Gisteravond is de tweede race verreden van het Official PSX-Sense Gran Turismo 5 Championship. Deze werd verreden op Circuito de Madrid in een rit van maar liefst 60 rondes. Tijdens de race moest er minimaal één keer gepit worden door de coureurs, anders dreigde een diskwalificatie. XgamerX-NL is voor de rest van het Championship gediskwalificeerd door afwezigheid van de tweede race en de vroege opgave bij de eerste race.
Nadat de race van start ging, was er een gevecht aan de gang tussen DaRoeler, Wouter1980 en WoofeR om de derde plaats. r03n_d pakte namelijk brutaal de leiding en werd gevolg door Arwin1993, die even terugsloeg na een teleurstellende vijfde plek in de eerste race.
Het gevecht tussen de drie andere coureurs bleef in volle gang, waar WoofeR eigenlijk de snelste van de drie was. Doordat WoofeR niet in goede doen was en fout op fout maakte, reden Wouter1980 en DaRoeler éénvoudig bij hem weg. De strijd bleef gedurende de race wel een beetje tussen de twee heren, maar de eindstand was toch duidelijk geworden en een eenvoudige zege voor r03n_d was na 60 rondes een feit en neemt de leiding in het Official PSX-Sense Gran Turismo 5 Championship.
Race 2 – Woensdag 6 april 2011
Circuit: Circuito de Madrid
Aantal rondes: 60
Hulpmiddelen: Alleen ABS
Verplichte pitstop: Minimaal 1
Aanvangstijd race: 20:00 uur
Uitslag Race 2
Tussenstand kampioenschap
- r03n_d – HKS CT230R ’08: 18 punten
- DaRoeler – Mitsubishi FTO Super Touring Car: 15 punten
- Arwin1993 – Nissan GT-R SpecV: 13 punten
- WoofeR – Abt Audi TT-R Touring Car ’02: 10 punten
- Wouter1980 – BMW M5 ’08: 10 punten
nog steeds laatste? zo mijn best gedaan 🙁
denk niet dat als ik meehad gedaan had kunen winnen met me ddge viper of ferrari italia:P
@romain1213: Denk het ook niet haha xD
Maar goed, was weer leuk en mooie foto’s Wouter 😉 goed bezig!
Even iets rechtzetten..
In de eerste bocht werd ik dusdanig dwarsgezeten waardoor ik uiteindelijk 4e lag volgens mij bij het uitkomen v/d bocht. Vervolgens zette wouter zijn auto dwars midden in een bocht, dat is gewoon pech. Vervolgens heb ik de nummer 3 en 2 dus ingehaald, terwijl arwin 30sec voorsprong had. Door zeer constant te rijden heb ik dat gat dicht weten te rijden na redelijk veel ronden, en heb ik hem uiteindelijk ingehaald. Aan mijn achterstand kon ik precies zien hoe het met zijn banden was gesteld, en wanneer hij pitte. Arwin heb ik uiteindelijk gewoon netjes ingehaald, maar heb wel moeten vechten om bij hem in de buurt te komen :p
(check replay maar ;))
Toevoeging: check foto 3 en 6 maar 😉