Niet alleen Sony lijdt onder de downtime van de servers voor hun online diensten, maar natuurlijk ook uitgevers en ontwikkelaars hebben te maken met dit probleem. Zo’n uitgever is Capcom, die vandaag laat weten ‘not amused’ te zijn met de downtime van het PlayStation Network.

Christian Svensson is de Corporate Officer/Senior Vice-President van Capcom en laat weten via de officiële Capcom-Unity dat hij persoonlijk ook baalt van de situatie, maar als verantwoordelijke bij Capcom nog meer. Zo zegt hij in de verklaring dat dit gebeuren zelfs miljoenen kan gaan kosten bij de uitgever.

Verder vindt hij het gewoon een domme actie van de hackers omdat niet alleen Sony, maar ook de miljoenen gamers, uitgevers en ontwikkelaars die te maken hebben met het PSN gedupeerd worden door deze actie.

“I’m frustrated and upset by it for a number of reasons.

As a consumer, I also play games online on PS3, which I can’t do… and likely my personal information is also compromised. Secondly I like to buy things in the PlayStation store and that I can’t do right now.

On a related note, as an executive responsible for running a business, the resulting outage obviously costing us hundreds of thousands, if not millions of dollars in revenue that were planned for within our budget. These are funds we rely on to bring new games to market for our fans.

In short, the hackers appear to be trying to “punish” Sony for some perceived injustice, and they’ve been effective in that I suppose. But they’re also punishing millions of other consumers and businesses which makes it impossible to be sympathetic to their “cause”.”