http://playsense.nl/plaatjes_2011/img_4db06e7812522.jpg

Al vanaf vanochtend is het algemeen bekend dat het PlayStation Network om onbekende redenen eruit ligt. Menig bezoeker van ons had natuurlijk gedacht, dit is vast van korte duur, maar Sony is zonet met vrij slecht nieuws naar buiten gekomen.

Zojuist heeft Sony namelijk laten weten dat de downtime van het PlayStation Network maar liefst twee dagen kan duren. Dat hebben ze bekend gemaakt middels het officiële PlayStation blog. We proberen jullie op de hoogte te houden rondom deze PSN-gate.

Natuurlijk ligt de frustratie hoog bij menig gamer en is dit allesbehalve leuk, maar we vragen jullie toch fatsoenlijk te reageren in de reacties.

80710A06

Sony’s reactie

While we are investigating the cause of the Network outage, we wanted to alert you that it may be a full day or two before we’re able to get the service completely back up and running. Thank you very much for your patience while we work to resolve this matter. Please stay tuned to this space for more details, and we’ll update you again as soon as we can.

Nederlandse vertaling

Terwijl we de reden aan het uitzoeken zijn van de Network downtime, willen we jullie graag alarmeren dat het ongeveer een volledige dag tot twee dagen kan duren voordat het PlayStation Network weer volledig up is. We willen jullie bedanken voor het geduld terwijl we druk bezig zijn dit probleem te verhelpen. We zullen jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen als we meer weten.

Probleem

Als je op het moment probeert in te loggen op het PlayStation Network krijg je een error te zien. Deze error luidt als volgt ‘80710A06‘. Dit ligt niet aan je PlayStation 3 of internetverbinding, maar is een probleem aan Sony’s kant. Het enige wat je kan doen is PSX-Sense blijven checken voor updates.