Er is geen ontkomen meer aan, Cyberpunk 2077 blijft het nieuws domineren. CD Projekt RED heeft ongetwijfeld gehoopt, dat de onlangs uitgebrachte update 1.05 voor Cyberpunk 2077 tot positievere berichtgeving leidt, maar niets blijkt minder waar. De crash issues lijken nog aanwezig, Cyberpunk 2077 maakt savedata die groter dan 8MB mogelijk corrupt en nu laat ook het personeel negatief van zich horen.
Volgens Bloomberg’s Jason Schreier is er afgelopen donderdag een spoedoverleg tussen het personeel en het management van CD Projekt RED geweest. Dat hebben aanwezigen, met de garantie van hun anonimiteit, aan Bloomberg laten weten. Daar is onder meer gevraagd waarom het management reeds in januari beweerde dat de game compleet en speelbaar was, terwijl dit nooit waar is geweest. Het management gaf als reactie daar de ‘verantwoordelijkheid’ voor te nemen.
Verder vroeg een ontwikkelaar of het management het niet erg hypocriet vindt om een game uit te brengen, dat notabene gaat over de uitbuiting van mensen door grote bedrijven, terwijl het eigen personeel verplicht werd om over te werken. Daar kwam geen eenduidig antwoord op, behalve de belofte het in de toekomst beter te doen. Daar werd fel op gereageerd, omdat de ontwikkelaars steeds duidelijk hebben aangegeven dat de deadline(s) nooit realistisch is/zijn geweest en dat er veel meer tijd nodig was.
Zo als het er nu naar uitziet, gaat Cyberpunk 2077 de gemoederen voorlopig nog bezighouden. Onze eigen Nando had de ondankbare taak om de polariserende game te beoordelen. Zijn Cyberpunk 2077 review lees je op de site.
Laat dit een les zijn voor andere ontwikkelaars dat ze beter kunnen uitstellen dan een half gebakken game uitbrengen.
Klinkt als een dagelijks overleg bij ons software-ontwikkel bedrijf
Typisch management. Die denken dat 9 vrouwen in een maand een kind kunnen baren.
@Lucifershate: Inderdaad haha, ik ben een auditor bij grote IT-organisaties wereldwijd en zie dit overal. Typisch verschil tussen werkvloer en management.
@Anoniem-3614: 8 jaar lang zou genoeg moeten zijn, zoals bij rockstar
Och die arme Nando, helemaal een gratis review copy mogen spelen die voor het eerst in tijden flink tegen viel….
Er is iets fundamenteel mis gegaan bij de ontwikkeling van cb2077. Na 8 jaar zou deze game er niet zo bij horen te staan. En veel dingen die ze hebben toegezegd zijn er uit gehaald.
Dat het spel onspeelbaar is, is niet waar. Reeds 10 uurtjes erin en helemaal geen noemenswaardige problemen. Voor mn 59 euro heb ik nu al meer gameplay uren gekregen dan pakweg een cod coldwar. Dus voel dit zeker niet aan als een ripoff want als ik het zo zie liggen er zeker nog 30 uren gameplay voor me. Het is heel relatief, ik lees enkel negatieve reacties over cp maar het is wel degelijk een topgame onder de motorkap. Zeker een 8.0 waard. (Speel op ps4 pro, patch 1.05, hdr10 met externe ssd)
Kunnen ze de game niet volledig terug trekken?
En over een half jaar, jaar op nieuw uitbrengen
update 1.05 was nep deed niks met wat er gezegd werd.
Was om minder refunds te krijgen.
Groot Scam bedrijf geworden.
@Anoniem-319: je zou zeggen dat 8 jaar zeker genoeg is want Rockstar heeft dat bewezen met RDR2. Alleen bij de ontwikkeling van RDR2 werken meer dan 2600 mensen aan de game( aftiteling had meer dan 3000 namen!) Bij Cyberpunk 2077 is dat “maar” 700 man.
Cyberpunk 2077 heeft het pech dat de game draaiend moet zijn op PC, Xbox one, Xbox one S, Xbox one X, Xbox Series S, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro, PS5 en Google Stadia. Daar waar Bij Rockstar’s RDR2 alleen PS4 en Pro en Xbox one, S en X het geval was en pas veel later de PC versie uitkwam.
Bij Rockstar kon ale aandacht van het totale mankracht aan 2 consoles besteed worden en bij CP2077 was dat helaas niet het geval.
Ik snap dan wel dat de ontwikkelaar ondanks een span tijd van 8jaar heeft geroepen het niet realistisch te vinden om
de game nu uit te brengen. En dan hebben ze ook bazen die niks van games afweten en van te voren roepen (in januari volgens bet artikel) dat het al helemaal speelbaar is, dat is een extra druk op de mensen die hun game op 9!!! Platformen tegelijkertijd moeten releasen.
@Anoniem-319: Ik had begrepen dat toen ze met de Witcher 3 nog bezig waren er nog niet gewerkt werd aan Cyberpunk 2077.
Ik hoop dat CDPR failliet gaat. Misschien dat daar eindelijk eens een les uit getrokken wordt door andere ontwikkelaars/uitgevers. Al jaren worden games onafgewerkt op de markt gebracht die met enorme day 1 patches (als je geluk hebt) worden verholpen.
Games moeten gewoon af zijn, zodra ze naar de drukkerij gaan. Daar zou de consument enorm bij gebaat zijn.
Doei CDPR.
cyberpunk 76 is ėėn grote flop.
Sony studios hebben zoveel meer kwaliteit. Volgens cdpr fanboys ging cyberbug 2076 het spel van de generation worden. LMAO.
@Anoniem-7576: cyberbug 2076!! Om te gieren!! Waar haal je ze vandaan. Daar moet je echt wat mee gaan doen!!
Had al zo’n voorgevoel dat na iedere keer uitstellen deze game een giga flop zou worden,
Denk maar is terug aan Duke Nukem
die ook jaren in ontwikkelingen is geweest steeds uitgesteld werd, uiteindelijk toen die kwam viel deze behoorlijk tegen.
@Anoniem-5232: mooie analyse! Volledig mee eens
Ik heb de review even vluchtig doorgenomen, maar hebben jullie deze game ook op PS5 gespeeld? Daar is het prima op te spelen, ik heb nauwelijks glitches gehad.
@Anoniem-6543: Meer arme Nando omdat het niet uitmaakt wat hij schrijft, mensen gaan commentaar hebben. Want als jij geen problemen ervaart, dan praat iedereen onzin en als jij wel problemen ervaart, moet iedereen ze hebben. Dus een ongeacht het cijfer, waardering zal er niet voor zijn. Plus, hij kan ook niet zeggen, het is te buggy en daarmee klaar. Nee, hij heeft vanaf de release (want console codes werden achtergehouden) non stop, met de bugs, door die game heen moeten ploeteren alleen maar om dan dit soort opmerkingen te krijgen. Dus eigenlijk aak jij mijn punt al 🙂
@Sprony: Dan raak ik jouw punt toch niet? Jij hebt het over de reacties die je op een review krijgt en die zijn, net zoals in de samenleving, tegenwoordig erg polariserend en op mijn ervaring is de enige juiste ervaring in de wereld manier geschreven. (zet die anoniem comments gewoon uit, bespaard je een hoop bagger overigens).
Ik doelde op het krijgen van een gratis reviewcode en dat je dan een ‘ondankbare taak’ schrijft.
@Sprony: Het maakt ook niet uit wat gasten schrijven als de redactie het een keertje fout heeft, redactie doet er niks mee.
Die bug dat de savefiles corrupt maakt is alleen op de pc. Alle meldingen komen vanuit de pc hoek. Dat komt omdat de savefile data op de pc kan variëren tot over de 8MB. Je moet echt 10.000den files duplicated hebben en craften om over die 8MB te komen.
Op consoles is de standaard grootte 12,59MB. Iedere savefile is 12,59MB maar dat betekent niet dat de feitelijke data ook 12,59 is. Die kan binnen de console ook variëren van 3MB tot 12,59MB.
Gamers die de PC versie spelen en er bv. 100 speeluren in hebben gestopt melden dat hun savefile 3MB is. Pas als je 10.000den duplicated files hebt of gebruik maakt van de duplicated glitch kun je boven die 8MB komen. Om over die 12,59MB te komen moet je echt nog veel meer duplicated files hebben en dat is dus niet gebeurd.
Op het CDPR forum is er een mod geweest die schreef dat het op alle platforms voorkwam maar dat was dus nergens op gebaseerd en het was ook nog niet eens een CDPR mod maar een gewone forum mod. Vervolgens gaan er een paar websites die info overnemen en daarna nemen alle copy paste websites die info weer over.
Jammer om te zien dat er zo slordig met info wordt omgegaan. Gewoon info copy pasten zonder het na te checken of het ook klopt.
Jezus man, lekker blijven haten naar de game. En PSX Sense lekker meedoen. Lekker olie op het vuur gooien!
Dit bericht over de save files gaat over de PC ONLY!!
Playstation save files, zowel auto als manual, zijn 12,59mb en dus gaat het hele bericht niet op.
Doe in vredesnaam even research voor je iets over Cyberpunk post.
De makers hebben al genoeg shit over hun heem gekregen. Maar iedereen blijft olie op het vuur gooien zonder research te doen, of zelfs zonder de game überhaupt aangeraakt te hebben!
Well done, gaming community!
Well done, media!
Hoe help ik een ontwikkelaar om zeep 101…
A delayed game will eventually be good while a broken game will never be good. Wie zei dat ook alweer?
@Flaming_Kaiser: Projecten overlappen elkaar, anders heeft een deel van het personeel niks meer te doen als hun deel van het project erop zit.
Puik geregeld zooitje daar… Leuk, heb je helemaal niks aan, hopelijk komt dit nog goed met de game.
Al 30u gespeeld op de pc en amper glitches gehad. Jammer dat de console releases een flop zijn en dat is onaanvaardbaar… Games worden ook alsmaar complexer wat dus de kans op fouten vergroot, dat is natuurlijk geen geldig excuus. Het komt wel goed met Cyberpunk 2077.
Ze moeten iemand de schuld geven.
Geef gewoon toe dat je een waardeloze game gemaakt hebt.
Iedereen moet gewoon refunden! Laat ze maar lekker voelen!
@Anoniem-3614: hoeveel shit krijgt een bedrijf als ze een game durven uit te stellen….
@Anoniem-5291: hahah klopt inderdaad
Klinkt als elk bedrijf ooit. Spel is nog niet af. Management vond van wel omdat zij nu eenmaal geen verstand hebben van hetgeen zij managen. Voila. Target gehaald voor de manager. Bonus er boven op en op naar het volgende faalproject