De Amerikaanse studio Vicarious Visions werd in 1990 opgericht en in 2005 werd de ontwikkelaar overgenomen door Activision. Voor die uitgever werkte Vicarious Visions onder meer aan Guitar Hero en Skylanders-games. Vooral de afgelopen jaren wist de studio hoge ogen te gooien, met de release van remasters van Crash Bandicoot (de N. Sane Trilogy) en Tony Hawk’s Pro Skater 1+2.
De studio heeft nu echter een grote verandering ondergaan. Activision Blizzard heeft Vicarious Visions namelijk samengevoegd met ontwikkelaar Blizzard Entertainment. Als gevolg hiervan zijn de ongeveer 200 mensen die bij Vicarious Visions werken nu officieel medewerkers van Blizzard en zij zullen zich volledig gaan richten op huidige Blizzard-projecten, aldus Activision. In de praktijk betekent dit dat Vicarious Visions dus niet langer zelf onder eigen naam games zal ontwikkelen voor Activision.
Het is een enigszins opmerkelijke stap van Activision. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy en Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 waren zeer geslaagde remasters en daarmee heeft Vicarious Visions dus succesvol werk geleverd voor Activision. Nu zal de studio dus niet meer met dergelijke projecten op de proppen komen, maar wordt Blizzard ondersteund. Activision wilde niets zeggen over welke games nu mede ontwikkeld worden door de studio.
Oke.
zonder!
grappig, tony hawk en crash hebben nooit remasters gehad.. wel remakes! snap niet waarom het zelfs door de ontwikkelaar zelf remasters genoemd word, want dat zijn het gewoonweg niet.
Blizzard voegt kwaliteit toe..netjes.
En werken aan een Diablo 2 remake!
@Anoniem-8170: beste grap van de dag.
@Anoniem-1073:
? Hoezo grap.
Deze groep heeft duidelijk kwaliteit geleverd aan gaat dat nu onder Blizzard doen.
Is geen rocketscience gap.
@Anoniem-8516:
Why, heb die zelf gespeeld en was super, maar om daar nou een remake van te maken… ik zie dan liever een diablo 4
Diablo mobile
@Anoniem-4275: serieus? Ze verneuken alles Diablo mobile, China en laatste warcraft 3 reforged.
Gaar…
Domste move ooit. Hoezo compleet out of touch with reality.
@Anoniem-4275: het team wordt uit elkaar getrokken en de eigen identiteit is weg. Geen eigen games meer vanuit een unieke studio. Geen pluspunt dit hoor