Bij de onthulling van Unreal Engine 5 op de PlayStation 5 wist Epic Games ons maar weer eens te verbluffen met hun technische vaardigheden. Het Amerikaanse bedrijf doet daar vandaag een schepje bovenop.
Epic Games heeft namelijk op hun website de MetaHuman Creator tool aangekondigd, die ontwikkelaars in staat moet stellen om levensechte personages te creëren. Men heeft daarvoor een korte trailer in elkaar gesleuteld die ons het eindresultaat laat zien en we moeten zeggen: de resultaten zijn werkelijk verbluffend.
Je kunt de beelden hieronder bekijken. Wat denken jullie: een prachtige ontwikkeling of veel te realistisch? Laat het ons weten in de comments!
“Bringing compelling real-time digital humans to life is incredibly challenging and time-consuming. It can take months of research, costly scanning equipment, and an army of tech artists. What if we could make the process radically simpler, faster, and more scalable—without compromising on quality?
We’re excited to share a sneak peek at MetaHuman Creator, a new tool that will empower anyone to create a bespoke photorealistic digital human, fully rigged and complete with hair and clothing, in a matter of minutes.”
graag in alle games integreren als character Creator ….
Pielekes nog an toe. Wow
Next level sims
@PBJ85: Ja werkt natuurlijk ook top als je bijvoorbeeld een game hebt als Borderlands ofzo. Alles cartoon achtig en dan opeens levensechte characters
Maar kan je hier als consument dan ook mee aan de slag in de browser???
@Anoniem-2648: nee dit werkt niet in borderlands, of als je een orc speelt of als elfje of als vis of als geit of als spaghetti sliert of als mijn in mijnenveger…. maar met aanpassingen in het systeem heb je zo een blauwe elf met vissenstaart en een geit als huisdier natuurlijk!
Maar kan straks een game console dit ook aan? Of heb je hier alleen iets aan als je op een PC van €3500 aan het gamen bent?
@rolf77: Je kan de Unreal engine gratis downloaden en heeft alle functionaliteit. Dit is een plugin, geen idee of die gratis is.
@Anoniem-9770: Ja alles wordt gescaled zelf to mobiel toe.
@tielo: Oke, maar waar ik meer op doelde is: Wat doet dit met de kwaliteit. Ik heb hier weinig (tot geen) verstand van, maar ik kan me zo voorstellen dat dit veel kracht kost van het systeem. Kan dan een groot spel als een GTA of RDR ook overweg met dit soort graphics of zal de kwaliteit dan dusdanig teruggeschroefd worden dat het er allemaal net wat minder uit ziet als op deze trailer.
@Anoniem-263: Het ziet er allemaal veel minder uit als je dingen naar beneden schroef. Lagere resolutie textures, polygonen (draadmodel waaruit de game wereld is opgebouwd), minder bomen/gras/mensen en auto’s enz. Die dingen kosten geen inspanning voor de ontwikkelaars (wat nu wel het geval is). Dat betekent niet dat het nodige moet worden gedaan. Geen ray-tracing betekent dat er licht, reflecties en schaduwen ingebakken dienen te worden, enz. Maar het bespaart enorm veel werk (en dus tijd en geld) en op ieder computer gaat alles er vele malen beter uitzien.