Een nieuw patent suggereert dat Sony van plan is om Wi-Fi ondersteuning toe te voegen aan de DualSense controller. Het patent, dat op 4 februari volgens Respawn First openbaar is gemaakt, legt uit dat de controller dan zowel over een bluetooth als een Wi-Fi verbinding beschikt. Het doel is om input lag te minimaliseren. Door van beide gebruik te maken, kan het systeem steeds zelf de snelste verbinding kiezen.
Op zich klinkt het raar om Wi-Fi toe te voegen. Dat loopt immers via je netwerk en is nooit sneller dan Bluetooth, tenzij het patent naar een Wi-Fi Direct verbinding refereert. Door gebruik te maken van een Wi-Fi Direct P2P verbinding, kan het sneller zijn dan bluetooth, maar de techneuten onder ons discussiëren daar nog over. Indien het geïmplementeerd wordt, gaat het waarschijnlijk om een nieuw model DualSense controller.
“Door van beide gebruik te maken, kan het systeem steeds zelf de snelste verbinding kiezen.”
Ben benieuwd wat ze hiermee kunnen. Ik heb zelf echt geen verstand van dit soort technieken, maar door te moeten kiezen lijkt mij juist een langere weg bewandeld te worden.
Klinkt…. apart
Zo iets word al gebruikt met mobiel gaming
data 4g/5g gecombineerd met wifi. waardoor ping lager wordt.
Ben benieuwd
Dat is bijzonder.
Overigens “Dat loopt immers via je netwerk”, dat hoeft niet toch? Stel dat de PS5 een afzonderlijke wifi point kan maken waarmee je de controller direct kan verbinden?
@Anoniem-5587: Dat is volgens mij het Wi-Fi direct waarover wordt gesproken in het artikel.
@Anoniem-5587: Het kan direct zoals in het artikel genoemd, maar of dat handig is? Wi-Fi Direct zou volgens mij meteen inhouden dat je geen internet verbinding meer hebt wanneer je normaal alleen via Wi-Fi verbindt.
Voor cloud gaming kan ik me iets dergelijks overigens wel voorstellen, de Stadia controller heeft dit ook, en die communiceert niet met een console of tv maar met de cloud omdat daar de input plaats moet vinden.
Wanneer dit voor Sony ook mogelijk gaat worden, heb je ook geen console meer nodig dus.
Indien je op je eigen netwerk kan koppelen, om vervolgens met remote play bij de console te kunnen komen in plaats van bluetooth (want dat is misschien te ver weg) kan dit ook nog iets zijn waar het patent voor bedoeld is.
Het blijft gissen hoe ze het daadwerlijk zouden willen implementeren, als het al ooit aan het licht komt.
Een bronvermelding van het patent bij het artikel zou overigens wenselijk zijn PSX-Sense.
Laat ze eerst maar eens ultawide monitoren ondersteunen ipv dit geneuzel
Ik ga die hele PS5 verkopen, alles moet tegenwoordig draadloos met nog meer straling en shit…………
Wi-Fi en die mic in de controller, Sony luistert ons af! 😛 Haha, nee grapje.
@Anoniem-8185: Goed punt, helemaal vergeten en dat is zojuist aangepast. Bedankt!
“Door van beide gebruik te maken, kan het systeem steeds zelf de snelste verbinding kiezen.”
-dit is mooi,want ik heb dit al in me router ingebouwd(nighthawk r8000,een fuckin beest) die beschikt over dynamic qos,die de prioriteit geeft voor de beste,of meest gebruikte verbinding!
ik had em destijds voor 350 euro gehaald,money well fuckin spend.
https://www.netgear.com/home/wifi/routers/r8000/
@Sprony: Graag gedaan hoor, jullie bedankt voor het aanpassen!
Met andere woorden… straks gamen op je grote TV in de woonkamer terwijl de console boven zit in de slaapkamer, iets in die trend?