Deze week mochten we dan eindelijk Oddworld: Soulstorm verwelkomen op onze PlayStation consoles na toch wel lang wachten. Enkele dagen na de release heeft ontwikkelaar Oddworld Inhabitants nog een update op de game losgelaten die heel wat probleempjes van de baan helpt. Update 1.06 brengt diverse aanpassingen met zich mee, zoals betere AI bij sommige NPC’s, verbeteringen aan de UI en wat bugfixes hier en daar.

De update is nu te downloaden en volgens de ontwikkelaar zou er inmiddels al hard gewerkt worden aan update 1.07, gebaseerd op de feedback van de community. Alle veranderingen die update 1.06 met zich meebrengt, kan je hieronder nalezen.

Oddworld: Soulstorm 1.06 Patch Notes:

  • Improvements to cover in The Blimp (more to come here)
  • Prevented the player being able to loop around in Phat Station and get stuck
  • Abe now connects to monkey bars much more reliably (more improvements coming here too)
  • Fixed Mudokons occasionally being reluctant to enter lockers
  • Fixed unresponsive Sligs after they’ve been on high alert
  • Slap mines will now turn on/off as expected, whichever is closest to Abe when activated
  • Streamer mode timer now stops when the game is paused or focus is elsewhere (PC)
  • Fixed Stoopy and Alf occupying the same space during the cutscene at the end of The Ruins