Sony werkt momenteel aan een opvolger van PlayStation VR die samen zal werken met de PlayStation 5. Deze nieuwe vr-headset reduceert het aantal kabels tot slechts één en komt met een nieuwe set controllers, waarover al wat details bekendgemaakt zijn. UploadVR heeft nog wat meer informatie weten te achterhalen en als dat blijkt te kloppen, dan ziet het er erg goed uit voor dit nieuwe model.
De website heeft uit verschillende bronnen begrepen dat de totale resolutie 4000×2040 is, opgedeeld 2000×2040 per oog. Deze totale resolutie is goed voor ruwweg 8.16 miljoen pixels. Dit is een flinke upgrade tegenover de Full HD resolutie die PlayStation VR nu biedt. De aansluiting zal ook erg gemakkelijk gaan, gezien enkel een USB-C kabel gebruikt wordt die voorin de PlayStation 5 gestoken moet worden voor gebruik.
De headset zou ook gebruikmaken van ‘foveated rendering’ en dat betekent dat de headset kan detecteren waar je naar kijkt en de objecten die je ziet worden dan in een hogere resolutie met meer detail gepresenteerd. Iets wat dankzij de SSD van de PlayStation 5 te realiseren valt. Verder zou de headset een motor bevatten en die is in staat om soortgelijke haptische feedback als de DualSense controller weer te geven, wat de ervaring nog intenser kan maken.
Ik ben zo hyped voor dit niet te doen
wat moet ik me voorstellen bij haptische feedback in een headset?
Kom er maar in. Deze gaan we ook wel halen.
VR gaat net als 3D in films het gewoon niet maken.. ik skip dit daarom ook graag.
heerlijk om misselijk van te worden. 😛
@Anoniem-4489: Ooit VR gespeeld? Persoonlijk vind ik het een toffe ervaring.
Huidige PSVR vind ik wel prima, alleen vind het wat minder dat alles zo wazig is. Als de nieuwe PSVR inderdaad een stuk scherper is dit voor mij een must buy! Benieuwd naar de fovefeated rendering, dit zal het spelen ook een stuk aangenamer maken lijkt mij.
Weet niet wat ik moet verwachten bij haptische feedback in de headset, als je hierdoor bijvoorbeeld een sneeuwstorm kan voelen of regen in je gezicht, dan is dat wel sick. Of een headshot natuurlijk. Ben allang blij dat de nieuwe vr controllers analoge sticks bevatten.
@Anoniem-5158: als je een blauw oog krijgt in een spel gat dat spel zodanig trillen dat je in het echt ook een blauw oog krijgt 🙂
Dat foveated rendering heeft mijn quest 2 ook. Leuk als je met je hoofd samen met je ogen meebeweegt. Alleen dan blijft het scherp. Kijk je met een stil hoofd helemaal naar links met je ogen dan is dat deel erg wazig. Lang verhaal kort. Alleen het midden van het beeld blijft scherp
@Anoniem-7357: Tja, dat heeft m’n gewone bril ook. Die is in het midden ook scherper dan aan de zijkanten. Leer je vanzelf mee leven 😉
@Anoniem-7357: deze post laat het meer lijken dat deze VR eye tracking bevat. Ben benieuwd
Hebben jullie (de mensen met de negatieve meningen) deze VR wel eens ervaren? Dit is werkelijk zo’n toffe beleving. Natuurlijk zul je niet uren achter elkaar op deze manier gamen, maar de belevenis die het meebrengt is echt geweldig en ik zie hier wel toekomst in.
@Anoniem-6646: inderdaad heb psvr moeten verkopen omdat ik er gewoon te misselijk van werd. Motion sickness. Re7 was wel een hele aparte ervaring. Kon hem helaas niet uitspelen op de vr. Hoop dat ze wat aan motion sickness kunnen doen. Ben bang van niet
@Anoniem-4489: 3D voegt niets toe aan de ervaring, maar VR des te meer. Je beleving wordt vele malen intenser. Ga maar eens resident evil 7 even op je tv spelen en dan in VR. Wereld van verschil qua beleving.
@Anoniem-8512: Engste game ooit in VR. For real.
Vr meh
@RSADG: Ik word tot dusver alleen misselijk bij het spelen van Ace Combat. Verder is het een vette ervaring, maar niet iets om lekker uren lang te gaan doen. Bij mij is het alweer even geleden dat ik de VR bril aangesloten heb.
Allemaal leuk en aardig, maar als je in VR in je broek plast, plas je in het echt ook in je broek.
Eve Valkyrie, Ace Combat en Rigs zijn echt gave games.
Hopelijk met de komst van de PSVR 2 komen ook hier weer nieuwe versies van.
Zeker Eve Valkyrie helemaal “grijs” gespeeld.
VR is wel sick. Motion sickness ga je niet voorkomen bij mensen. Dat komt gewoon door het verschil wat je lijf ervaart en wat je ogen ervaren. Zo kan ik Moss heel prima spelen in VR. Star Wars Squadrons daarentegen….
Ben benieuwd naar deze PSVR2
Voor de mensen met Motion Sickness kan het helpen om een ventilator op je te richten van voren en dan te spelen. Heeft ook mij geholpen door de wat snellere gameplay van sommige games