Afgelopen zaterdag publiceerden we een bericht over McDonald’s in Australië, die ter viering van hun 50-jarige bestaan in het land met een speciale DualSense controller kwam. Deze controller was ontworpen geheel in stijl van het restaurant en of deze mooi genoemd mag worden, lieten we aan jullie over. Sony kan dit echter niet waarderen, want ze steken een stokje voor de promotionele actie die het restaurant verzonnen heeft.
Verschillende bekende streamers in Australië zouden deze controller weggeven aan hun community en de bedoeling was dat het afgelopen zondag van start zou gaan, de festiviteiten. Dit is nu uitgesteld naar een nader te bepalen datum en de 50 controllers die weggegeven zouden worden, die belanden bij McDonald’s in de kast. Sony heeft geen toestemming gegeven om de PlayStation 5 controller te gebruiken voor promotionele doeleinden.
Een vertegenwoordiger van McDonald’s in het land zegt hierover tegen Press Start:
“Sony PlayStation has not authorised the use of its controller in promotional materials related to the proposed Stream Week event and we apologise for any inconvenience caused. McDonald’s stream week has been postponed and Sony PlayStation controllers will not be included in the giveaway.”
En terecht
McDonalds vind ik persoonlijk echt niet lekker…Controller ook niet mooi…terecht dat Sony hier wat van vindt….
Jammer, ik vond hem wel wat hebben die controller.
Sony begint een beetje een piep bedrijf te worden. Dit was alleen maar gratis positieve reclame. Zou ook best zo’n controller willen winnen, al is het maar omdat die uniek is.
Hier een stokje voor steken is alleen maar negatieve reclame, dus ik snap de zet totaal niet van Sony. Soms mis ik de tijd dat Sony hard moest werken voor hun centen :(.
Als Microsoft slim is spelen ze hier slim op in, en komen ze in samenwerking met McDonalds met een Xbox Series X versie 😉
Dus sony is not Lovin’ It
@jrpg gamer:
Hahaha, ik dacht al dat iemand me wel voor zou zijn.
Sony begint heel langzaam Nintendo na te doen
@vinnie1234: wat een onzin, het maakt wel degelijk uit aan welk ander merk je als bedrijf gekoppeld wilt worden. Ik kan niks positiefs bedenken aan het merk MC Donalds en waarom Sony zich daar mee zou willen identificeren.
Ze hadden t ook misschien beter eerst ff kunnen checken of sony t een goed idee vondt…
Ik heb alle begrip voor Sony. Je wilt toch zelf in de hand houden welke organisaties zich met jouw merk mogen associeren. Het staat iedereen vrij om zichzelf een hartstilstand te vreten, maar ik begrijp dat Sony daar niet zo veel mee te maken wil hebben.
Dat gezegd hebbende, zou het me niet veel verbazen als ze later, voor ‘een redelijke vergoeding’ alsnog overstag gaan. 😉
@Anoniem-4140:
Buiten het feit dat het de grootste fast food keten is doen ze ook veel leuke dingen voor Kinderen met bijvoorbeeld Happy Meals. En je wilt uiteindelijk toch dat kinderen aan hun ouders om een Playstation gaan vragen. Er is een reden dat Nintendo zo vaak samenwerk met McDonalds. Van Mario tot Pokemon en het werkt voor beide partijen fantastisch.
Laat Sony gerust!
@Bluehope: Ziet er goedkoop uit.
@vinnie1234:
Als Sony zonder overleg hamburgers van Mc Donald’s gaat verkopen met het Sony logo erop in Sony winkels, ben ik benieuwd wat Mc Donald’s daar van gaat vinden?
@Anoniem-4140: ^^
@Anoniem-1625: Ik weet de wet in Australië niet, maar ik weet dat in veel landen het toegestaan is om producten te kopen en deze aan te passen om hierna weer door te verkopen. Je mag het product niet zelf maken, maar wel het product aanpassen. Dit gebeurd ook best wel vaak zelfs…
Bij voedsel is dit een beetje moeilijk, dan zou Sony een hamburger bij de McDonald’s moeten kopen, deze aanpassen en hierna weer verkopen. Dit is natuurlijk niet te doen
Met dit soort dingen zie ik we altijd Microsoft goedkoop er zich tussen in wringen en het bij de xbox series controllers wel toe te staan…
Gelijk hebben ze!
@Frenchcorepower: Dit dus hahaha ze hebben niet eens toestemming gevraagd en proberen wel macdonalds te promoten over rug van sony.
Binnenkort een happy meal ”gratis” bij elk nieuw spel dat je koopt kijken hoe maccie dat vindt
@Bigds9fan: ik ook
@RobanosSmatros: Komt ook nog eens bij dat Sony in het verleden met Burger King acties heeft gedaan. Dan ga je niet de grote concurrent van een voormalig partner ongevraagd jouw product laten gebruiken.
@Anoniem-9598: woeps nee snap ik inderdaad haha!
@Anoniem-6871: Ooit waren ze samen…
@vinnie1234: je bedoel jong geleerd is oud gedaan leer school.
Er is niks goeds aan MC ziek makend eten,
Kijk eens hoe met nature en dieren omgaan en snap je uberhoud waar MC eten van gemaakt word?
Steve Jobs vergeleek microsoft met Mcdonalds. Goed dat Sony ingrijpt.
dat ze maar een xbox controller maken.
Krijgen we die nu in de happy meal ? pleaaaaaaassssseeee lol
@Anoniem-9226: van een koe, een kip en of aardappelen . En mij maak je er blij mee, dat jij er niet blij van wordt is natuurlijk je goed recht!
Nee een witte controller is mooi.
Zeikerds bij Sony
@vinnie1234: “Leuke dingen voor kinderen”. Dat is precies wat McDonald’s zo slecht maakt. Ze richten zich doelbewust op kleine kinderen, om een plekje in je hersens te krijgen tussen nostalgie en jeugdsentiment. Je weet wel dat het niet echt goed is, maar het brengt zulke fijne herinneringen boven, uit onbezorgde tijden. Ondertussen maken ze je gewoon verslaafd aan suiker, zout en vet. ‘Leuke dingen voor kinderen’ …kleine kinderen worden groot en diabetes, hartfalen en impotentie zijn helemaal niet zo leuk.
Maar eet smakelijk hoor.
@RLXTR: Moet het leven 1 gezonde boel zijn? Een hamburger op zijn tijd ga je echt niet dood van…
@vinnie1234: Nee hoor. Als volwassene ben je vrij om alles in je lichaam te stoppen wat je wilt. En daar ben ik heel ruimdenkend in. Waar ik me kwaad om kan maken is dat ze zich heel doelbewust richten op kinderen. Die zijn nog veel kwetsbaarder en meer beïnvloedbaar. Om heel gericht positiever associaties aan, op termijn, dodelijk eten te koppelen, dat vind ik gewoon ronduit gemeen.
@Anoniem-9178: wat heb Microsoft hier nou weer mee te maken Jesus alle tijd maar weer en ander er bij halen
@RLXTR: Daarvoor heeft een kind toch ouders? Als ze klein zijn hebben ze sowieso geen geld, dus na een dagje pretpark sluit je af met een Happy Meal of zo. Als ze wat ouder zijn hebben ze een paar euro per week, daar gaan ze echt niet van naar de Mac. Als ze werken gaan ze misschien iets vaker, maar valt dat nog echt onder de doelgroep van de Happy Meal?
@vinnie1234: Linksom of rechtsom, McDonald’s richt zich toch heel bewust op kinderen? Als het een verantwoordelijkheid zou zijn die alle ouders wel zouden moeten kunnen dragen, dan kunnen we de leeftijdsbeperking voor roken, drinken en gokken ook wel opheffen. Dat kan ook hoor, een beetje survival of the fittest, maar mij is dat een tikje te libertarisch.
@RLXTR: Ik kan er eigenlijk wel mee even. Roken, drinken en gokken gebeurd nu ook gewoon onder de 18. Gokken zal wel mee vallen, maar roken en drinken heeft die leeftijdsgrens echt bijzonder weinig nut 😉
@Undergod: Leave Sony alone —– Wééééééééhhhhhh….