Techland liet recent via Twitter weten dat Dying Light 2: Stay Human pakweg 500 uur zou duren om te voltooien. Klinkt erg indrukwekkend, maar het had een averechts effect. Games met een speelduur die zo ontzettend lang is, vallen niet per se bij iedereen in goede aarde. Voornamelijk omdat er al zoveel games zijn die ontzettend lang duren.
Vanwege de terugslag die hierop volgde, heeft de ontwikkelaar de eerder aangegeven speelduur wat genuanceerd. De 500 uur kan je nog steeds aantikken, maar dat is dan wel als je werkelijk alles in de game doet. Om de game effectief uit te spelen is op z’n minst 20 uur nodig, wat dus een aanzienlijk minder aantal is.
Het gaat dan puur om het uitspelen van de verhaallijn, maar als je ook alle zijmissies erbij doet en veel gaat exploreren, dan loopt de speelduur snel richting de 100 uur op. De 500 uur was dus nogal overdreven, hoewel het niet onhaalbaar is. Althans, volgens de ontwikkelaar.
Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de mainquest. Hopelijk heeft het een pakkend verhaal. Al is dat geen must voor mij. Ik heb me bijvoorbeeld ook kostelijk vermaakt met Far Cry 5, terwijl het verhaal maar magertjes is. Wel vind ik het allemaal veelbelovend eruit zien!
de kwaliteit van witcher 3 sidequests zal nooit worden behaald, dat was niet simpel kill and loot, er zat daadwerkelijk een verhaal achter met soms cruciale keuzes voor later, wss zijn deze sidequests gevuld ‘a la ubisoft style’
Dikke prima zo.
Is het al bekend of deze game cross platform voor de coop heeft vanaf de launch?
Is er al meer bekend over het feit of deze game cross platform voor de coop heeft vanaf de launch?
@Sikje:
+1
De mainquest intrigeert mij enorm. Ik houd van dit soort spellen. Omdat ik een setje regels en restricties volg/hanteer maakt het zo spannend voormezelf.
Zones : ik stelde van te voren vast welk zone ik bezocht en wat voor crafting material en onderdelen nodig heb en focus me puur hierop.
Wapens : in deel1 ging ik nooit op pad met meer dan 1 vuurwapen en 2 melee wapens want parcour met tig wapens is niet mogelijk (ja ik weet dat dit een game betreft en niet realisme ) en mijn immersie vernietigd.
Dag/nacht cyclus : wat loopt er rond qua tijdstip en wat/wie wil ik graag vermijden. Op basis hiervan stippel ik een route uit.
Parcour : ik ging meestal enkel voor meest realistische parcour skils die in het echt ook kan. Tenzij een skil vereist is om progressie te boeken in het hoofdverhaal anders nam ik het niet.
Ik sprong nooit van te hoge gebouwen of platforms want gebroken enkels makes zombies go bite bite you very easy. Ik sprong/bewoog dan zo realistisch mogelijk rond.
Zo verloor ik mezelf uren lang in het spel tot ergenis van mijn vriendin haha. Ik kan nog uren door ratelen op deze manier. Sorry voor lap teks folks.
@Anoniem-6642:
Gezien dying light 1 lijkt me dat totaal niet eigenlijk, maar we gaan het zien 🙂
@Tenchu: Hehe. Nice! Thanks voor de tips ook! Als ik het goed heb krijgt deel 1 een visuele upgrade.
Op naar een nieuwe flop
Ze kicken nogal op “500”. 500 unieke items, 500 uur om hem uit te spelen. Kwaliteit boven kwantiteit?
@Anoniem-6642: man die side quests waren soms zo geweldig.
Helemaal omdat je inderdaad 2 keuzes had vaak en dat het ook daadwerkelijk invloed had rest van de game en sommige emotioneel best zwaar waren.
Ik speelde mijn eerste keer als een ”goede” witcher die bijvoorbeeld mensen die mij belazerden in leven liet.
En de volgende keer op de ps5 met die update zal ik de foute zijn die met iedereen slaapt en alles opfockt haha
@Tenchu: ahaha het is je vergeven.
Idee om een soort walkthrough te maken van hoe je speelt en dat online te zetten of zo of niet echt in het youtuben?
@Anoniem-7977: of ze zijn trots op wat ze hebben gemaakt en praten daar uitgebreid over?
Ik ken deel 1 niet niet echt mijn genre maar ze hebben wel mijn interesse en dat voor iemand die er niks mee heeft.
Laat staan mensen die het wel diggen 😉
@Anoniem-6642: Gebaseerd op wat maak jij deze aannames? De studio die Witcher heeft gemaakt heeft helemaal niks met deze studio te maken… Evenals Ubisoft heeft hier helemaal niks mee te maken. Ben erg benieuwd op basis waarvan jij deze constateringen maakt.
@RobanosSmatros:
Hmmm je brengt mij op een idee. Ik ga er even over nadenken.
@Anoniem-6642:
De side quests van ac odyssey evenaren en sommige overtreffen de side quests van the witcher 3 zelfs.
@Anoniem-6222:
Mwha… nee. Dan nog liever Valhalla.
@Anoniem-9824: Want deel 1 was ook een flop?
De wereld op zijn kop. Wenen voor games met lange speelduur. Die generation Z kan er wat van ze
@Anoniem-6222:
Lol generieke brol vs diepgang. Ac odyssey kan je echt niet tegen Witcher zetten.
@Anoniem-3661:
Kan ik wel en doe ik ook. AC Odyssey >>>> The witcher 3.
@Anoniem-1023:
You funny.
@Anoniem-5107:
Geen grap. Gameplay wise kom ik met gemak door AC odyssey heen. The witcher 3 amper door de extreem houterigheid van de gameplay.
Oww man dat duurt mij veel te lang. Ik ga hem daarom niet kopen! Het glas is half leeg. Het glas is half vol, geweldig nieuws dit. Dit is pas waar voor je geld. 500 uur plezier voor 60 euro is toch geweldig.
@Anoniem-7977: schijnt ook dat er 500 man aan werken.
@Anoniem-6533: ligt dat dan niet aan jouw eigen playstijl?
Misschien wat meer in verdiepen hoe je het moe aanpakken en zo?