Take-Two Interactive was vorige zomer de eerste grote uitgever die een hogere prijs zou gaan hanteren voor next-gen games. De PS5-versie van NBA 2K21 kreeg een adviesprijs van €74,99 en niet veel later volgden ook andere studio’s deze trend. Zo maakte Sony voor de release van de PlayStation 5 ook bekend dat diverse games een hogere adviesprijs kregen dan wat we de afgelopen jaren gewend waren.
Kort na de aankondiging van de hogere prijs van NBA 2K21 liet Take-Two Interactive nog weten dat het niet de nieuwe standaard zou gaan worden. Niet veel later werd de hogere prijs echter ook weer verdedigd. Volgens Take-Two heeft het voornamelijk te maken met de productiekosten van games, die de laatste tijd ook flink verhoogd zijn.
Nu, enkele maanden later, is Take-Two Interactive nog maar eens ingegaan op dit veelbesproken onderwerp. Strauss Zelnick, de CEO van Take-Two, was aanwezig bij de Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference en sprak daar over de prijsverhoging. Zelnick gaf aan dat een vergelijkbare prijsverhoging alweer een flinke tijd niet was voorgekomen en dat de studio daarom van mening is dat de consument er wel klaar voor is.
Een belangrijk uitgangspunt voor Take-Two is wel dat spelers wel veel content en een hoge replaywaarde krijgen voor duurdere games. Zolang spelers het gevoel krijgen dat ze echt genoeg krijgen voor hun geld, vindt Take-Two de prijsverhoging gerechtvaardigd.
“In terms of pricing, we announced a $70 price point for NBA 2K21. Our view was that we’re offering an extraordinary array of experiences and lots of replayability. The last time there was a frontline price increase in the U.S. was in 2005-2006. So we think consumers were ready for it.”
“Our view is to always deliver more value than what we charge, to make sure both the experience and paying for the experience are positive for the consumer.”
“We all know anecdotally that even if you love a consumer experience, if you feel you were overcharged for it, it ruins the experience and you don’t want to have it again. If you go to a nice restaurant and have a great experience and a great meal, but the check is double what you think it should be, you’re never going back.”
“We always want consumers to feel that we deliver much more than we ask in return. That’s true for recurring consumer spending as well. We’re here to activate and engage consumers, and if we do that, monetization follows.”
Deliver more value than we charge. Grappenmakers
Verander het woordje ‘voor’ voor het woordje ‘met’ en dan klopt het
Also Take Two
Consumenten zijn klaar voor her-heruitgave van games.
Mijn niet gezien om meer te betalen voor halve afgewerkte game ben je een dief van je eigen portemonnee. Lachertje dat next Gen.
Take Two’s winst is gestegen van 91 miljoen in 2016 naar 461 miljoen in 2019.
Hogere productiekosten, my ass. Want daartegenover staat een enorm gegroeid verdienmodel.
Ik koop geen next-gen titels voor €75 en al helemaal geen geremasterde remasters. Dikke vinger!
Gewoon een half jaartje wachten, zijn de bugs eruit en je betaalt ook nog eens minimaal 35% minder. WINNING!
@Anoniem-7969: lol
Euh nee? Het is nu al stervensduur
Toch wordt de gamepass op deze manier steeds aantrekkelijker.
Take two heeft blijkbaar inzicht in onze portemonee.. wtf man, nog meer de reden om games bij release te laten liggen. ik heb sws geen haast met het spelen van games op release, en ken weinig die dat wel hebben.
Notabene NBA 2K een jaarlijks afgedankt zooi net als Fifa
ik ben over naar pc. Met Valheim voor 17 euro ook weer een pareltje in huis gehaald. 75 euro wat een prijzen man, doe effe normaal. Zeker in de staat waarin sommige games uitkomen, kun je dat echt niet vragen.
Als een spel af is zou ik het er voor over hebben maar met alle bugs glitches en dlc zie er na komt zie ik dit niet zitten
@Anoniem-7969: scherp haha
Nope, ik koop geen full priced games meer.
Ik ga echt geen 70 of 80 euro uitgeven voor een game….maakt niet uit welke game. Ik wacht wel even, scheelt zoveel geld. Ben nu A Plague Tale : Innocence aan het spelen, gekocht voor 12,49. Supergame !
@Anoniem-6871: gewoon NIET kopen. einde verhaal, dan leren ze het wel
Haha dat ie voor zichzelf praat, ik trap er niet in 😉
Oh ja? Nou zitten ze er mooi naast, lekker wachten met nieuwe games kopen, worden bugs verholpen in de tussentijd en betaal je minder uiteindelijk. 🙂
Nou we hebben er zeker naar uit gekeken take2. Kan niet wachten zelfs
Voor NBA 2K zou ik het wel willen betalen mits men dan stopt met dat achterlijke pay-2-win en niets verstopt achter een gigantische idioten grind. De vraag is dus hoeveel water men zelf bij de wijn wilt doen.
Er zijn maar weinig games waar ik de volle prijs voor wil betalen. 9/10 games haal ik voor de helft van de prijs na 6 maanden.
@Anoniem-7969: +1
Ik kan mij toch niet herinneren dat ik dat gezegd heb.
75euros wil ik wel betalen voor een game, maar dan niet eentje vol met fouten, en zoals door anderen al gezegd, ook niet voor die hopeloze remasters die je tegenwoordig zo veel hebt.
Take Two kan mijn reet kussen. Dat kunnen ze. Zorg eerst maar eens dat de kwaliteit van games omhoog gaat.
Belachelijke uitspraak van een ontwikkelaar die na het uitgeven van een game de volgende game praktisch klaar heeft omdat het vooral niet te snel mag gaan qua veranderingen.
En elk jaar maar weer het handje ophouden!
“Klaar zijn om meer te betalen” LOL! Ya’ll gotta be kidding me.
Prima als het spel van goede kwaliteit is.
Ik heb bovendien toch geld genoeg.
@A Gamer: al zit die winst hem vooral in gta online en andere microtransacties
Klootzakken.
Niemand is klaar voor hogere prijs.
Ze doen het al jaren met 60€ kale game en rest paywalls en mtx
“Een belangrijk uitgangspunt voor Take-Two is wel dat spelers wel veel content en een hoge replaywaarde krijgen voor duurdere games. Zolang spelers het gevoel krijgen dat ze echt genoeg krijgen voor hun geld, vindt Take-Two de prijsverhoging gerechtvaardigd.”
Een belofte van een bedrijf is echt he-le-maal niks waard.
Daarnaast verdient T2 echt ziekelijk veel geld, en meer dan ooit. Dat bewijst dat dit hele verhaal dat het nodig is om meer content te maken klinkklare bullshit is. Laat ze eerst maar eens stoppen met pay-to-win, lootboxes en andere mtx troep, dan praten we verder.
Gta 6 word dus €80,-. Maarja van rockstar pikt iedereen dat
Take 2 Interactive zegt dat elke consolegeneratie opnieuw.
Als ze dit vaak roepen dan gaan ze erin geloven. ik wacht wel op een actie. Ik weiger bijna 75 euro aan een game uit te geven. Gelukkig speel sinds de nieuwe consoles er zijn veel oude games die nu heerlijk lopen op 60 frames, ik heb geen haast!
Ben je dan een sukkel als je 75 euro gaat betalen voor een spel
Leuk dat ze dit voor de “klanten” beslissen.
Ben er helemaal niet klaar voor 🙂
Hoe durven ze dit te zeggen terwijl het economisch in elkaar stort en veel mensen het in de aankomende jaren minder welvarend zullen hebben.
Helemaal klaar me de huidige betaal constructies in de games van nu en straks. Ik speel nu valheim voor 16 euro waar maar 5 mensen keihard aan gewerkt hebben. En gun het hun dubbel en dwars. Tuurlijk koop ik straks gta 6. Maar hell no dat ik straks gta 5 voor de 3e keer moet kopen maar dan nu voor 75 euro..