In de categorie onverwacht nieuws werd gisteren plotseling de terugkeer van Six Days in Fallujah aangekondigd. Een controversiële shooter die in 2009 voor veel discussies heeft gezorgd en uiteindelijk is geannuleerd doordat uitgever Konami zich van het project terugtrok.
Nu is de game alsnog in ontwikkeling en deze moet nog dit jaar verschijnen voor verschillende platformen, waarbij we ook de PlayStation verwachten. Heel veel is nog niet over de game bekend, maar wel hebben we wat nieuwe screenshots en die tonen een mooie game. Check het hier beneden.
Eerst echter nog een brief van de ontwikkelaar waarmee ze aan willen geven waarom deze game gemaakt moet worden.
More than three million people from 41 countries have been sent to fight a war in Iraq that was controversial before it even started. But, just because this war was controversial doesn’t mean it wasn’t filled with remarkable stories of sacrifice and courage. It has, however, stopped many of these stories from being told.
Six Days in Fallujah is a video game about the real experiences of Marines, Soldiers and Iraqi civilians who fought Al Qaeda during the Second Battle for Fallujah in 2004 — the toughest military conflict for Western forces since 1968.
When we originally announced Six Days in Fallujah in 2009, we learned that some people believe video games shouldn’t tackle real-life events. To these people, video games seem more like toys than a medium capable of communicating something insightful.
We disagree.
Throughout history, we’ve tried to understand our world through events that happened to somebody else. Six Days in Fallujah asks you to solve these real-life challenges for yourself. We believe that trying to do something for ourselves can help us understand not just what happened, but why it happened the way it did. Video games can connect us in ways other media cannot.
More than 100 Marines, Soldiers, and Iraqi civilians have shared their stories with us so you can participate in them through this new, interactive format. This includes everyone from a corporal kicking down doors to a Deputy Prime Minister of Iraq.
Based on their stories, we’ve invested more than three years building technologies to explore specific parts of the combat experience more realistically than other games have so far. We hope that participating in these real-life “moments of truth” will give each of us a new perspective into events that have already shaped so much of our century.
Perhaps now, more than ever, the best way to understand what’s actually true is by experiencing reality — for ourselves.
Mooie screenshots. De wapens en kleding op de laatste 2 screenshots lijken alleen van plastic te zijn. Ik heb wel interesse aan een goede hedendaagse shooter.
ik vind dit echt stom,hoezo controversieel? het is gewoon de harde realiteit,en trouwens het is een game,je hebt ook een bv een missie in de huidige modern warfare met gasbommen,mensen moeten niet zo gaan zeiken,het blijft een game,notabene de game heet six days in fallujah,fallujah was toch geen paradijs of wel,zou je dan missies verwachten met bloemen plukken ofzo? kom op zeg.
Dit ziet er wel erg goed uit ben wel erg benieuwd naar deze game.
Ik vond de trailer echter er niet mooi uitzien qua animaties en grapics. Well see…
Zolang je geen (bewegende) gameplay beelden hebt ipv afbeeldingen van cutscenes kan je er weinig van zeggen.
@Anoniem-7933: Volledig mee eens.
@Anoniem-7933:
Ge schijt wellicht in u broek als je een seconde in oorlog gebied staat. Marketing praat is easy. Het is inderdaad een mooi gebaar mensen te herinneren. Maar nabestaanden zitten met onoplosbare gevoelens, ptsd, wat heftige reacties kan veroorzaken. Oorlog is geen spel. Nabestaanden kunnen moeilijk leven met gamers die fun hebben in waargebeurde events. Je respawnd niet zomaar na een schot. Het is op leven en dood. Daarbovenop zijn games totaal onrealistisch en op fun gericht.
De manier van tactisch handelen, Een dag zonder een schot te lossen is een goede dag, claustrofobie events. Dat zie je allemaal niet in games. Om nog maar te zwijgen van hoe een echte dood ontstaat na een kogelwonde. Hollywood hun oorlogsfilms zijn fun tegenover realiteit. Games daarentegen zijn niet gemaakt voor realiteit te weergeven anders is het geen fun meer te spelen.
Dat gezegd zijnde kunnen ook veel militairen zich relativeren in dark humor. Dus is het uiteraard wel over roepen dat de game teveel gevoelens uitlokt.
Het is een 50/50 scenario. De game zal in goede handen zijn met bungie devs. Maar de echte realiteit gaan ze wellicht nooit kunnen weergeven.
Modern warefare is inderdaad gebaseerd op heden maar verre van realistisch. Een kogel is geen grap….anyways. Het is geen crime deze game op de markt te brengen. Maar aan de andere kant ook wel ethisch onverantwoord zomaar een recreatie van realiteit te weergeven. Oorlog is geen grap. Ik hoop dat ze dat dan ook sterk benadrukken in deze game.
Deze wil ik wel een kans geven want de laatste tijd ben ik alle coll of duty s en battefield s moe ent worden . Zeker op mijn lijst zetten .
@Anoniem-7933: leg je dat ook ff aan de nabestaanden uit hoe jij witte man een spel wilt spelen waarin andere witte mannen het allemaal wilt naspelen de trauma’s, ptss, massamoord ,bommen op je daken ect ect en vergeet niet dat kleine meisje van 3 jaar met al haar lichaamsdelen verspreid over haar dorpje…succes he gamer
@Anoniem-2100: Je bent op een game forum. Als je wilt rakelen over wat wel en niet normaal is ga de politiek in ofzo? Dik verhaal typen. Het zijn spelletjes tuurlijk zijn ze niet super realistisch, maar dat neemt niet weg dat sommige games van deze tijd heel erg in de buurt komen van de werkelijkheid. Maar wat ik al zei ga lekker ergens anders janken met je poep verhaal!