Opmerkelijk nieuws vanuit het kamp van Day 1 Studios, want producer Ernest Zamora Jr. laat weten dat ze bij de ontwikkelaar al bezig waren met het derde deel van F.E.A.R. voordat F.E.A.R. 2: Project Origins uit was gekomen. Hij legt uit waarom ze de tijd nodig hadden om met F.3.A.R. te beginnen voordat het tweede deel gereleased was.

Day 1 Studios had de tijd nodig om innovatieve features in F.3.A.R. te verwerken. Denk maar eens aan de introductie van de co-op multiplayer modus, waar je met een vriend in de huid kruipt van Point Man en Paxton Fettel, detwee zonen van Alma. Met deze tijd die ze extra hebben gekregen en het succesvol porten van de eerste F.E.A.R. game naar de huidige gameconsoles toe, moet de franshise met F.3.A.R. weer succesvol worden.

“The simplest answer is that F.E.A.R. 3 was already in development before F.E.A.R. 2 finished. The reason for that was so we could truly give it the time to implement all these innovative features we had planned.”

Of dat lukt weten we natuurlijk nog niet, maar dat komen we vanzelf te weten als de game vanaf 27 mei in de winkels zal liggen.