Electronic Arts heeft het derde deel van Mass Effect in de maak bij BioWare en een kleine twee weken geleden wisten we al dat deze geen multiplayer modus zal bevatten. Dit kan alleen maar in het voordeel zijn van de singleplayer modus, waar we tot nu toe nog weinig van weten.

Tot nu toe dan, want een Spaans magazine heeft namelijk met de ontwikkelaar kunnen praten en zet dit natuurlijk uitgebreid in hun magazine. Zo hebben ze een paar vragen gesteld en hebben ze veel details over Mass Effect 3 weten te bemachtigen.

Zo vroegen ze of dit het einde was van de Mass Effect franchise en daarop antwoordde BioWare dat het in ieder geval over en uit is met Shepard. Misschien kunnen we in de toekomst een MMO, een FPS of een platformer verwachten van Mass Effect, aldus BioWare.

“Mass Effect 3 closes the history of Shepard, but the universe that we have created is still there, with many possible stories to tell. I see many possibilities in the future, from an MMO to a degree of action in first-person, or even a platformer. It all depends on what players want in the future.”

Op de vraag of Mass Effect 3 nu wel of geen multiplayer zou hebben, waren ze duidelijker. Deze zit er zoals eerder gezegd niet in, omdat ze geen goede manier hiervoor konden vinden. BioWare was het wel van plan, maar uiteindelijk zijn deze plannen geschrapt.

“We’ve always wanted to include it, since the first Mass Effect. Explore ways to be able to offer for each delivery, but [we’re not] fully convinced of the solutions we have found so far.”

Hieronder kan je voor de rest alle details lezen die openbaar zijn gemaakt door het Spaanse magazine, welke door NeoGAF voor ons gemak zijn vertaald naar het Engels.

  • The reason Cerberus is put against us is explained at the beginning of the adventure.
  • Cerberus troops include: Mechas, Assault units, Shock troops – ninja-style.
  • Reapers: They have different sizes, ranging from 500-600 meters of the smaller ships to the 2km large Herald.
  • New skills for Shepard: Rolling, jumping small holes in the ground. Greater variety of melee attacks. The article specifically mentions “a new class: Heavy Melee”.
  • New skills: Engineer can build turrets.
  • Customizable weapons: Guns, sight – five variants in each section.
  • More items to “loot.”
  • Space Battles? Perhaps, but unconfirmed.
  • Scenarios: Larger. We will see people walking, ships fighting, architecture in greater detail. Searching for the photorealism of sites using new lighting techniques on the stage.
  • Enemies: They now take dynamic damage. The Cerberus mechas, for example, requires that we shoot a weak point, the glass cockpit, in order to overcome them. In other enemies we can cut off the arms, break the head or break various pieces of their armor.
  • Fighting more dynamic, forcing us to move more frequently. The game’s speed is improved by 10 to 15 percent.
  • Exploration: We won’t drive vehicles seen in previous games. The main gameplay is designed without them. This does not mean that there are no vehicles, but they can’t reveal more now. There is a new scanning system.

SPOILER

Locations to visit: New York, London, a moon of ¿Koriana? (maybe they mean Quarian or Krogan) world, a salarian world and Mars, among others. The development of each environment takes about six months.