Digital Foundry staat er om bekend dat zij nieuwe games onder de loep nemen, om te kijken wat de verschillen tussen alle versies zijn. Dit hebben ze ook gedaan met de next-gen versies van NBA 2K21 en het resultaat kan je in de video onder dit bericht zien.
Het is duidelijk dat NBA 2K21 op de PlayStation 5 en Xbox Series X|S er beter uitziet dan op de last-gen systemen. Als het gaat om resolutie en framerate, dan komt de PlayStation 5 als beste uit de bus. De Xbox Series X draait ook op 4K 60 frames per seconde, maar heeft af en toe wat dips, die niet aanwezig zijn op de nieuwe console van Sony.
DF is voor mij toch 1 van de beste youtubekanalen als het gaat over het technisch aspect van gpu’s en consoles.
Het is me al opgevallen dat het merendeel van de multiplatform games toch op de PS5 iets vlotter of beter werken dan op de Xbox X, desondanks deze laatstgenoemde toch iets meer teraflops aan ruwe kracht heeft. Mark Cerny heeft het toch goed voor elkaar gekregen om een systeem te ontwikkelen waar elk onderdeel in perfecte harmonie met elkaar is afgestemd.
@Anoniem-3002
Tja terafloppen zeggen helemaal niets!.. de Xbox series X moet je zien als een apparaat met de kracht van 12 auto’s van elk 100 pk’s en die rijden allemaal op een 2 baans snelweg. De PS5 daarin tegen heeft (maar) 10 autos die elk ook 100 pk leveren (200! pk’s minder dus dan de Series X) maar hebben wel de beschikking over een 10 baans snelweg..elke PS5 autootje kan dus zo hard rijden als die wilt of gaan staan waar ze willen.
Ja de Series X heeft meer paardenkracht met meer auto’s maar bij de Series X moet er soms een autootjes afremmen bij een inhaal poging omdat een ander autootje de weg blokkeert of bezig is met andere dingen, wat resulteert in een frontale botsing (framedrops, tragere laad tijden en screen tearing en lagere resolutie waardes) > want niet genoeg rijbanen.. (bottlenecks) 🙂
Zo eventjes in babytaal uitgelegd waarom de PS5 ondanks zijn mindere kracht toch slimmer sneller en efficiënter te werk gaat dan de krachtigere Series X. 🙂