In de zomer van 2020 werd Destroy All Humans! uitgebracht door THQ Nordic. Het ging hier om een remake van het origineel uit 2005. De game kwam enkel uit voor de vorige generatie consoles en hoewel er geen echte next-gen upgrade komt, heeft een nieuwe update voor het spel nu wel gezorgd voor betere prestaties op de PlayStation 5.

De nieuwste update voor Destroy All Humans! heeft namelijk de limiet op de framerate van de PS4-versie van de game verwijderd. De PS4-versie draaide eerst met een vaste framerate van 30 FPS, maar nu is er dus sprake van een ‘unlocked’ framerate. Daardoor zal de game een hogere framerate halen wanneer je de game via backwards compatibility op de PlayStation 5 speelt.

Naast deze verbetering heeft de update nog meer met zich meegebracht. Zo zijn er drie nieuwe skins toegevoegd (die in de onderstaande trailer worden getoond) en zijn er nog wat aanpassingen doorgevoerd. Alle details vind je in de patch notes hieronder.

  • 3 new free skins (all platforms): Ain’t No Man, Worst Nightmare, Midas Touch
  • PS4 patch to unlock FPS restrictions (this will help players on PS5 as well)
  • X1X patch for improved details
  • XSX patch for improved resolution and details
  • Silhouette fight tweaks (all platforms)
  • Decreased difficulty on the final boss fight
    • Toned down enemy reinforcement spawns
    • Slightly increased the time Crypto has to get into cover
    • Slightly reduced Silhouette’s Shock-O-Mator beam damage and sweep speed
    • Removed particle exploder mines that spawn in proximity to Crypto
  • Soldier and Power Suit Grenades balancing tweaks (all platforms)
    • Increased damage dealt to enemies by enemy grenades.
  • Crypto tweaks (all platforms)
    • Ion Detonator Upgrade
    • Lowered the slowdown and duration of the Ion Detonator’s Temporal Distortionator upgrade and increased its shield regen multiplier.