Electronic Arts is weer lekker op dreef. Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Anthem NEXT is geannuleerd. Nu is het de beurt aan Gaia, een nieuw IP waar EA Motive sinds de oprichting in 2015 aan heeft gewerkt. Inhoudelijk weten we niets over de game, behalve dat het een turbulente geschiedenis heeft en er minimaal één keer volledig opnieuw aan begonnen is. We gaan er ook niet meer achterkomen, aangezien zes jaar werk in de prullenbak wordt gegooid.
De Canadese studio heeft echter niet stil gezeten. In 2017 was het verantwoordelijk voor de slecht ontvangen campagne van Star Wars: Battlefront II. Eind vorig jaar herpakte de ontwikkelaar zichzelf met Star Wars: Squadrons, dat vooral in virtual reality een genot is om te spelen. Onze Star Wars: Squadrons review lees je op de site. Overigens wordt Star Wars: Squadrons in maart aan de EA Play bibliotheek toegevoegd en werkt EA Motive momenteel aan een nieuwe onaangekondigde Star Wars game.
Ze kunnen beter alles annuleren.
Damned.. 6 jaar aan ontwikkeling weggooien.. Er is naar mijn mening dan ook iets goed mis bij EA
@mrb: Mis met EA?? Denk eerder de game anders cancel ze deze niet .
moet je nagaan 6 jaar geef je je passie en inzet aan een game,vervolgens word het gecanceld,ik ben niet iemand die dan stil is,ik zou helemaal flippen,en waarschijnlijk dikke juridische stappen nemen(mocht dat mogelijk zijn) kan niet tegen onrecht.
– ”wie stil blijft tijdens onrecht,is een duivel zonder tong”
@Anoniem-485: Ik begrijp je sentiment. Het probleem is alleen dat jij “slechts” wordt ingehuurd om aan het project te werken. Het is niet van jou en het bedrijf kan er mee doen wat ze willen, ongeacht of jij er 6 jaar bloed, zweet en tranen in hebt gestoken. Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan en je kunt schreeuwen tegen je werkgever wat je wilt, dan kost je dan gewoon je baan. Vandaar dat de indie scene al jaren zo booming is. Die hebben het wel in eigen hand.
De IP Gaia is geannuleerd vanwege de negatieve connotatie dat het woord ondertussen draagt.
@Anoniem-993: En dat kost ze 6 jaar om daar achter te komen? Niemand die het geheel bewaakt en eerder tot de conclusie kan komen, alsin weggegooid tijd/geld. Daar gaat heel wat mis naar mijn mening 😉
@Anoniem-993: denk dat ze erop 1 of andere manier geen battlepas bij konden verzinnen.
Electronic Arts annuleert Gaia, een nieuw IP dat 6 jaar in ontwikkelaar was bij EA Motive………. ONTWIKKELING
@Anoniem-2284: Zo dan, gewoon met 2 man overheen gelezen. Oeps! Bedankt voor het doorgeven, is nu aangepast.
Het is geen live services denk EA.
Dus doe maar in prullenbak.
Doei 6 jaar lang werk, lol.