In 2012 verschijnt het tweede deel uit de Prototype serie. De game is reeds in december 2010 aangekondigd maar over het algemeen hebben we nog maar enkel beelden te zien gekregen. Nu heeft nieuwe nummer van het maandblad EGM Digital Magazine enkele nieuwe kleine details bekend gemaakt over Prototype 2.

Vandaag is er sinds lange tijd nog eens nieuwe informatie over het spel zelf verschenen. Zo is onder andere bekend gemaakt dat New York in drie verschillende zone’s wordt opgedeeld (groen, geel en rood), dit naar gelang de sterkte van de infectie. Tevens is er ook een speciale nieuwe kracht onthuld voor het hoofdpersonage, Sergant James Heller. Zo zal hij een speciale sonar-eigenschap hebben, waardoor hij vijanden en objecten voelt naderen van lange afstanden. Er zijn nog heel wat andere nieuwe details onthuld welke je hieronder kan nalezen.

  • The game will be significantly more structured (likely meaning linear), according to Radical.
  • New York is divided into 3 zones (green, yellow, and red) based on level of infection.
  • The muscle mass power is gone. It’s replaced by tendril powers, one of which was on display in the latest trailer.
  • Sidequests now tie into the main storyline, instead of them being a ton of unrelated events.
  • The power store is gone. Now there’ll be underground lairs where you can absorb powers and upgrades from enemies.
  • There’ll be a limited number of slots to use all of the upgrades acquired, like perks in COD.
  • Enemies and vehicles can be dismembered, a la Dead Space.
  • Heller has a sonar-like power to find people or objects.

Prototype 2 zal vanaf begin 2012 bij ons in de winkelrekken liggen.