Het is ondertussen aardig lang geleden dat we iets gehoord hebben van de aankomende actie game van Capcom genaamd Asura’s Wrath. Sterker nog, de laatste keer was tijdens de aankondiging op de Tokyo Gameshow van 2010.

Daar komt nu echter verandering in want in een uitgebreid nieuwsbericht van het officiële PlayStation Blog wordt het topje van de sluier onthuld. Zo zien we onder andere de context van beelden die vorige maand vrijgegeven waren, waarin het hoofdpersonage het opneemt tegen een gigantisch wezen en met zes armen tegelijk op de wijsvinger van dat wezen zit in te rammen. Ook hier is het gezegde beelden zeggen meer dan woorden goed toe te passen, vandaar ook het onderstaande filmpje.

Na het zien van dit filmpje zou je wellicht kunnen denken aan een zekere andere game waarin gevechten tegen Goden een grote rol speelt. In een reactie op de vraag of Capcom expres voor een bepaalde gelijkenis met God of War heeft gekozen, had men het volgende te zeggen:

“First of all I’m honoured for Asura’s Wrath to be mentioned in the same breath as God of War – I have played it and it’s an incredible game. Superficially, there are some resemblances but we’re hoping that, as you see more of Asura’s Wrath, you’re going feel that it’s something completely different; that it doesn’t really compare with anything else in action gaming.”

Tevens is de vijand die we in de beelden zien slechts een middelmatige tegenstander. In Asura’s Wrath zullen we kennelijk nog veel sterkere boss fights tegenkomen. Hierover had Capcom het volgende te melden:

This fight shown today occurs at the beginning of the game and he is actually one of the weaker bosses. The boss fights aren’t all going to be on this scale… well, the scale may be grander but that’s not to say the bosses have to be bigger, if that makes sense; some will be quicker or simply better fighters. We’re striving to use bosses to heighten the drama of the story, not just use them as an action set-piece at the end of a level.

Ook zal men in Asura’s Wrath niet de gebruikelijke manier van experience points en dergelijke aanhouden die we vaak zagen in games als God of War. Asura zal van begin af aan al enorm sterk zijn en er zullen verscheidene power-ups voor hem beschikbaar worden, maar niet op de typische van klein naar groot zwaard manier.

Tot slot had men nog een fijne mededeling. Zoals we in de trailer zien is de voice-over in het Japans, maar voor de Westerse gamers zal er een optie zijn voor een Engelse voice-over. De rest van het interview is hier te lezen, de gloednieuwe screenshots zijn uiteraard hieronder te bekijken. Asura’s Wrath komt ergens in 2012 uit.