Battlefield 2042 heeft niet de succesvolle launch gekend die EA gehoopt had. Allereerst werd de game vlak voor de release nog uitgesteld en na de release gingen er verschillende zaken fout. Updates zijn uitgesteld, het eerste seizoen begint later en DICE is nog altijd bezig met het verbeteren van de titel. EA heeft nu ook erkend dat er dingen niet goed zijn gegaan en daarbij hebben ze aangegeven hoe ze de toekomst van de franchise, alsook deze game zien.
EA stelt dat Battlefield 2042 niet aan de verwachtingen van de gamers voldeed en dat de titel bijgevolg ook niet aan de verwachtingen van EA als uitgever heeft voldaan. In een artikel op Xfire wordt daar uitgebreid op ingegaan, maar waar het in kort op neerkomt is dat de Frostbite engine te oud was. Dit heeft veel tijd gekost om te optimaliseren, waardoor er als het ware een nieuwe engine is ontstaan. Dit kwam ook weer met de nodige complicaties, omdat de oorspronkelijke versie juist zo oud was.
Een andere reden is de pandemie, die de ontwikkeling eveneens bemoeilijkt heeft. Deze situatie is halverwege de ontwikkeling op komen zetten, waardoor de werkomgeving en processen drastisch veranderd zijn. Met name omdat mensen vanuit huis moeten werken. Tot zover dus legitieme redenen ter verklaring, maar er is nog een andere reden die EA heeft aangegrepen en die ligt bij Halo Infinite.
Zo noteert Xfire dat EA geen rekening had gehouden met de ‘surprise release’ van de Halo Infinite multiplayer. En dat is opmerkelijk, aangezien Halo Infinite al maanden voor het najaar van 2021 op de planning stond en ook heeft Microsoft duidelijk de benadering kenbaar gemaakt, waarbij de multiplayer free-to-play zou zijn. Desalniettemin noemt EA meer specifiek de kwaliteit van Halo Infinite, want die multiplayer is veel meer gepolijst op het gebied waar Battlefield 2042 dat juist niet is/was.
En door die twee titels dicht op elkaar te zetten qua release, heeft – naar vrije interpretatie – Battlefield 2042 het ‘onderspit moeten delven’. De geluiden rondom Halo Infinite waren immers aanzienlijk positiever, wat vanzelfsprekend is met een game die technisch ook in orde is. Dit in tegenstelling tot de concurrent. Desalniettemin blijft EA de game ondersteunen en met wat wisselingen aan de top binnen het ontwikkelteam, zou het uiteindelijk goed terecht moeten komen.
Onzin
Klassiek vingerwijzen dit
Battlefield is gewoon een heel mager spel, nu gaan ze smoesje verzinnen. Triester wordt het niet
Ze durven gewoon niet toe te geven dat de game niet leuk is om te spelen.
Mag ik even heel hard lachen EA? Jullie hebben gewoon een ruk game afgeleverd.. vol glitches en bugs.. halo mp is gratis en beter.. krap achter je oren, geef je fout toe.. begin opnieuw en zorg dat we weggeblazen worden bij een volgende BF
Lol, wat een laag niveau. Ze hadden zelf gewoon langer er aan moeten werken en thuiswerken is hard ja maar met genoeg tijd niet helemaal onmogelijk. Nu dit vingerwijzen en onzin redenen geven doet niet veel goed hahah
Euh nee
Misschien moeten ze bij ea een andere studio de kans geven om een battlefield te gaan maken. want bij dice zijn ze blijkbaar niet meer in staat om een goede battlefield te maken.
En om dan met je vinger te gaan wijzen naar de nieuwe halo. diep triest dit
Whahahaha, het grappigste verhaal van de dag 😀
Als BF in een gameloos jaar was uitgegeven was het net zo’n prutsgame geworden
Aaahahahahahahahhaahhahhahahahahaha. Wat een amateurs daar en hoe durf je zoiets te zeggen
Hahahhahah grap van het jaar al .
Onzin,
Battlefield is slecht, maar persoonlijk vind ik em nog altijd beter dan Halo.
Ik heb Halo geprobeerd (game pass)
Maar ik vind het niet zo leuk. Alles oogt zo kaal en karig. Doet me denken aan de oude CoD’s
Heb ik geen plezier aan.
EA heeft fouten gemaakt met zn operators, speciale skills zoals de lier en wingsuit etc..
Het is geen echte Battlefield ervaring, en ik zal ook nooit geen Battlefield meer pre-orderen.
Na Cyberpunk en Bio-Mutant is Battlefield al het 3e spel geworden in een half jaar tijd waar ik spijt van heb dat ik het heb gekocht. Natuurlijk is dit mijn mening want er zijn genoeg mensen die wel blij zijn met de bovenstaande spellen.
Ik helaas niet.
Iedere Battlefield sinds Battlefield Hardlines is het hetzelfde gezeik met jullie. DICE is al 10 jaar verleden tijd en nog laten jullie je hypen voor nieuwe Battlefields met continu teleurstelling tot gevolg. De volgende BF staan jullie weer gewoon opnieuw te springen.
Ik snap het niet hoor. Ik was groot fan. Deel 3 en 4 heb ik helemaal dolgespeeld. Maar na BF1 en BF5 denk je toch wel 2x na voordat je je laat hypen..
Ik lever dit kutspel vanmiddag lekker in bij het halen van Horizon forbidden west
Tussen de regels door lees je eigenlijk ook dat ze niet te veel meer aan dit dode paard gaan trekken. Voor de bühne zeggen ze nu uiteraard dat ze nog vanalles gaan fixen en toevoegen.. Maar ik zou er niet te veel van verwachten. Belachelijk dat EA nog bestaansrecht heeft.
Dikke vette onzin
@eddy77:
Dice is het probleem niet. Management hun druk en deadlines zijn het probleem. Ea is niet voor niks het slechtste bedrijf van us. Ea koopt developers in voor concurrentie makkelijk te handelen. Geven ze eigen studio/alle vrijheid etc. Om uiteindelijk er een massa product van te maken waar geld voorop draait tegenover kwaliteit. Dice is een speciaal geval. Mocht altijd zijn ding doen. Maar dan werden ze op Star Wars gegooid, meer verdien modellen/live service. 7+ studio’s werkten mee aan bf 2042 ter ondersteuning. Iets waar ea zeer goed in is. Is studio’s en projecten sluiten. Franchises verkrachten. Moest dice zoals io interactive uit ea stappen hadden we die problemen niet. Maar dan hadden ze ook niet alle tools.
jaa want EA zegt, wie neemt die geldbeluste kleuterbende nou nog serieus…
Kansloos.
Het grootste probleem bij EA is Frostbite. Ze kunnen die engine maar niet loslaten. En bij geen enkel EA werkt die goed. Zo is ook die hele madden franchise verkloot door Frostbite. Het is daar zo ver heen dat ze madden compleet opnieuw moeten uitvinden om een andere weg in te slaan. De grootste grap vind ik nog dat in het laatste kwartaal van 2021 met veel geluid werd verkondigd dat NHL 22 ook over ging naar het geweldige Frostbite. Het is al problematisch bij EA, maar het wordt nog veel erger. Het is alsof je een huis hebt dat vanaf het begin al verkeerd gebouwd is en je hebt er tevens 10 jaar geen onderhoud op gepleegd. Veel succes de aankomende 10 jaar!
Hahaha natuurlijk.. Het ligt altijd aan een ander en nooit aan EA / DICE zelf.
Begin nu maar eens met het uitbrengen van content ipv het graven van kuilen om in te verschuilen. Die basis mappen beginnen aardig de keel uit te hangen.
Het is al een wonder dat je spelers hebt die jouw spel nog spelen, maar beloon die spelers dan wel met iets om naar uit te kijken…
De game was gewoon een bende een schandalige slechte release.
Maar halo is troep. Dit zegt veel over je eigen game.
Buiten het feit dat het niet in de buurt komt van Battlefield 3 en 4, is het ook een franchise die zijn beste tijd gehad heeft. Shooters zoals battlefield en COD vallen niet meer zo in de smaak bij de nieuwe generatie gamers (beide franchise verkopen niet meer zo geweldig als voorheen). Als mensen dom weg willen schieten, kopen ze wel een shooter die vooral niet realistisch is en lekker wegspeelt (fortnite, overwatch enz.).
Hahaha grappig dacht dat PlayStation zoiezo de overhand heeft ten opzichte van Xbox met consoles. Dus een beetje gelul dit
Mijn kinderen gebruiken die reactie nu ook. Als de slaapkamer een rotzooi is geven ze halo de schuld.