Het PlayStation Network is weer op gang en Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) is bezig met een ‘Identity Theft Protection Programme’ voor elke gamer die is aangesloten op het PlayStation Network.
Zojuist is het eerste deel bekend gemaakt van dit programma en dit is helaas nog niet voor elk land. Hieronder kan je lezen wat de PSN-gamers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland aangeboden krijgen. Zodra we weten wat wij als gamers in de Benelux aangeboden krijgen, laten wij dat jullie natuurlijk gelijk weten.
The fraud protect proposition cover three key areas:*
Personal Information protection
- Monitoring and Alerting Service
- Personal Information Protection Software
Help / Assistance and guidance
- Dedicated helpline
- Victim of Fraud support
Financial Protection
- Insurance that covers the expenses incurred in identity restoration following identity fraud
- Card Monitoring and Alerting Service
We are still working to identify similar services for those countries not covered by this offering, and this will depend on reputable businesses offering appropriate services. As such, we promise to keep you updated on progress right here on PlayStation.Blog.
We will provide you with information on how to contact Affinion shortly about this service.
Please note that PSN customers under the age of 18 are advised to consult their parent or guardian.
*For information as to the terms and conditions of Affinion International Limited’s programme please visit:
- UK – www.fraudprotect.co.uk
- France – www.fraudprotect.fr
- Italy – www.fraudprotect.it
- Germany – www.fraudprotect.de
- Spain – www.fraudprotect.es
* For eligibility for fraud protect consumers must be 18+ and be an account holder on 20 April 2011.
Zo das belangrijk.
wij krijgen het toch niet net zo als de video store stelletje naaiers bij sony.
Tis ook nooit goed he?
Beter al niks maar voor
sommige is het nooit goed!
l
of men gaat er al vanuit dat wij het niet krijgen….
@ddvos:
Gast,
rustig aan, wij komen nog aan de beurt!
Betekend dit dat je geen multi region accounts meer kan aanmaken want ik heb namelijk 5 accounts een NL,USA,AUS,Jap,HK,.Dat zou echt genaait zijn als ze dat zouden doen kan iemand mij hier antwoord op geven?
@Sevinho: geloof je het zelf als wij nog aan de beurt komen kan het wel bij de wereld wonderen
dat sommige landen in europa überhaupt zon plan krijgen is al een klein wonder
SNEE en SCEE zullen de mogelijkheid tot identificatie van gelijksoortige programma’s voor andere landen als onderdeel van een voortdurend proces blijven onderzoeken. Voor de niet genoemde landen (zoals België en Nederland) wordt op dit moment aan een invulling gewerkt. De voortgang van dit proces hangt grotendeels af van de identificatie-inspanningen en de due diligence van plaatselijke leveranciers. Meer informatie hierover wordt bekendgemaakt zodra aanvullende programma’s worden voltooid.
iedereen doet er wel makkelijk over enzo, dat sony heel veel doet voor ons maar eigelijks is dit niks.
Onze gegevns liggen op straat, ze kunnen alles gebruiken.
Ik denk dat je dara best op de lange termijn last van kan gaan krijgen.
het is echt niet niks ofso.
dus dut kut games die we krijgen stelt helemaal niks voor.
misschien voor de domme mensen die daar blij van worden, maar voor mij lost dit echt niets op
@MrGreen95:
Je had dit beter bij Het Welcome Back Program nieuws geplaatst.
Maar goed, om even op je uitspraak te komen, ik ben het deels met je eens wat je zegt. Maar er zijn ook veel PSN gebruikers waarvan niet alle gegevens op straat liggen, ik zal een vb geven van mij zelf, ik heb niets van creditcard, adres en of andere gegevens vrij gegeven, het enige wat ze van mij hebben is mijn email adres, waarbij je deze ook kunt veranderen.
Ook nog even meedelen, dat Sony zelf niets verplicht is om ons iets terug te geven als een compensatie. Natuurlijk doen ze dit om hun klanten de vertrouwen terug te winnen.
@svenmans: Ze zijn niks verplicht omdat ze zelf hun regeltjes maken.
omdat psn gratis is zijn ze op eens niks meer verplicht?
dat zit toch gewoon bij de console prijs in begrepen?
Waar betalen ze anders de server kosten enz. van
@MrGreen95:
Dat is hun volste recht, iedere bedrijf maakt hun eigen regels op hun producten. Nu wijk je wel even af, ivm dat PSN gratis is dat ze niets verplicht zijn. In hun handleidingen staat er daarover niets in, en kun je ze niets ten laste leggen.
En wat ook heel logisch is dat je een meerprijs betaald aan de console voor die servers, liever dit dan in plaats van per maand of per jaar te betalen, wat ook een groot verschil zal geven. En ook niet vergeten dat Sony meerdere producten op de markt heeft dan alleen een Playstation waaruit ze hun kosten kunnen halen.
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen meningen daarover, en nu weer ontopic hier 🙂
@MrGreen95: Ze zijn inderdaad niks verplicht. Volgende keer maar de voorwaarden lezen voordat je met de gebruikersovereenkomst akkoord gaat.
Ik citeer:
“Wij sluiten alle aansprakelijkheid uit voor gegevensverlies of onbevoegde toegang tot uw gegevens, account voor Sony Online Network of portemonnee voor Sony Online Network, en voor schade toegebracht aan uw software of hardware als gevolg van het gebruik van of de toegang tot Sony Online Network.”
@svenmans
Nou ik betaal liever 200 euro minder voor mij ps3 en dat ik dan 40 euro per jaar betaal. en een veel beter netwerk heb net zo als op de Xbox. Ik heb ook een Xbox en vind dat je daar een stuk meer mogelijkheden hebt. Waar je veel meer aan hebt dan bijvoorbeeld dat nutteloze psn plus