebben steken in de Next-gens.
Laat maar komen die 60FPS FULL rendered 4k
@Anoniem-73: Dat is geen next gen titel he….. Is uit op huide generatie en wordt met upgrade naar nieuwe console uitgebracht.