Een van de grootste releases van Square Enix dit jaar was Marvel’s Avengers, wat een veelbelovend project was. In de praktijk viel de game op sommige punten helaas wat tegen, maar Crystal Dynamics beloofde beterheid in technisch opzicht. Ook staat er een lang contenttraject gepland en dat is waar de uitgever nu hoop uit put.
Het is inmiddels algemeen bekend dat Marvel’s Avengers heel erg veel geld gekost heeft om te maken en dat de verkopen niet aan de verwachting hebben voldaan. Het gevolg is dat de game nog altijd op verlies staat voor Square Enix, wat de president van het bedrijf (Yosuke Matsuda) onder andere wijt aan de enorme marketingcampagne rondom de release.
Verder hoopt Square Enix het verschil op termijn glad te kunnen strijken door nieuwe content voor de game uit te brengen in de toekomst. Voor nu ligt de focus op meer exemplaren verkopen en daarom wil Square Enix nog geen prognose geven voor wanneer de titel winstgevend wordt. Vandaar dat de nieuwe content erg belangrijk is en met Kate Bishop en Spider-Man ligt er nog genoeg op stapel.
Het bedrijf stelt ook dat ze goed voorbereid waren op de release, maar dat het beter kon. Ook hebben ze van deze ervaring geleerd wat ze meenemen naar nieuwe projecten. Helaas kon Matsuda verder niet in details treden.
Iedereen kon dat verwachten. Live services games verpest alles zeker als je al 60€ betaald en nog mtx erin proppen.
En maar blijven volharden in het door vele gamers gehate ‘games as a live service’ model. Niets tegen Square of Crystal Dynamics, maar als je na tegenvallers bij de concurrent als Anthem en Fallout 76 nog steeds niet begrijpt… dan stoot je je gewoon een derde keer aan dezelfde steen.
Toffe single player maar daarna weggedaan
Jammer van de herhaling had zoveel beter kunnen zijn.
Het kan nog wat worden.
Tja, hahah, weet niet of ie ooit nog winstgevend wordt, voor €25 per stuk denk ik niet.
Snap ik. Echt een k.u.t spel. Alles draait om microtransactie daar en gameplay en missies zijn gewoon super saai
@Anoniem-3095: jij bent gek man. Niets draait om microtransacties. Nog nooit gespeeld zeker?
@Anoniem-4623: Moet zeggen dat de MTX in deze game niet zon grote rol spelen. Ze zijn allemaal cosmetisch en je kan alle battlepasses gratis vrijspelen. Houd je tevens nog wat currency over voor enkele cosmetische items. Alle andere content is gewoon gratis.
Probleem met de game is gewoon de magere content tot nu toe, gewoonweg te weinig nadat je de single player hebt uitgespeeld, en dan wordt het al snel repetitief. De gameplay zelf is niet eens zo slecht, over een jaartje lijkt me dit best een toffe game als ze het zolang blijven ondersteunen.
@Anoniem-4986: maakt niet uit.
En dat quote is maar cosmetic items is bullshit.
Je betaalt al 60€ en mtx horen daar gewoon niet thuis.
@Anoniem-3872: Fijn dat jij dat voor iedereen bepaalt, je bent niet verplicht om er aan mee te doen, noch hebben ze invloed op de game anders dan cosmetisch.. Stel je niet zo aan.
Is bijna geen MTX in deze game alleen kleding en het meeste is gratis te krijgen met spelen.
Je verdien de units ook ok wel traag maar dat begrijpelijk.
Ook is er veel weg gegeven door de aanloop problemen.
Als in deze game meer story lines en multi content word toegevoegd kan het een erg leuke game worden.
Vechten is beetje als spider-man.
Vandaag nog even gespeeld (PS4 zag weinig vooruit gang op de PS5 de ps4 versie) minder bugs mis nog wel Inhuman Sancuary.