Op 1 april verscheen de nieuwe coöperatieve third-person shooter van ontwikkelaar People Can Fly en uitgever Square Enix: Outriders. De ontwikkelaar heeft laten weten dat er een nieuwe update zit aan te komen, die heel wat bugfixes met zich mee zal brengen. Ook hopen ze cross-play tussen de verschillende platformen mogelijk te maken, eens dat alle platformen geüpdatet zijn naar dezelfde versie van de game.

Een releasedatum voor de update is er nog niet. Wel liet de ontwikkelaar optekenen dat dit ergens volgende week zal zijn. Een sneakpeak ga ik jullie nog niet geven, maar ik kan alvast melden dat er aan de review van Outriders gewerkt wordt en dat je deze begin volgende week mag verwachten. Wil je nu zelf al eens door de patch notes spitten, dan kan je deze hieronder of op deze pagina terugvinden.

PC & Console Platforms:

  • Once platforms have been updated to the same patch version, cross-play across platforms will become viable again
  • Overall stability improvements for the matchmaking service

Crash Fixes

  • Will Fix a multiplayer crash that could result in client players having their inventory wiped
  • Will fix the crash when completing the “A Bad Day” side quest.
  • Will fix the crash that occurs in No Man’s Land when your language is set to Spanish (Yes, we know. Video game code is a magical thing).
  • Will fix crash on launch issues
  • Will include many more “random” crash fixes
  • We are confident that these fixes will address the majority of crashes reported, as there are only a handful of root causes but the crashes they generate appear in a number of places.
  • Will fix the HUD disappearing in certain cases
  • Will fix bugs that interfere with players re-spawning in multiplayer Expeditions
  • Will fix bugs with players getting stuck on geometry (including when using Gravity Leap) or falling out of the world.
  • Will change the default matchmaking setting from “Open” to “Closed”.
  • You will still be able to manually change this setting to “Open” through your game settings
  • This change will prevent players from joining games where the host didn’t intend to play in multiplayer. It will also cut down on AFK lobbies
  • This will also help improve matchmaking times, as the queues will be less likely to be overwhelmed by the sheer volume of constant matchmaking requests generated by “open” games.
    Many other minor fixes and improvements